Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må jeg faktura andet arbejde end det min branchekode dækker over?

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Men hvis jeg nu køber rundsav, hammer, vaterpas osv. for 5.000 kr., men kun fakturerer kunden for 3.500 kr., kan jeg så ikke trække noget fra?

Tilmeldt 20. Jul 08
Indlæg ialt: 225
Skrevet kl. 15:49

Det har været sådan (og er det sikkert endnu), at du godt kan trække underskud fra i din virksomhed, når der er udsigt til, at det i løbet af få år vil give overskud.

Beskyt dig og din familie mod jordstråler, elektrosmog og radon - se hvordan på www.basishelse.dk

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 16:54

ProSupport.dk:

Men hvis jeg nu køber rundsav, hammer, vaterpas osv. for 5.000 kr., men kun fakturerer kunden for 3.500 kr., kan jeg så ikke trække noget fra?

Jo, hvis du agter at fortsætte med at udbyde en ydelse, hvor du anvender det indkøbte værktøj, således at dine aktiviteter med dette værktøj ender med at give overskud.

Hvis du af den ene eller anden grund ikke ender med at have overskud på aktiviteten skal du kunne redegøre overfor SKAT, hvordan du har markedsført aktiviteten, og hvordan du seriøst har forsøgt at skaffe nye kunder.

Ellers kan du ikke trække udgifter til indkøb af værktøj fra, med mindre du videresælger værktøjet bagefter, og dermed ender med at have overskud.

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)