Vi har på det sidste oplevet meget snyd på vores online shop med kreditkort. PBS sender en meddelelse til os næsten hver dag om at de tilbagefører et eller andet beløb som en kunde ikke vil acceptere. Er der nogen aminoer der har indarbejdet en sikker procedure for hvordan at de tjekker ordrer af en vist størrelse? Kan man købe en forsikring mod snyd med kort? Jeg gad godt at vide hvad de webshops der sælger meget dyre ting i forhold til os laver?
Vi benytter os af 3D Secure (samlet navn for det, som Fashion Seller nævnte), også selvom vores ordrestørrelser i de fleste tilfælde ikke er voldsomt høje.
Ved at benytte det slipper man for chargebacks - og skulle det ske at en betaling ikke kan gennemføres som følge af, at kundens bank ikke har implementeret 3DS, så er det bankens hovedpine - ikke vores og ikke kortholders.
Udover det, så giver det også kunden mere sikkerhed.
Kreditkortsvindel bliver desværre mere og mere udbredt :( Jeg har for ganske kort tid siden selv været ude for at der pludselig forsvandt 22.000 fra mit MasterCard. Spild af tid!
Er der ikke mange kunder der ikke har den kode og som man automatisk mister?
Det kommer an på din kundegruppe... Danskere som kun handler i DK vil se det som nyt, mens alle de danske som handler i den store verden kender systemet. Alle store webshops i EU har det på, og mange steder skal du efterhånden verficere dit kort os...
Så jo du mister sikkert nogle ordre, men tilgengæld mister du ik en masse penge og tid på fjolser ;D