Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man kopiere sin TYPO3?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Jan 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer

Jeg har en større hjemmeside, der er lavet i TYPO3, og nu vil jeg gerne have lavet 1-2 nye hjemmesider... 
men er det muligt at kopiere den eksisterende side, så man kun skal ændre i design, og selvfølgelig tekst, altså så teknikken, osv. er den samme?

MVH Frederik

Tilmeldt 2. Jun 08
Indlæg ialt: 920
Fra  www.usb.dk Skrevet kl. 11:02
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Det kan jeg godt være behjælpelige med til en god pris, kontakt mig på mecci@live.dk som også bruges som msn.

Jeg har tidligere lavet lignende opgaver indenfor TYPO3 :-)...

Med venlig Hilsen

Arlo

Fra Aarhus N
Tilmeldt 6. Sep 10
Indlæg ialt: 423
Fra  Jens Juul Nielsen Skrevet kl. 11:04

Ja :-) Det kan du. MySql-databasen skal dumpes og kopieres - derefter skal typo3 folderen bare kopieres over i en ny folder, hvor typo3.conf så skal tilrettes til den nye database.

Jeg vil gerne lave det for dig, hvis det er.

Tilmeldt 2. Jun 08
Indlæg ialt: 920
Fra  www.usb.dk Skrevet kl. 11:07

jjn:

Ja :-) Det kan du. MySql-databasen skal dumpes og kopieres - derefter skal typo3 folderen bare kopieres over i en ny folder, hvor typo3.conf så skal tilrettes til den nye database.

Jeg vil gerne lave det for dig, hvis det er.

Er da forskel på Serveren/webhotellet, kan der opstå nogle problemer bare du er opmærksom på problemet :).

Dog kører det på samme webhotel med samme konfigurationer, skulle det ikke være noget problem for den rette person.

Fra Aarhus N
Tilmeldt 6. Sep 10
Fra  Jens Juul Nielsen Skrevet kl. 11:11

Arlo:

Er da forskel på Serveren/webhotellet, kan der opstå nogle problemer bare du er opmærksom på problemet :).

Dog kører det på samme webhotel med samme konfigurationer, skulle det ikke være noget problem for den rette person.

Det kan du have ret i, men hvis bare de understøtter php og mysql, så når vi godt nok langt :-) Safemode er ikke længere nødvendig - selvfølgelig afhængig af hvad der skal løses. Hvis exec skal køres kan det give problemer.

Tilmeldt 24. Jan 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:23

Skal jeg forstå det sådan, at man godt "bare" kan kopiere sin hjemmeside?

Så skal man selvfølgelig have en til at ændre design, og de ting.

Er der ikke en masse teknik i det, i forhold til domænenavn, osv?

MVH Frederik

Fra Aarhus N
Tilmeldt 6. Sep 10
Fra  Jens Juul Nielsen Skrevet kl. 11:28

Frederik N:

Skal jeg forstå det sådan, at man godt "bare" kan kopiere sin hjemmeside?

Så skal man selvfølgelig have en til at ændre design, og de ting.

Er der ikke en masse teknik i det, i forhold til domænenavn, osv?

MVH Frederik

Hej igen

Når du køber domænenavnet, så køber du det med et php-webhotel. Derefter er det egentlig sat op. Så skal du kopiere typo3 filerne og tage dumpet af mysql'en og indsætte det i mysql'en.

Tilmeldt 10. Sep 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 15:36

Hej Frederik

Ja du kan godt kopiere din hjemme side også ændre lidt i layoutet.

Du kan gøre det på to forskellige måder:

1)  lav et dump af mysql databasen og filerne og upload dem til det "nye hotel" lav ændringerne i css. Du skal muligvis ændre lidt i din typoscript template i forhold til det nye domaine.

2) TYPO3 kan sagtens håndterer flere sites i samme installation, dvs at du kan oprette en ny side med sit eget domaine tilknyttet i din eksisterende installation. Den nye site er dog uden css,typoscript, template osv, men det kan bare tilføjes på samme måde som ved din eksisterende site.

Begge metoder er beskrevet lidt groft, man du er meget velkommen til at  gi mig et kald på 25116372 så kan jeg altid uddybe det lidt og hjælpe dig med at vælge den rigtige fremgangsmåde.

Mvh

Rene Gulager

TYPO3 freelancer

Tilmeldt 25. Jan 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 15:58

Hvis du går ind under "User Admin" og skriver 20 ud for "Recursive Copy". Så kan du copy/paste hele sidetræet.

Efterfølgende skal du muligvis have sat et nyt domæne op og muligvis have tilføjet nogle nye ServerAliaser til apache konfigurationen.

Vi kan godt hjælpe jer med TYPO3 hjælp. Du kan skrive til min kollega rikke@umloud.dk

MVH Simon

Fra Rødding
Tilmeldt 6. Aug 09
Indlæg ialt: 429
Fra  Pilanto Skrevet kl. 15:59

Hej Frederik

En ren kopi af et TYPO3 website bør din webhost kunne lave inden for 1 time. Det er ret simpelt, for en som kender til almindelig serveradministration og samtidig kender TYPO3.

Derefter kan du i ro og mag pille ved html, typoscript templates og css filer indtil det ser ud som du vil have det.

Hvis det er designet du vil have ændret, så er det sjældent nok at ændre i css filerne, men kræver også ofte lidt kendskab til templavoila, html templates og typoscript før det kan gennemføres. (Alt afhængigt af hvor store dine designændringer er - og om du kører med templavoila selvfølgelig).

God fornøjelse med projektet. Smile

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)