Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Afvisningsprocent på 58,4%. Er det ikke ret meget???

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)
Fra Tønder
Tilmeldt 14. Oct 10
Indlæg ialt: 148
Fra  KATRINESkøkken.dk Skrevet kl. 23:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.

Jeg har webshoppen www.katrineskoekken.dk , og er ret ny, hvad webshops angår.

Jeg har tilsluttet google analytics til webshoppen og var lige ved at falde af stolen. Webshoppen har 58,4% i afvisningsprocent. Det lyder da helt vildt.

Hvad gør jeg forkert?

Jeg har kun denne adword

Køb billigt køkken online

Kvalitets køkken, bad og garderobe,

op til 35% rabat, hurtig levering.

Så jeg linker jo ikke til noget jeg ikke har på webshoppen. Kan man opsætte Analytics forkert?

Håber der der er nogen der kan give mig et hint til hvad der kan være galt.

Hilsen

Johnny

Fra Esbjerg
Tilmeldt 30. Nov 08
Indlæg ialt: 55
Fra  SiteTech Webudvikling Skrevet kl. 23:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvor kommer dine besøgende fra? Hvis du har noget promovering, fx gennem Adwords, kan de være rettet mod en forkert målgruppe. Det vil gøre at afvisningsprocenten bliver højere da din side nok ikke er relevant for dem.

Men under 60% er nu ikke det værste hvis de resterende 40% gennemfører et køb :)

Venlig hilsen Lasse Planitzer

Fra Tønder
Tilmeldt 14. Oct 10
Indlæg ialt: 148
Fra  KATRINESkøkken.dk Skrevet kl. 23:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Lasse Planitzer:

Hvor kommer dine besøgende fra? Hvis du har noget promovering, fx gennem Adwords, kan de være rettet mod en forkert målgruppe. Det vil gøre at afvisningsprocenten bliver højere da din side nok ikke er relevant for dem.

Men under 60% er nu ikke det værste hvis de resterende 40% gennemfører et køb :)

Venlig hilsen Lasse Planitzer

DVS at du mener at jeg skal indskrænke min målgruppe i adwords(kan man ikke gøre det?)

Fra Aalborg
Tilmeldt 21. Feb 07
Indlæg ialt: 457
Skrevet kl. 00:00
Hvor mange stjerner giver du? :

det  betyder  blot  at   58,7%  stoppede  ved  den  første  de  ankom  på  din  hjemmeside   og  ikke  klikkede  videre  til  een  af  dine  andre sider

og  ja  det  kan  måske  nok  siges  at  være  et  problem

Men hvor mange  besøgende har  du  sådan  pr. dag???

Du  kan  hente  hjælp  til  at sætte  dit  analytics  op  ved at kigge  på et par gutter  kendt  herpå Amino  som  lavet en god  bog

www.analyticsbogen.dk    du  hente  en  gratis  light version   som   grundlag  for  om  du  vil  købe  deres  fulde version.

Jeg  er iøvrigt  meget tvivlende  overfor  om  du  kan  stå  distancen  mod  de kanonstores  hjemmesider  kombineret  med  tv-reklamerne   om  KVIKs  samtalekøkken;  Alle har ret  til  et  fedt køkken  fra  KVIK  og  Svanes osv 

I  deres  tv-spot   lover  de  jo  rask  væk  40%  på  prislisen

========

Måske skulle  du  overveje   at   efterligne   ham  med  BIO Pejse  vistnok  en mand  fra Bramminge  kanten.  Han  har  haft  stor succes  med  at   smide  nogle  hjemmeproducerede  videoer  på   YouTube  og  så  forbinde  dem  til  hans  hjemmeside.   Sådan  for  at  skabe  noget  der  kan  trække  trafik  til  hans side.

Prøv at google  Bio Pejse  -  og kig  lidt  på  ham

 

 

Fra Tønder
Tilmeldt 14. Oct 10
Indlæg ialt: 148
Fra  KATRINESkøkken.dk Skrevet kl. 00:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ligger på ca 50-70 besøgene pr dag.

Jeg har faktisk lige downloadet "bogen du henviser til.

Når Kvik og alle de andre tilbyder -40% er der jo kun på visse produkter, ikke på alle deres varer. Hos os får man jo ca -35% på alle køkkenelementer,også selv om man kun køber et element.

Også er rabat jo en sjov fætter for hvad for man 40% rabat på? Hvis deres vejl. pris er 10-15% højere end mine, er min e slutpriser jo stadig de billigste :-) Jeg har lige solgt en større ordre til en udlejere som havde erhvervsaftale med Designa og dem kunne jeg følge i pris, så tror nu nok at jeg har nogle fornuftige priser.

Skal da lige tjekke biopejse ud. Lyder som en "sjov" ide til lidt billig markedsføring.

