Jeg ved ikke om det er lovligt, men jeg har hørt om flere som har oplevet det samme. Det er jo også en meget effektiv måde at stoppe pjækkeriet på blandt elever. (jeg siger ikke at du pjækker, men generelt).
Han gør ikke noget ulovligt i at møde op på din adresse, du kan jo bare sige at du ikke gider snakke med ham - så skal han selvfølgelig forlade adressen.
Han gør ikke noget ulovligt i at møde op på din adresse, du kan jo bare sige at du ikke gider snakke med ham - så skal han selvfølgelig forlade adressen.
Jeg er af den fuldstændig modsatte overbevisning. Dengang jeg var ansat som leder af en flok HK'ere, var det ikke tilladt at kontakte en medarbejder som var syg.
Det var ikke tilladt at ringe til vedkommende.
Det var ikke tilladt at sende en kollega ud med en æske chokolade og et kort.
Det eneste som var tilladt var at vente på at vedkommende gav lyd fra sig, eller sende et brev.
Så med mindre det er lavet om siden dengang (snart 10 år siden), så er det ikke tilladt, det som din chef har gjort.
Gid der var nogle flere af den slags som ham din skoleleder.
Det er da superpænt af ham og møde op for at sikre sig du har det godt.
Jeg kan godt følge din tankegang, men det kommer utroligt meget an på situationen. I dette tilfælde har besøget heller ikke ført noget godt med sig, så faktisk har skolelederen dummet sig gevaldigt.
Lige meget om det så var i den bedste mening, så har han handlet forkert.
Vi kender ikke historikken bag hverken sygehistorik eller samarbejdshistorik til at vi kan vurdere, hvorvidt skolelederen burde kunne gennemskue at hans handling var forkert.