Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må skole møde op på bopæl ved sygdom ?

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 19:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er blevet meget moderne at være meget aktiv hvad angår sygefravær i privatevirksomheder, herunder også indenfor det offentlige - jeg så bla. et indslag i TV den anden dag, hvor en kommune faktisk havde en dame ansat til at hente børn om morgenen, så de var sikre på at de faktisk kom i skole.

Det er svært at konkludere om han har gjort noget forkert, jeg tolker det som om at han har udvist interesse for at en af hans elever er syg - måske andre var blevet glade for den opmærksomhed?

Fra brøndby strand
Tilmeldt 2. Oct 08
Indlæg ialt: 893
Fra  Bilrude fix - mobil udskiftning af forruder, sideruder, bagruder. Skrevet kl. 21:00

Har du forsøgt at sige til din leder at det er ubehageligt når de dukker op på din adresse. at du føler dig overvåget, at du helst så at de kom, når du var rask og ikke når du var syg??

kommunikation er tit værktøjet til løsninger!

bare mit besyv :-)

Mvh Omar

rudefix mobil bilrude skifte -nemt og billigt- vi skifter bilruder, reparerer stenslag og nanobehandler hos dig

Fra Silkeborg
Tilmeldt 4. Jan 07
Indlæg ialt: 461
Skrevet kl. 21:08
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg skal og vil ikke vurdere om du virkelig er syg eller ej. Jeg kan dog sige, baseret på egne erfaringer,( så må du selv vælge om du vil se ind ad og se om det jeg siger også passer på dig eller ej) at hvis jeg selv er syg, altså sådan rigtig syg, og så jeg bliver kontaktet af min kollegaer så bliver jeg glad for at de interessere sig for mig. Det er faktisk kun hvis jeg selv har lidt dårlig samvittighed med at have meldt mig syg, at jeg synes det er ubehageligt at snakke med dem.

Så baseret på egne erfaringer, så kan jeg mærke på mig selv om jeg 100% kan stå inde for at have meldt mig syg, alt efter hvordan jeg har det med at blive kontaktet af kollegaer.

Jeg ved ikke om dette passer på dig, men synes , ligesom mange andre, at det er pænt at din skoleleder at vise omsorg for dig. Hvis du virkelig er syg, så burde du da vel også se det som en pæn gestus fra hans side.

Fra Tindbæk
Tilmeldt 6. Jul 10
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 21:32

Der er intet ulovligt i det han foretager sig din kære skoleleder.

Der er sket meget på området omkring sygdom, i dag er det lovligt at kontakte medarbejderen, inden for flere områder. 

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 22:07

Mikkel :

Er det iorden og dukke op 2 sygedag ?

Nu ved jeg ikke, om du er lærer eller elev på skolen.
Hvis du er lærer, kan jeg være i tvivl om lovligheden.

Hvis du er elev, synes jeg, det er en god service.
Jeg selv havde måske i sin tid klaret gymnasiet på tre år i stedet for fire, hvis nogen havde mindet mig om, at det var en god idé at dukke op på skolen ind i mellem.

Under alle omstændigheder har du mest ud af at se det som en positiv interesse i din situation.

mvh Hans

Tilmeldt 2. Jun 08
Indlæg ialt: 920
Fra  www.usb.dk Skrevet kl. 23:20

omar:

Har du forsøgt at sige til din leder at det er ubehageligt når de dukker op på din adresse. at du føler dig overvåget, at du helst så at de kom, når du var rask og ikke når du var syg??

Mvh Omar

Jeg tror nu ikke der er tale om en god service, men dog mere tale om tjek omkring pjækkeri. Prøv at ring til HK og spørg dem ad, jeg er ret sikker på det ikke er lovligt omkring elever fra teknisk skole.

Fra brøndby strand
Tilmeldt 2. Oct 08
Indlæg ialt: 893
Fra  Bilrude fix - mobil udskiftning af forruder, sideruder, bagruder. Skrevet kl. 12:41

Arlo:

omar:

Mvh Omar

Jeg tror nu ikke der er tale om en god service, men dog mere tale om tjek omkring pjækkeri. Prøv at ring til HK og spørg dem ad, jeg er ret sikker på det ikke er lovligt omkring elever fra teknisk skole.

Forstår ikke helt hvorfor du citerer mig men fred være med det!

Hvis du mener at udgangspunktet for løsninger er at ringe til HK for at søge lovhjemmel så fed være med det også-

Håber ikke mit forslag blev misforstået af andre.

Det som jeg forsøgte at påpege, er det er at man skal tale sammen om tingene og respektere hinandens behov/følelser.

jeg tror ikke det bliver et fedt sted at arbejde hvis udgangspunktet er at pudse fagforeninger mm efter hinanden.

Men det er jo blot min mening og mit forslag! du/i kan jo gøre som i vil :-)

Mvh Omar

rudefix mobil bilrude skifte -nemt og billigt- vi skifter bilruder, reparerer stenslag og nanobehandler hos dig

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 19:34

Jesper Jepsen:

Det er blevet meget moderne at være meget aktiv hvad angår sygefravær i privatevirksomheder, herunder også indenfor det offentlige - jeg så bla. et indslag i TV den anden dag, hvor en kommune faktisk havde en dame ansat til at hente børn om morgenen, så de var sikre på at de faktisk kom i skole.

Hvis det ikke er groft spild - ja egentlig misbrug - af skattepenge, hvad er så? Det kan man så hygge sig med at tænke på næste gang skatten betales, den går nemlig til at få dovne børn og forældre op til tiden!

Og på samme måde mener jeg egentlig at skolelæreren i det her tilfælde bør koncentrere sig om at undervise og ikke at lege detektiv.

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)