Hej Jeg står til at skifte fra en OSC-shop, hvor designet var ganske fint, men usabilityen var lav - dvs. kunderne blev forvirret og gad kort sagt ikke købe hos mig, hvilket ikke lige var målet :) Jeg står nu og har valgt enten Magento eller Prestashop til min næste webshopsystem. Kort og godt; |
Det er noget af et svært spørgsmål lige at svare på.
Jeg vil da anbefale at lave en usability test på dit nuværende design, og derfra se hvad der kan forbedres. Hvis du synes din nuværende opstilling af objekter er helt til hundene, er det jo ind over med et helt nyt design - eller et optimeret design.
Webshop-systemet er i og for sig ligegyldigt mht frontend - det er mest backend / administrationen der skal tænke på dér. Har det enkelte Webshopsystem de nødvendige features som du skal bruge - der skal selvfølgelig også vurderes om systemet giver mulighederne for at give din frontend den funktionalitet der ønskes.
"Iterationsproces" må være det rigtige term at bruge når du snakker om at optimere salget ud fra usability. Det er "bare" ind over med nogle målkonvertingsværktøjer og opstille forskellige layouts til sammenligning.
Hvis du alligevel skal have et helt nyt design, så overlad det til professionelle. De tager højde for målgruppe, brugervenlig, designregler og opstillingen af objekter - de udvikler altså et unikt design som har til formål at genere salg. Det er langt den bedste løsning - vil jeg mene!
Tror det var sådan nogenlunde et hurtigt brugbart svar herfra
Venlig hilsen
Lasse Planitzer