Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må jeg faktura andet arbejde end det min branchekode dækker over?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra 3390
Tilmeldt 24. Oct 10
Indlæg ialt: 36
Fra  Træfælderen Skrevet kl. 17:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Må jeg faktura andet arbejde end det min branchekode dækker over?

Jeg er træfælder og min branchekode passer derefter. Men må jeg godt lave reoler til en tøjbutik og fakturere butikken og trække materialer fra i mit regnskab? Eller hjælpe en elektriker med at trække nogle kabler, og fakturere ham mandetimer.

Mvh

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:53
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej.

Ja...det må du godt.

Hvis det er tilbagevendende, skulle du måske registrere en bibranche.

MvH

Peter

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 20:06

Der er ingen grænser for hvad du må sælge (af lovlige varer) via din virksomhed, og der er heller ingen begrænsninger på, hvor mange forskellige varer du sælger.

Branchekoden er primært for at registrere din hovedbeskæftigelse, mens du kan have mange bibeskæftigelser, som ikke nødvendigvis er registreret.

Hvis du ønsker det, kan du registrere en eller flere af dine bibeskæftigelser.

Rent skatte- eller regnskabsmæssigt har det dog ingen betydning, og overfor SKAT spiller det ingen rolle. Det skulle mest være for at dine kunder og leverandører kan finde dig under den rigtige branche.

Fra Horsens
Tilmeldt 17. Mar 09
Indlæg ialt: 132
Fra  TS Grafisk Pro Skrevet kl. 09:17

Hvordan vurdere man så f.eks. ved køb af materialer og værktøj, om det er relevant for ens virksomhed.

Så vidt jeg ved kan man kun trække ting fra som er relevant og bruges i virksomheden.

F.eks. så vil jeg vel ikke kunne trække en støvsuger fra i min grafiske virksomhed?

Men hvis jeg nu laver lidt rengøring for andre og fakturere dette via min virksomhed, vil jeg så kunne trække en støvsuger fra?

Professionel webdesign og programmering

www.tsgrafiskpro.dk

Fra Glostrup
Tilmeldt 29. Oct 09
Indlæg ialt: 66
Fra  Moneter ApS - regnskab og bogholderi Skrevet kl. 09:56

Som udgangspunkt kan man medtage de udgifter der er nødvendige for at drive sin virksomhed, herunder omkostninger til administration ,rengøring mm.

/Karsten

Fra Horsens
Tilmeldt 17. Mar 09
Fra  TS Grafisk Pro Skrevet kl. 10:10

Okay en støvsuger var måske et dårligt eksempel.

Hvad så hvis jeg udover at lave hjemmesider også tilbyder at lave f.eks. tømre- og murer eller malerarbejde, så kan jeg vel også trække værktøj m.m. fra til det?

Er der nogle regler for hvor meget f.eks. tømrearbejde man skal fakturere om året for at kunne trække udgifterne fra?

www.tsgrafiskpro.dk

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 14:50

Tommy Styrbæk:

Okay en støvsuger var måske et dårligt eksempel.

Hvad så hvis jeg udover at lave hjemmesider også tilbyder at lave f.eks. tømre- og murer eller malerarbejde, så kan jeg vel også trække værktøj m.m. fra til det?

Er der nogle regler for hvor meget f.eks. tømrearbejde man skal fakturere om året for at kunne trække udgifterne fra? 

Du skal have overskud på dine forskellige aktiviteter.

Hvis du køber tømrerværktøj og varelager ind til din sidebeskæftigelse som tømrervirksomhed, så skal der foreligge faktureringer tilsvarende det du har indkøbt. Hvis dine aktiviteter for tømrervirksomhed ikke giver overskud, så er det en hobbyaktivitet, som du ikke kan trække fra i din virksomhed.

De samme regler gælder jo for varelagre generelt. Hvis du køber varer ind til varelager, så kan du først trække varen fra i regnskabet, når den er solgt.

Du kan som tommelfingerregel ikke trække indkøb af noget som helst fra, som ikke har relation til en faktura - enten på den ene eller anden måde.

Fra Horsens
Tilmeldt 17. Mar 09
Fra  TS Grafisk Pro Skrevet kl. 14:56

Ok, jeg kunne heller ikke helt forstå hvis det andet kunne lade sig gøre.

www.tsgrafiskpro.dk

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 15:02

Men det har altså ikke noget at gøre med, hvilke brancher man har sin virksomhed registreret under.

Det opgøres udelukkende ud fra om du driver dine bibeskæftigelser i virksomheden erhvervsmæssigt eller hobbymæssigt.

Altså om du har overskud på aktiviteterne.

Du kan sagtens være registreret som grafisk designer, og så drive tømrervirksomhed, biavl, rengøring, skopudsning, mv. uden at være registreret for andet end grsfisk design.

Fra Horsens
Tilmeldt 17. Mar 09
Fra  TS Grafisk Pro Skrevet kl. 15:12

Ja den er jeg med på. Men kan kun trække  mine "tømreudgifter" fra hvis de det jeg laver som tømre giver overskud. 

Eller er det bare virksomheden der skal give overskud?

www.tsgrafiskpro.dk

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)