Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb eller leje af udendørs areal (skov,eng,mark)

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Jan 11
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 17:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer

Jeg er både ny iværksætter og ny her i forummet, og håber at finde hjælp fra alle jer erfarne folk.

Til min kommende udendørs teambuilding virksomhed, leder jeg efter et udendørs areal, men jeg er på bar bund i forhold til, hvordan og hvor jeg finder et sådant areal.

Ønsker til arealet:
2-5 Hektar
Helst et alsidigt område med bevoksning, træer, høje/bakker m.m.
I/tæt på København (med offentlig transportmuligheder dertil)

Jeg vil allerhelst leje området, men køb er også en mulighed.

Nogen der har erfaring med, hvordan man lejer/køber et sådant udendørs areal?

Tilmeldt 24. Jan 11
Skrevet kl. 18:25

Er der ikke nogen aminoer der har erfaring med leje/køb af den slags arealer?

Fra Allingåbro
Tilmeldt 3. Feb 11
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 21:36

Et forslag kunne være at kontakte kommunen eller Naturstyrelsen http://www.naturstyrelsen.dk/Naturbeskyttelse/Skov/Statsskovene/SalgOgUdleje/

De har nogle gange arealer til udleje. 

På denne side skulle det også være muligt at finde landbrugsjord, men om der lige er naturarealer som du søger, ved jeg ikke http://www.virksomhedslokaler.dk/opret-lejerkoeber.aspx

Problemet ved køb kan være, at man ofte skal have en landbrugsejendom for at erhverve jorden. 

"Frijord" kan derimod erhverves af alle. Men det er nok ikke til at finde for penge på de kanter. 

Jeg ville satse på det første forslag, eller tag på en opsøgende tur rundt i området, hvis du finder et lækkert sted må du prøve at opspore hvem der ejer det og så tage kontakt den vej. Medmindre det er permanente forhindringsbaner, tårne til rappelling, ATV baner eller lign. kan det også være du kan leje dig ind på pladsen de dage du skal bruge den, uden ligefrem at leje jorden. 

Hvis du er villig til at tage væk fra KBH er der nok nogle muligheder tæt på kystbanen nord for byen. 

Med venlig hilsen Mikkel

Håber ikke det forvirrede mere end det gavnede ;o)

Fra Hillerød
Tilmeldt 5. Jul 07
Indlæg ialt: 602
Fra  Hussing Film & Foto Skrevet kl. 22:04

Har skrevet om lystfiskeri og produceret TV-programmer om lystfiskeri i mere end 20 år - www.fiskemagasinet.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:15

Denoysius:
men jeg er på bar bund i forhold til, hvordan og hvor jeg finder et sådant areal.

Der skulle være gode muligheder for at indgå en lejeaftale med en skovejer, da mange af de private skovejere er presset af prisen på træ. Mange kikker derfor efter alternativ indkomst.

Mit forslag er at tage en runde ud i naturen og kik på områder der kan kunne have din interesse eller se på Skovforeningens hjemmeside, hvor du kan finde navn og adresser på de største skovejere.

Hver opmærksom på at nogle kommuner - eksempelvis Københavns kommune også ejer en del skov - blandt andet omkring Roskilde.

/Henrik

Tilmeldt 24. Jan 11
Skrevet kl. 19:48

Hej Mikkel

Mange tak for dine idéer! Nej, det gavnede en masse :-)

Vi har gang i noget af det, men du nævner også nogle ting som vi ikke har overvejet, så det vil vi kigge på det. Tak igen!

Tilmeldt 24. Jan 11
Skrevet kl. 19:51

Tak for gode tips, Henrik!

Jeg havde ikke lige tænkt på, at Købehavns kommune også ejer skove udenfor kommunen, det vil undersøge nærmere.

Tilmeldt 24. Jan 11
Skrevet kl. 19:53

Hej Mads

Det kan måske også være en mulighed, ja. Takker! Smile

Fra Svendborg
Tilmeldt 30. Jan 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 21:18

Hej.

Jeg er 41 år og uddannet pædagog og arbejder i en fritidsklub på Fyn. Jeg har læst din annonce. Jeg har en stor grund på ca 1 ha med 100meter søbred direkte ned til en stor skovsø, 350 kubikmeter løvskov og beliggende kun 800 meter fra Sydsveriges bedste klatrelocation som er Valberget ( du kan finde oplysninger om valberget på google ) Midt i et helt fantastisk naturområde. Naturgrunden er beliggende tæt på Karlshamn ( afstand 5 km ), som er en ældre hansestad, lige ud til Østersøen. 150 km fra København. Halvanden times kørsel fra København. Ideelt til teambuilding-Weekendophold. Hvis du er interesseret, ring venligst til mig på mobil 40789269.

Mvh.

Henrik Freitag

.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)