Hej, Har læst en tråd herinde omkring det at blive selvstændig vognmand, og den seneste kommentar er et år gammel nu, og krisen raser stadigvæk. Overvejer at blive selvstændig vognmand ( uden tidligere erfaring ) og vil gerne høre andre om deres erfaringer evt. med Budstikken, 3 x 34, DPD, GLS, m.v. Hvor er der en anstændig løn at tjene, højere end 3,50 per kørt km med gods på ladet som kurervognmand ? Hvor er samarbejdsbetingelserne bedst ? hilsen Experience
|
Hejsa!
Nu har min mand erfaring som selvstændig i kurerbranchen. Kan sige det med at krisen raser stadigvæk, der tror jeg at du lige skal kikke igen. For der er fremgang i transportbranchen.
Men vil give dig nogle tips her inden du kaster dig ud at blive selvstændig vognmand.
1. find ud af hva de forskellige firmaer kræver af dig økonomisk, bil og udstyr til bilen
2 Hold dig fra 3x34 de er ved at gå neden om ( deres direktør har udtalt at hvis de ikke bliver opkøbt vil de ikke exsistere i 2012)
3. DPD kan du godt glemme, de har gode vognmænd, de har brugt krisen til at rydde op.
4.Lønnen kommer meget an på bilens størrelse osv.
Her er et lille eksampel: Kørsel for stormbudet
Lille kassevogn Renuelt Traffic 1h2L
Afregning løbene måned+30dage (Sådanne køre de fleste)
Udb. 35.000kr ex moms
Bilen 4450
brændstof 4500
Brobizz 2000
Forsikring her skal man havde tarnsport forsikring Gods mod betaling 6500
afregning til Kørselen 7%
Så der er ikke så meget i overskud til at trække ud
hertil kommer der skat moms osv.
Vognmænd/kurerpriserne på Små biler er dumpet rigtigt meget igemmen årene, det er grundet at der er mange indvandere der køre det. Som måske har en kiosk eller andet ved siden af.
Min mand kunne få et godt overskud, men det var fordi han kørte mad i weekenderne. + han var fødevaregodkendt ADR godkendt og SLV godkendt.
Men vil anbefalde dig undersøg det grundit inden du kaster dig ud i det, man kan brænde fingerne meget hurtigt.