Jeg har mit eget investeringsfirma, og vil gerne bruge de penge til at købe en opgang i århus så jeg kan bo i en af lejlighederne og leje de andre ud. Er meget i tvivl om hvordan man i forhold til loven kan "smide" de nuværende lejere, i den lejlighed man gerne selv vil bo i, ud.? Kan man evt undgå selv at betale husleje, altså kun betale for forbruget?
Håber der er nogen der kan hjælpe, og på forhånd mange tak.
Nej det regnede jeg heller ikke med at man kunne, men kan ikke finde ud af om det er de almindelige 3 mdr opsigelse man kan give dem, eller om der er en speciel lov om at man skal give dem længere varsel..? er jo ikke interesseret i at investere i en opgang hvis jeg ikke selv har mulighed for at bo der..:D
Reglerne om opsigelse fremgår helt klart af lejeloven.
Du kan opsige lejeren med den begrundelse at du selv skal benytte det lejede, men det er en betingelse at lejren ikke er beboerrepræsentant.
Opsigelsesvarslet er 1 år.
Og det er en betingelse at du fraflytter sammen med din familie din nuværende bolig og flytter ind i lejligheden. Såfremt der er tale om en lejlighed der er udstykket til ejerlejlighed, kan du ikke opsige lejeren såfremt han er uvidende om at der er tale om en ejerlejlighed.
Jeg kan anbefale dig at læse: Lejemålets ophør og brugsrettens overgang af Anne Louise Husen og Tove Flygar.