Hej Kasper
Blandt udøvende kunstnere (musikere, skuespillere osv) er der generelt et stort behov for den type billeder, du præsenterer på din hjemmeside. Min kone er uddannet på musikkonservatoriet, så jeg kender miljøet indefra.
Det er super kreative og inspirerende mennsker at arbejde med, men de har ingen penge :-( Faktisk har jeg erfaret, at deres generelle oplevelse af fotografer er, at fotograferne ikke rigtig gider den slags billeder. Jeg tror mange hellere vil tage model-billeder.
Prøv evt. at hænge sedler op på musikkoncervatoriet. Hvis du bor i København, kan du prøve at tage kontakt til http://www.taarnstudiet.com/. Der er et fantastisk skuespiller-miljø, og de er slet ikke vandt til at få interesse fra fotografer. Jeg tog billeder ved en forestilling for et års tid siden - fantastisk oplevelse.
Jeg vil klart anbefale dig ikke at lave opgaver helt gratis. Ved at tage en lille smule penge for at løse en opgave, får du forretningsaspektet med. Desuden sætter folk mere pris på dine billeder, hvis de har betalt lidt for dem. Det er endnu vigtigere at have en god forretningssans end at kunne tage gode billeder, hvis du vil være professionel fotograf.
Carsten