Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

TIllykke loven siger vi skal ansætte dig i vores bestyrelse!

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 22:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Først og fremmest se dette link om kvinder i bestyrelser.

Er jeg den eneste der ser et stort problem i at tvinge kvinder i bestyrelser, fordi loven siger det?

Handler det ikke mere om forskellige ambitions niveau og priorteringer mellem kvinder og mænd?

For mig er dette endnu et stupid forslag fra en række af tossede ideer...

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 22:21

"Hej, du har nogle gode patter og et sødt ansigt, du er hermed hyret til bestyrelsen!"

Det kan da ikke blive mere nedværdigende... Hvis jeg skulle have 40% kvinder i bestyrelsen skulle jeg ud og finde 3 kvinder med de rette kvalifikationer (enten dem ovenfor, eller faglige)

Det skriger godt nok til himlen!

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Hillerød
Tilmeldt 5. Jul 07
Indlæg ialt: 602
Fra  Hussing Film & Foto Skrevet kl. 22:23

Lasse Smith:

Først og fremmest se dette link om kvinder i bestyrelser.

Er jeg den eneste der ser et stort problem i at tvinge kvinder i bestyrelser, fordi loven siger det?

Handler det ikke mere om forskellige ambitions niveau og priorteringer mellem kvinder og mænd?

For mig er dette endnu et stupid forslag fra en række af tossede ideer...

Det er naturligvis et fuldstændig tåbeligt forslag. Hvorfor kun bestyrelser? Skal der ikke også være 40% kvindelige tømrere eller 40% kvinder i militæret?

Der bliver nogle S-foreninger der får travlt, for der er ikke 40% kvinder i S-bestyrelser rundt om i landet. Eller skal forslaget kun gælde de andre og ikke dem selv?

Synes det er fedt at Asger Aamund kalder det 'bimbo-kvote'.

Har skrevet om lystfiskeri og produceret TV-programmer om lystfiskeri i mere end 20 år - www.fiskemagasinet.dk

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15088
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 22:27

Nu giver "rød blok" jo pludselig mening... Ord som vil tvinge og bestemme er vel noget, som er i Stalins ånd... ;D

De kunne starte med at indføre værnepligt for kvinder os... Se det ville være LIGESTILLING!

Fra Hillerød
Tilmeldt 5. Jul 07
Indlæg ialt: 602
Fra  Hussing Film & Foto Skrevet kl. 00:39

Har skrevet om lystfiskeri og produceret TV-programmer om lystfiskeri i mere end 20 år - www.fiskemagasinet.dk

Fra Århus
Tilmeldt 18. Jan 10
Indlæg ialt: 481
Fra  Billigmagento.dk Skrevet kl. 00:46

Det er vanvittigt. Kvinderne kan ikke vide om de er med i klubben fordi de har bryster eller er kvalificeret nok. suk.

Fra København
Tilmeldt 29. Oct 10
Indlæg ialt: 589
Fra  Florence Marketing Føns.com Skrevet kl. 00:50

Det er noget af det mest sindssyge den fløj længe er kommet med, hvilket ikke siger så lidt...

De mener, ligesom de fleste andre velfungerende mennesker, at der ikke er forskel på mænd og kvinder. Hvorfor filan skal der så være kvindekvoter???

Hold da kæft...

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 01:07

Flyt firmaet til Tyskland eller GB, lav en afdeling i DK og ansæt de kvinder der kan, vil og har kompetencerne, ikke dem der skal være fordi en eller anden levebrødspolitiker har sagt det....

Tror i øvrigt nok rigtig mange kvinder vil betakke sig noget for den slags... så jo er nok noget med interesser, prioriteringer...

Glæder mig til de tvinger kvinderne ind og aftjene værnepligt...

//

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 02:22
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Politik fail

Hvis der er noget de danske politikere er gode til, så er det at gøre Danmark til et dårligt sted at drive vækstvirksomhed. Langt de fleste aner ikke en kæft om hvordan tingene fungerer og det nyeste forslag understøtter dette argument på det kraftigste.

Men hvad synes kvinderne egentligt? Synes I at det er en okay måde at lave ligestilling på? 

Det her er jo ligeså idiotisk som at sige at der skal være 40 % mænd indenfor sygepleje og SOSU. Det stemmer ikke overens med den måde mænd og kvinder er på, de ting vi interessere os for og de mål vi har... Vi er ikke ens af natur så lad venligst være med at lovgive som om vi var det.

Vil lige nævne at jeg synes at alle kompetente mænd og kvinder skal have samme muligheder for at komme i bestyrelser osv. Men det skal sku ikke ske på baggrund af en utopisk rødstrømpe lov, men fordi den siddende bestyrelse skal lære at se kvinder som en naturlig del af ledelsen.

Kvinder skal have de samme chancer i karrierelivet som mænd, ikke fordi de er kvinder, men fordi de er kompetente!

Over and out

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 05:11

Denne her er fra april 2010, hvor tåberne på venstrefløjen begyndte at lufte det bizarre forslag - og nu er den desværre yderst aktuel igen:

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)