Fra København
Tilmeldt 10. Sep 10
Indlæg ialt: 10
Fra  GRAFOHOLIX Legetøj Online Skrevet kl. 00:43
Hvor mange stjerner giver du? :

... du skal ikke være nærvøs for en høj afvisning procent i dit tilfælde, selvfølgelig er det højt, og det vil være optimalt, at komme et stykke under de 30, men den tid den glæde. Det er også svært at sige om 58% er dårligt, med de oplysninger du giver. Du kan f.eks. intet regne med, når du måler over en kortere periode. Man skal måle over en lang periode for at kunne tage tallene seriøst.

Det du skal koncentere dig om er hvor mange af de besøgende du konverterer til et salg, opsæt evt. mål i din Analytics, de tal du efterfølgende får er mere til at regne med. Det er ikke noget problem at få afvisningensprocenten ned på din side, som jeg umiddelbart ser det. Det nytter dog intet, hvis de ikke køber alligevel, du mister dem så måske bare ved side nummer 2. Det er kun dig som kan se afvisningsprocenten alligevel. Fokus bør nok være et andet sted pt.

Du skal hellere koncentrere dig om at please de andre 40%, som rent faktisk surfer rundt på dit site, og få dem til at købe. Når det kører og omsætningen stiger, så kan du begynde at arbejde mere målrettet med at få de sidste 58% konverteret til salg.

Fra København
Tilmeldt 13. Sep 08
Indlæg ialt: 222
Fra  Trovatten Netspiren - Din helsekostbutik på nettet Skrevet kl. 01:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Først og fremmest så vil jeg anbefale dig at kigge på "antal salg" som førsteprioritet. En bounce rate på 5% giver nødvendigvis ingen salg og når dagen er omme så er det salget som giver mad på bordet.

Skaber du salg via Adwords? Hvilke søgeord er det som skaber salget? Hvilken annonce er som performer bedst? (Du har forhåbentlig flere annoncer kørende). Du kan evt. tage et kig på mine tips omkring adwords annoncer.

Når du har fundet de søgeord som skaber salg for din forretning og fået ekskluderet de søgeord som ikke konverterer, så er det naturlig at bouncerate/afvisningprocenten også daler, da dårlige søgeord ofte er årsagen til dårlig bounce rate.

Når du har fået optimeringen af din adwords-kampagne  på plads er det værd at fokusere på hvordan du kan optimere din hjemmeside, så flere af dine adwords besøg bliver til kunder. Snup et light-udgave af konverteringskarma som går i dybden med splittest og usabilty.



 

Kig forbi min nye blog om Internet Marketing!

Fra Tønder
Tilmeldt 14. Oct 10
Indlæg ialt: 148
Fra  KATRINESkøkken.dk Skrevet kl. 23:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svarene de kunne bruges :-)

Fra Tønder
Tilmeldt 14. Oct 10
Indlæg ialt: 148
Fra  KATRINESkøkken.dk Skrevet kl. 10:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Så har jeg lige været inde i min analytics og lege lidt rundt. Og kan se at på siden hvor man kan se hvilke sider der bliver besøgt (Indhold på topniveau) er jeg faldet over at der er 4 adresser:

/shop/frontpage.html : dette er min hovedside 374 sidevisninger

/shop/frontpage.html?BypassShopClosed=1 : Hmm shop closed lyder da ikke godt, 6sidevisninger (hvad betyder det her mon)

 / : det er jo nok bare forsiden, 4 sidevisninger

/shop/frontpage.html&BypassShopClosed=1 : igen shop closed, 2 sidevisninger

 

Kan det her ha noget at gøre med at jeg har så høj afvisnings%?

Fra Aarhus
Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 1085
Fra  Linde-media Skrevet kl. 10:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Johnny Nørgaard:

Hejsa

Så har jeg lige været inde i min analytics og lege lidt rundt. Og kan se at på siden hvor man kan se hvilke sider der bliver besøgt (Indhold på topniveau) er jeg faldet over at der er 4 adresser:

/shop/frontpage.html : dette er min hovedside 374 sidevisninger

/shop/frontpage.html?BypassShopClosed=1 : Hmm shop closed lyder da ikke godt, 6sidevisninger (hvad betyder det her mon)

 / : det er jo nok bare forsiden, 4 sidevisninger

/shop/frontpage.html&BypassShopClosed=1 : igen shop closed, 2 sidevisninger

 

Kan det her ha noget at gøre med at jeg har så høj afvisnings%?


Hej Johnny.
Jeg har faktisk lige skrevet 2 indlæg om google adwords.

Google adwords - god vs dårlig kampagne  

og

8 gode råd til google adwords 

Det burde du tjekke ud! 

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)