Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ungdomsportal på mobilen

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 17. Aug 05
Indlæg ialt: 577
Skrevet kl. 15:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lyskjaer

Ideen er god, jeg kender til ihvertfald 3 forskellige forsøg på at få den ide igang, siden 2002. Hvorfor det ikke er lykkedes indtil nu, ved jeg desværre ikke - måske for store ambitioner og for få penge. Jeg vil tro at et lavbudget projekt, har bedre muligheder.

Hvem skal betale for servicen?  Er det den enkelte sms-bruger eller dem der reklameres for?

Et ganske vigtigt spørgsmål at få afklaret inden du kommer for langt!

De unge har ikke for mange penge i forvejen, så gebyret skal være virkelig minimalt for dem - og det betyder så at der skal rigtig mange brugere på, før det bliver en rimelig forretning.

Hvis du istedet vil have dem der reklameres for til at betale, så skal du sikkert kunne leverer et sms netværk af dimensioner inden du har en chance for at trænge igennem markedet.

Mvh

Lars C
Tilmeldt 26. Sep 05
Indlæg ialt: 259
Skrevet kl. 15:59

Planen var at lade dem der reklamere betale for denne service. det ville give større interresse blandt de unge da det så ikke ville koste dem noget...

Ja det er rigtigt nok... gprs koster penge. men i forholdt til gsm er det ikke så dyrt.
Gsm: der ringer man op til internettet og så betaler man ligesom ved et telefonm opkald.
Gprs: Der går man på nettet og betaler et beløb for de mb man henter. typisk 10/20 kroner på mb
Men en normal wap side fylder ikke så meget da billeder og tekst skal være et minimum.
Men det er rigtigt nok man betaler selv for de reklamer man så er tvunget til at se... den havde jeg ikke lige tænkt over... det er jo ikke lige det mest positive budskab
Tilmeldt 3. Nov 05
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 16:23

"Jeg har kort at sige at det er en god idé, men det er de færreste unge der aner hvordan man får adgang til WAP (det skal opsættes osv.) og desuden tror jeg mange har den opfattelse at det er dyrt og forældet (WAP)."

Jeg er af sammme opfattelse, og syns da selv jeg er næsten ung :-)
Personligt kender jeg kun smartsms.dk i Danmark, men de kom vist aldrig rigtig igang. Men anyways, hvis jeg stod med din ide og et meget beskedent budget, skulle man tro at det ville være lettest at skaffe brugere til nogle rabatordninger.

F.eks.

Man står i byen, og hvor skal man tage hen?
Og der får man så en sms og giver rabat på et populært diskotek.
En rigtig ung er som regel en studernde, og de har mig bekendt ikke ret mange penge. Diskoteker og lign. establishmenter har let til at give rabat i bytte for kunder, fordi de kommer ofte tilbage så ikke alligevel ikke taber noget på det.

Håber det giver mening, og udmærket ide forresten.

Tilmeldt 26. Sep 05
Skrevet kl. 17:24
Jeg ved ikke rigtig hvor gammelt wap er... ja det er et gammelt koncept. men det er noget der bliver udviklet hele tiden. hvis ens mobil kan modtage ringetoner, kan den for det meste også se hjememsider. Alle nye mobiler har adgang til internettet.

Det var planen at lave sådan et netværk af unge der ville se steder at tage i byen.
Men kan ikke finde ud af hvem der skal betale. de unge studerende kommer højst sandsynligt kun til hvis produktet er gratis.
Og natklubber vil nok ikke betale for det, hvis de oven i købet skal give rabat til de studerende??
Fra Skærbæk
Tilmeldt 11. Oct 05
Indlæg ialt: 713
Fra  Eventbooker.dk Skrevet kl. 17:28
Hej Lyskjaer.

Jeg synes idéen er god. Jeg har selv flere idéer i hovedet med sms-koncepter, men det skal da ikke afholde mig fra, at give mine bud til dig også.

Jeg tror ikke, der er nogen gylden middelvej. Enten bliver konceptet et flop, eller også bliver det en succes af dimensioner, der sjældent er set. Ja overdriver lidt ind i mellem

Det jeg mener, er at viral marketing er uungåeligt i sådan et koncept. Enten vil det opstå og de unge vil strømme til, eller også kommer ingen. De går alt sammen med mund til mund. Så det er enten eller.

Det absolutt vigtigste, når du så har fundet de 2 mio. brugere, er fornyelse, fornyelse, fornyelse. Hele tiden skal der nye tiltag til, ellers dør dit kocept sammen med Vild med dans, hvis de starter en sæson 2. Unge mennesker er ikke specielt loyale forbrugere, så der skal konstant være noget at byde på.

søger ligesindede i Sønderjylland

Tilmeldt 26. Sep 05
Skrevet kl. 18:04
Hvordan kan man tjene penge på at vise steder hvor unge kan tage i byen så?
Hbor ligger indtjeningsmulighederne. jeg kan klare det tekniske. men lige hvor pengene skulle komme fra. det er jeg lidt usikker på efterhånden?
Fra Odder
Tilmeldt 29. Apr 05
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 19:36

Hej

Jeg synes de er en spændende idé.

Mit forslag ville være at man ved at tilmelde sig på en webside med tlf. nummer interesser, bopæl mv. kunne modtage relevante (og kun relevante) sms på tilbud.
det vil kræve meget benarbejde og f.aks. nogle konkurrencer at få databasen fyldt rimeligt op.

Når du så har et rimeligt antal brugere så kan du kontakte relevante virksomheder for at tilbyde dem at markedsføre sig til dine kunder via sms.

Hvis vi taler om unge mennesker kunne det f.eks. være buddy holly kæden der kunne sende sms om "shots til 5 kr. fra 20-24 i aften" f.eks. eller "vis denne sms ved indgangen om kom gratis ind"

Du skulle jo så være i stand til at formidle sms´erne for dine kunder, og lave en forretning ud af det ved simpelt købmandsskab, nemlig at du får mere pr. sendt sms end det koster dig at sende den.

Desværre tror jeg at det der skal til for at folk vil modtage sms reklamer skal være ret værdifuldt, som f.eks. gratis mobiltelefoni eller tilsvarende, så den største opgave ligger nok i at få opbygget en base af tilbudsmodtagere.

held og lykke med det.
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 19:40
Dato: 11/8/2005 6:03:51 PM Forfatter: lyskjaer
... jeg kan klare det tekniske ...

Hvori består din erfaring/viden?

mvh Carsten
Tilmeldt 26. Sep 05
Skrevet kl. 20:29

min viden består i at jeg kan kode wap/wml filer.

og så html, plus php

Det er de tre ting jeg har arbejdet mest med... Men hver gang jeg finder et nyt sprog jeg finder spændende. så begynder jeg på det. Så har en del viden om de forskellige
Side 2 ud af 2 (19 indlæg)