Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan ikke skrive på Amino med min Android???

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 13:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Heysan,

Er der nogen af jer, der har en Android uden tastatur (Desire, Legend, Galaxy eller lignende) som kan skrive indlægAmino?

Jeg har forsøgt med både standard browser, Dolphin HD og Opera, men ingen af dem aktiverer tastaturet, når jeg klikker på "Svar" i et indlæg.

Det er indtil videre kun på Amino, at jeg har oplevet problemet.

Standardbrowseren og Dolphin kan heller ikke tilpasse teksten til skærmbredden på Amino. Alle indlæggene skal man scrolle ud til siden for at læse hele teksten. Opera klarer dog dette perfekt, men stadig uden tastatur. :-(

Er der nogen, der har en workaround?

(jeg bruger Scandinavian Keyboard - og har også forsøgt med standardtastaturet uden held)

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra 8600 Silkeborg
Tilmeldt 12. Jun 10
Indlæg ialt: 1458
Fra  Firm 2 Halfdan Timm ApS Skrevet kl. 13:25

Jeg har en HTC Legend, som jeg tit går på Amino med. Den er rootet med Cyanogenmod 6.1.2 installeret, og jeg bruger Opera og standard browser - med præcis samme problem desværre. Jeg kan udemærket læse, teksten bliver indpasset til skærmstørrelsen, men jeg kan ikke få den til at skrive indlæg.

Du er langt fra den eneste med det problem :)

Fra Herlev
Tilmeldt 8. Jan 11
Indlæg ialt: 93
Fra  Rosenkjær Web IVS Skrevet kl. 13:44

Sidder også med en Desire, med samme problem, dog kan du godt få standard browseren til at tilpasse teksten på amino, det kræver bare at du opdaterer siden, efter klik på opdater, kører der ned hvor første indlæg er, lidt besværligt, men jeg gør det nogle gange når jeg ikke orker at scrolle til siden.

Billig crosstrainer - Den nemme guide til at vælge den rigtige

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 14:31

Tak for svarerne - det glæder mig da trods alt lidt, at det ikke bare er mig... Wink

Har lige testet på mobildebat.dk - og her er der ingen problemer, så det er åbenbart en "Amino-ting".

Fra Aarhus C
Tilmeldt 9. Sep 10
Indlæg ialt: 684
Fra  1337 ApS Skrevet kl. 14:53

Det er (nogenlunde) muligt at skrive på Amino med iPhone. Så længe man ikke bruger den der "hurtig-svar" popup.

Dog sker der et eller andet der gør, at linjeskift ikke kommer med, når man skriver på mobilen... Rigtig skod!

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 11:04

Godt nyt til Android-folket! Big Smile

Der findes 2 måder at løse ovenstående problem på!

Den ene metode er, at ændre i Debatindstillingerne - og vælge en ren teksteditor i stedet for Standard editoren. (dette gøres i Ret Profil, vælg fanebladet Debatindstillinger, og vælg Ren tekst i Indlægs-editor.)

Ulempen ved denne metode er, at editoren ser ekstremt kedelig ud, når man så skal skrive indlæg via PC'en - men så kan man selvfølgelig rette indstillingerne tilbage igen. Fordelen ved metoden er, at den tilsyneladende virker med alle browsere.

Den anden metode er at vælge HTML i Editor-værktøjslinjen. (Der hvor man også kan vælge Fed skrift, Smilies mv.) Dette åbner så en popup, hvor tastaturet virker. Her skriver man så sin tekst, trykker Opdater i bunden - og går tilbage til forrige faneblad i browseren, hvor teksten så vil være sat ind i indlægget.

Ulempen ved denne metode er, at man så skal skrive HTML-kode for at lave linieskift etc. (jeg tror godt man kan undlade HTML-koden, men så er det man får et "iPhone-indlæg" uden linieskift.)  

Derudover virker det ikke i Opera-browseren, men det virker i standard browseren samt i Dolphin Mini - og jeg går ud fra, at det også vil virke i Dolphin HD browseren.

Håber det kan bruges. Wink

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 13:04

Et lille tip, som jeg er sikker på, også vil virke på iPhone:

Når man skriver i HTML-editoren (som vist er standard på iPhone), så kan man lave enkelt linieskift ved at skrive <br /> efter linien og dobbelt linieskift ved at skrive <br /><br />

Inden jeg begynder at skrive et indlæg, starter jeg med at skrive <br /> og så kopierer jeg dette tag.

Hver gang jeg så vil lave linieskift, trykker jeg blot på "Sæt ind". Og hvis jeg vil lave dobbelt linieskift, trykker jeg på "Sæt ind" 2 gange.

Dette tip kan med fordel benyttes, hvad enten man har valgt metode 1 eller metode 2, som tidligere beskrevet.

Og i processen fandt jeg i øvrigt ud af, at Dolphin Mini broseren er rigtig god - så den er hermed min nye browser istedet for Opera. Big Smile

-----------------------------------------

Edit:

Eller endnu bedre: Opret <br /> manuelt i din ordbog (det kan man i hvert fald med Scandinavian Keyboard).

Når du så vil lave linieskift, trykker du blot br på dit tastatur, så får du <br /> som valgmulighed. Wink

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)