Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

CMS system, hvad er det nemmeste for en total begynder?

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 1504
Skrevet kl. 18:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Sidder og skal finde et simpelt CMS system til et familiemedlem, har checket en del af, men synes det er temmelig komplekst for begyndere. Specielt opsætning af en side med billeder osv kan forekomme temmelig umuligt uden "drag, drop and position" (for en begynder)?

Nemmeste ville være hvis man bare kunne indsætte et billede og flytte det med musen uden at skulle oprette tabeller osv, men det lader ikke til at der er nogen der har lavet noget der kan det.

CMS der bruger CKeditor forekommer nemmest, men det er stadigvæk ikke "nemt nok".

Nogen ideer?

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 19:41

Hvad med WordPress?

Det er ikke helt så simpelt som du skitserer - men det er  tæt på.

Man kan ikke "flytte rundt" på billederne som du beskriver - men i billedets egenskaber kan man angive, om det f.eks. skal højrestilles eller venstrestilles i forhold til teksten.

Derudover er der rigtig mange gratis templates, hvoraf nogen af dem er ret nemme at tilrette via kontrolpanelet - uden at skulle bruge HTML eller noget andet.

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra Espergærde
Tilmeldt 26. Oct 10
Indlæg ialt: 151
Skrevet kl. 19:43

Anbefaler også helt sikkert Wordpress, da det er ret nemt at gå til, samt der er rigtig meget hjælp at hente her på Amino og andre steder på nettet, da der er rigtig mange der bruger det.

Daniel

Gratis babypakker til kommende forældre - Gratisbabypakke.dk

Tilmeldt 9. Jan 11
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 20:00

Jeg er lige gået i gang med Wordpress.org, og synes det er ganske spændende - ikke for kompliceret og såen - der er rigtigt mange skabeloner/templates man kan downloade helt gratis. Jeg startede dog med en gratis blog på wordpress.com, på den måde fik jeg ligsom fornemmelsen for wordpress uden alt det der koderi - hvilket jeg tror var meget godt. Jeg ville nok beskrive mig selv som totalt nybegynder til HTML og CSS og alt det der :-)

Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 1504
Skrevet kl. 20:14

Allan I:

Hvad med WordPress?

Det er ikke helt så simpelt som du skitserer - men det er  tæt på.

Man kan ikke "flytte rundt" på billederne som du beskriver - men i billedets egenskaber kan man angive, om det f.eks. skal højrestilles eller venstrestilles i forhold til teksten.

Derudover er der rigtig mange gratis templates, hvoraf nogen af dem er ret nemme at tilrette via kontrolpanelet - uden at skulle bruge HTML eller noget andet.

Testede det af men personen synes det var alt for svært, så nok ikke lige brugervenligt nok, desværre

Fra København N
Tilmeldt 22. Feb 06
Indlæg ialt: 462
Fra  Voke Reklame & Design Skrevet kl. 20:17

vil også sige wordpress :)

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 20:39

Wordpress er ganske fint, men der er faktisk en masse løsninger der er meget nemmere.

http://www.mono.net

http://www.basekit.com

http://www.yola.com

http://www.squarespace.com

Fælles for alle løsningerne er at de er utroligt nemme at gå til og der skal ikke skrives en eneste linie kode eller bøvles med teknik.

Vi laver også selv en drag-n-drop løsning, men det er henvendt imod professionelle og lidt større sites, så indlæringskurven er noget stejlere end de nævnte løsninger.

Fra Århus
Tilmeldt 22. Oct 07
Indlæg ialt: 680
Fra  Hjemmesideshoppen Skrevet kl. 20:41

Nu er det meget logisk at "drag and drop" ikke forekommer i nogle cms. Da dette ville være nærmest umuligt at justere med CSS efter at man har leget i javascript.

Så placering som du kender i diverse editors er nok det nærmest du kommer.

Personligt synes jeg at Website Baker er det mest brugervenlige open source cms, der findes til mindre virksomheder.

Mvh. Sven Philipsen
Hjemmesideshoppen.dk

Fra København Ø
Tilmeldt 7. Sep 08
Indlæg ialt: 215
Fra  Europanet.dk Skrevet kl. 20:42

Har du prøvet 123hjemmeside.dk?

Har aldrig prøvet det selv, ved ikke meget om det, andet end at nogen synes det er meget nemt.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 20:49

Swon:
Nu er det meget logisk at "drag and drop" ikke forekommer i nogle cms. Da dette ville være nærmest umuligt at justere med CSS efter at man har leget i javascript.

Det er så ikke helt rigtigt... Jeg har lavet et proof-of-concept på en drag'n drop editor der aflevere CSS bagefter.

Det er dog ikke noget jeg er gået videre med pga. manglende $ i at kunne fokusere på den del...

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)