Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

domanenavn

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Maribo
Tilmeldt 29. Mar 10
Indlæg ialt: 356
Skrevet kl. 21:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle

Jeg har lige et spørgsmål

Jeg har siddet og kigget på domænenavne, og hvis jeg vil købe xxxx.dk og der står det koster 45 kr. koster det så kun 45 eller kommer der lige dit og dat oven i ?

Skal man betale for sit domæne en gang årligt ?

Fra Næstved
Tilmeldt 19. Nov 07
Indlæg ialt: 1934
Fra  ShopNyt Skrevet kl. 21:52

Hej.

For at registrere dit domænenavn koster det typisk 45 kr., men udover dette skal du betale for at få hostet domænet. Dette koster fra 9 kr. og op til 15 kr. for et ganske almindeligt domæne uden de store behov.

Typisk betales for et år forud. D.v.s. at du kommer af med ca. 250-300 kr. ialt for første år. Derefter er det kun hosting du skal betale.

Du kan finde registranter og webhoteller her: http://www.shopnyt.dk/pc-a-udstyr.html?catid=51

Mvh.

Kurt, ShopNyt

Fra Østlylland
Tilmeldt 27. Mar 10
Indlæg ialt: 536
Fra  FaceAbility ApS Skrevet kl. 21:53

Hej

De 45 kr. er periode/registreringsgebyr til DK-hostmaster som alle .dk domæner er registreret og vedligeholdt under. Hertil kommer et gebyr til den registrant, som du vælger at købe domænet igennem. Du kan ikke købe domænenavnet direkte ved DK-hostmaster. Typisk betaler man omkring 60-80 kr. for første år. Herefter koster domænet 45 kr. pr. år plus evt. hosting.

Du kan overveje at købe dit domæne gennem gratisdns.dk - her kan du også administrere DNS på domænet. Hvis du alligevel er ude efter et webhotel, kan du med fordel købe domænet når du opretter dit webhotel. Der findes utallige webhoteller - lige fra one.com der vist koster 11 kr. om måneden til nogle der koster flere hundrede kroner om måneden. Undersøg markedet og læs om udbyderne - de opfylder alle forskellige behov.

Hvis det blot er for at registrere et domæne her og nu, ville jeg vælge gratisdns.dk og så evt. pege domænet over til webhotellet når du har valgt dette.

Start webbutik med PrestaShop

Besøg JOJOBA.DK og find unikke gaveideer og flotte ting til hjemmet

Fra Maribo
Tilmeldt 29. Mar 10
Skrevet kl. 21:54

Tak for svar

Hvad hvis man køber et domænenavn som man ikke lige skal bruge, men har tænkt sig at bruge det senere

Skal man så bare betale og så har man sikret sig det ?

Fra Østlylland
Tilmeldt 27. Mar 10
Indlæg ialt: 536
Fra  FaceAbility ApS Skrevet kl. 21:55

Ja, hvis du køber det, er det dit indtil næste faktura om et år.

Start webbutik med PrestaShop

Besøg JOJOBA.DK og find unikke gaveideer og flotte ting til hjemmet

Fra Næstved
Tilmeldt 19. Nov 07
Indlæg ialt: 1934
Fra  ShopNyt Skrevet kl. 21:55

Ja :-)

Fra Maribo
Tilmeldt 29. Mar 10
Skrevet kl. 21:56