Jeg står med et problem som jeg håber i kan hjælpe mig med.
Har en virksomhed (enkeltmands) hvor jeg har fået kontakt til en mulig samarbejdspartner.
Der er dog et problem, at denne partner skylder et større beløb til banker / kreditforeninger osv. . Så tænker nu hvor vi måske skal være partnere i denne virksomhed, hvordan sikre vi så at bankerne / kreditforeningerne ikke tager partnerens andel i virksomheden. Hvis de kan det...
Ved virksomheden skal laves om til en anden type, der vil jeg også gerne have hjælp til hvilken som tillader flere ejere.
Denne samarbejdspartner har et almindeligt arbejde men vil deltage lige så meget som mig selv i virksomhedens drift.
Vil det sige man ikke kan eller... For den her samarbejdspartner vil jeg rigtig gerne have med i virksomheden. han /hun kan nemlig en hel del indenfor det område, og er helt sikker på vi kan arbejde ret godt sammen.
Kan han ikke i første omgang blive ansat af dig, altså være lønmodtager? Så kan kreditorerne jo ikke komme efter firmaet. Lønnen kan så være en del af overskuddet, næsten som om han var medejer. Han kan evt. få en køberet til halvdelen af firmaet, så kan han kan blive formel medejer, når/hvis han får styr på gælden.
Beskyt dig og din familie mod jordstråler, elektrosmog og radon - se hvordan på www.basishelse.dk
Det burde ikke være noget problem , jeres kreditvurdering bliver baseret på jeres cvr nr og ikke cpr.nr. hvis i skal købe ind på kredit..I nogen tilfælde skal i dog vurderes personligt.. Nu ved jeg ikke hvilken virksomhed i skal drive, men de kan dog godt finde på at tage udlæg i firmabiler , værktøj etc. hvis det står i pågældendes navn..
Mvh Adam
tune brolægger firma er en mindre brolægger virksomhed , som udfører opgaver på hele sjælland.
Husk lige at sikre jer, at anparterne ikke kan gøres til genstand for udlæg og tvangssalg, så kunne der jo pludselig være en helt anden der ejede 50% af butikken. Faktisk ville jeg vælge den løsning, hvor din partner bliver ansat med ret til overskudsdeling indtil han/hun har fundet en løsning på sine økonomiske problemer.