Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indsendelser i forbindelse med SMBA

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Hellerup
Tilmeldt 14. Dec 10
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 11:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har netop oprettet et s.m.b.a og i den forbindelse, er jeg lidt itvivl om hvilke ting, man skal indberette ift. dette link: http://www.amino.dk/regnskab/Finans/Frister.aspx

Årsregnskab skal man ikke sende ind, hvis man sender en undtagelseserklæring har jeg læst mig til, men skal man indsende told, moms, skat, lønoplysninger osv. løbende, el. kan man gøre det en gang årligt?

Mvh. Kristian

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:58

Hej.

Det skal gøres løbende samt et skatteregnskab, som danner grundlag for selskabssel-

angivelsen.

MvH

Peter

Fra Hellerup
Tilmeldt 14. Dec 10
Skrevet kl. 23:13

Hej Peter

Tak for din respons, endnu en gang.

Som sagt, så er det her i starten meget begrænset, hvad der bliver tjent. MIn partner er pt. igang med en uddannelse, og får derfor Su, og vil derfor bruge sit personfradrag på su, da han ikke kommer til at tjene det samme i firmaet.

Men kan han godt både have a-indkomst i firmaet som partner og bruge sit personfradrag på sin su?

Mvh. Kristian

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:27

Hej igen.

Ja..dog skal han så sørge for at holde sig indenfor SU-beløbsgrænsen, hvis han ikke vil

miste noget SU-støtte.

Såfremt i mangler hjælp til jeres SMBA, må i sige til.

Har selv 4 SMBA`er.

MvH

Peter

Fra Hellerup
Tilmeldt 14. Dec 10
Skrevet kl. 09:51

Hej Peter

Bare for at forstå det rigtigt, så kan man selv bestemme om man vil bruge sit personfradrag på sin a-indkomst el. b-indkomst?

Jeg har selv et job ved siden af virksmheden, hvor jeg også gerne vil behlde mit personfradrag, men jeg skal jo være a-indkomst modtager i min egen virksomhed.

Mvh. Kristian

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:13

Hej.

Dit hovedkort anvendes hos din hovedarbejdsgiver, og bikortet hos din sekundære

arbejdsgiver.

MvH

Peter

Fra Hellerup
Tilmeldt 14. Dec 10
Skrevet kl. 10:31

Hej igen Peter

Kan jeg ikke selv bestemme hvor mit Hovedkort (A) skal være?

jeg skal jo være A-skats modtager i mit eget firma går jeg udfra, men til at starte med vil jeg have den primære indtægt ved mit andet job og derfro vil jeg også gerne have at mit personfradrag følger mit andet job, da jeg tjener mest der, her til at starte med.

Mvh. Kristian

Fra Hellerup
Tilmeldt 14. Dec 10
Skrevet kl. 13:46

Hej igen Peter

Hvis jeg har arbejdet lidt i december og januar og derigennem har kørt en del km, men først for betalt for det hele i februar, hvordan gør jeg så det?

Skal jeg så postere det hele såsom at det er sket i februar, da der først er kommet penge i kassen der? (ved at jeg selvfølgelig skal skrive kørebog med de korrekte datoer, men er det ok, at man samler det til en udbetaling, så man først udbetaler det, når man har fået penge i kassen?

Mvh. Kristian

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:16

Hej.

Nej...du kan ikke selv bestemme mht. E-skattekort.

Det er ok. at samle sammen for en periode.

MvH

Peter

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)