Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lud og koldt vand i kurerbranchen ?

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 22. Dec 08
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 12:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Har læst en tråd herinde omkring det at blive selvstændig vognmand, og den seneste kommentar er et år gammel nu, og krisen raser stadigvæk.

Overvejer at blive selvstændig vognmand ( uden tidligere erfaring ) og vil gerne høre andre om deres erfaringer evt. med Budstikken, 3 x 34, DPD, GLS, m.v.

Hvor er der en anstændig løn at tjene, højere end 3,50 per kørt km med gods på ladet som kurervognmand ?

Hvor er samarbejdsbetingelserne bedst ?

hilsen Experience

Fra Regstrup
Tilmeldt 6. Oct 10
Indlæg ialt: 543
Fra  Kalundborg Auto ApS Skrevet kl. 13:24

Hejsa!

Nu har min mand erfaring som selvstændig i kurerbranchen. Kan sige det med at krisen raser stadigvæk, der tror jeg at du lige skal kikke igen. For der er fremgang i transportbranchen.

Men vil give dig nogle tips her inden du kaster dig ud at blive selvstændig vognmand.

1. find ud af hva de forskellige firmaer kræver af dig økonomisk, bil og udstyr til bilen

2 Hold dig fra 3x34 de er ved at gå neden om ( deres direktør har udtalt at hvis de ikke bliver opkøbt vil de ikke exsistere i 2012)

3. DPD kan du godt glemme, de har gode vognmænd, de har brugt krisen til at rydde op.

4.Lønnen kommer meget an på bilens størrelse osv.

Her er et lille eksampel: Kørsel for stormbudet

Lille kassevogn Renuelt Traffic 1h2L

Afregning løbene måned+30dage (Sådanne køre de fleste)

Udb.     35.000kr ex moms

Bilen    4450

brændstof 4500

Brobizz     2000

Forsikring her skal man havde tarnsport forsikring Gods mod betaling   6500

afregning til Kørselen 7%

Så der er ikke så meget i overskud til at trække ud

hertil kommer der skat moms osv.

Vognmænd/kurerpriserne på Små biler er dumpet rigtigt meget igemmen årene, det er grundet at der er mange indvandere der køre det. Som måske har en kiosk eller andet ved siden af.

Min mand kunne få et godt overskud, men det var fordi han kørte mad i weekenderne. + han var fødevaregodkendt ADR godkendt og SLV godkendt.

Men vil anbefalde dig undersøg det grundit inden du kaster dig ud i det, man kan brænde fingerne meget hurtigt.

Skrot Amoks http://skrotamoks.dk

Fra København
Tilmeldt 22. Dec 08
Skrevet kl. 13:47

Ja det er jo nogle gevaldige udgifter, men det kræver jo også at der er nogle indtægter ? Det skal jo ikke være bedre at være på dagpenge, end at være selvstændig vognmand. Har læst et eller andet sted at timelønnen skulle svare til en skopudser på Nørreport..hmm, lyder ikke højt. hilsen Malou

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 14:01

Malou:

Ja det er jo nogle gevaldige udgifter, men det kræver jo også at der er nogle indtægter ? Det skal jo ikke være bedre at være på dagpenge, end at være selvstændig vognmand. Har læst et eller andet sted at timelønnen skulle svare til en skopudser på Nørreport..hmm, lyder ikke højt. hilsen Malou

Tror virkelig man skal brænde for det, hvis det skal kunne lykkedes uden den store erfaring. Selvstændighed er vel i starten oftest dårligere end dagpenge, for det er vel de færreste steder hvor man kan starte op med en fin løn fra dag 1.

Skopudser på Nørreport...bor lige rundt om hjørnet og har aldrig set skopudsere herinde...kunne da være en niche  med den menneskemængde der konstant er....

Er det en drøm om at være vognmand du har eller er det blot en overvejelse for at komme videre?

Mvh. Martin

Fra København
Tilmeldt 22. Dec 08
Skrevet kl. 14:06

Folk er jo fortravlede og har ikke tid til at standse op på Nørreport for at få ordnet sko....men en ide hvis der er nogle der vil forsøge sig. Hvad skal det koste en 20 måske - og med stort potentiale og min 10 kunder i timen så er der 200 kroner hjemme minus skosværte og børsteslid.

Nej jeg vil bare videre oven på en fyring for 6 mdr. siden og en utålelig plagen og regeren fra Jobcenter, anden aktør, a-kasse osv. - det er sgu ikke let at være arbejdsløs i dag. hilsen Malou

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Skrevet kl. 14:32

Malou:

Folk er jo fortravlede og har ikke tid til at standse op på Nørreport for at få ordnet sko....men en ide hvis der er nogle der vil forsøge sig. Hvad skal det koste en 20 måske - og med stort potentiale og min 10 kunder i timen så er der 200 kroner hjemme minus skosværte og børsteslid.

Nej jeg vil bare videre oven på en fyring for 6 mdr. siden og en utålelig plagen og regeren fra Jobcenter, anden aktør, a-kasse osv. - det er sgu ikke let at være arbejdsløs i dag. hilsen Malou

Ja skoene skal nok pudses lidt hurtigere, hvis det skal være "sjovt". Kunne heller ikke selv finde på det.

Nej, jeg forstår godt at flere får downperioder pga. jobcentrene. Der var en der i anden tråd nævnte at man kunne komme på et franchise kursus via jobcentrene, det syntes jeg personligt er meget mere interessant end mange af de andre "tilbud" der gives, men mærkeligt alligevel fordi franchise normalt kræver en ikke så lille investering.

Vil du gerne være selvstændig og er du tidligere vognmand?

Mvh. Martin

Tilmeldt 26. Jan 11
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 14:38

Tror også man virkelig skal brænde for branchen og det at kører bil. Kender ikke nogen der tjener ret meget på at være kurer vognmand....

Selvfølgelig findes der nogen som tjener penge, men størstedelen løber vist lige rundt og man skal nok ikke kigge for meget på timelønnen til sig selv.

Mvh

www.mulstop.dk muldvarpebekæmpelse og mosegrisebekæmpelse

Fra København
Tilmeldt 22. Dec 08
Skrevet kl. 16:05

Javel så !

Fra København
Tilmeldt 22. Dec 08
Skrevet kl. 16:06

Nej jeg er ganske uerfaren ud i gummihjulstransport....

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Skrevet kl. 16:33

Malou:

Nej jeg er ganske uerfaren ud i gummihjulstransport....

Det lyder lidt som en slags mangel af bedre, men omvendt viser det også at du ikke gider "det fis" med dagpenge/kontanthjælp og er klar til at tage skeen i egen hånd.

Kunne det ikke være sjovere, at finde et område (marked/produkt/branche) som kunne være noget du kunne lide at lave?

Mvh. Martin

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)