Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bør SEO altid være en prioritet?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 775
Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er i gang med et stort projekt hvor jeg udvikler et undervisningsspil. Spillet blander undervisning og spil sammen på en måde der ikke er set før.

Spillet hedder GameLearner, og kan prøves allerede nu. Men bemærk: Denne tråd er ikke til kommentarer af selve hjemmesiden eller spillet, da jeg senere opretter en tråd når det hele er mere klar.

Jeg har før i tiden brugt en del energi på søgemaskineoptimering, hvor jeg har fået nogle sider op på Google så de driver en del trafik. Det her projekt derimod, lader til at være af en lidt anden art.

Mulige søgeord som man kunne ønske at optimere efter kunne f.eks. være:

• Online game
  • Browser game
  • Multiplayer game
  • Online MMO

Der er MASSER af trafik at hente, men fælles for dem alle: Der er på den gode side af 100.000 links til de førendes domæner (på nogle af dem, på den gode side af 1.000.000).

Man kan så være kreativ, og lede efter mindre søgeord som:

• Learning game
  • Mathematics by learning
  • Play to learn

Her snakker vi i det mindste kun et par tusinde links til de førendes domæner, MEN derimod er trafikken elendig. På en "Broad" søgning modtager de knapt nok 1000 søgninger!

Her tænker jeg:
Ens tid og kræfter er LANGT bedre givet ud ved at arbejde med spillet. Hellere bruge 5.000kr / 25 timer på at UDVIKLE end at arbejde med SEO?

Så mit spørgsmål er kort sagt:
Ud fra min situation, hvad er jeres umiddelbare indtryk? Er det en fornuftig beslutning af ignorere SEO til en hvis grad/helt ?

PS:
Og ja, mine meta tags er pt. 100% ens på alle mine sider.. Du behøves ikke nævne det! ;-) 

Jeg bygger verdens første "Invoice Management Platform" hos Likvido.

Fra Herning
Tilmeldt 25. Feb 10
Indlæg ialt: 1054
Fra  Adwords Bureauet Help2go - Online markedsføring & Branding Skrevet kl. 11:40

Jeg synes da at du bestemt stadigvæk også skal fokusere på SEO, så siden også får en god placering. For det nytter intet hvis du har et super godt spil, men der er ikke nogle som kan finde dit site.

Så du skulle hellere fokusere på både SEO og udvikling, også lade det tage den ekstra tid det nu må koste.

Tilmeldt 2. Sep 10
Indlæg ialt: 539
Fra  Minutdesign Skrevet kl. 11:42

Hvis du får meget trafik på bekostning af udviklingen, og spillet ikke loader, crasher eller "fryser" - så er trafikken lig med hvor mange dårlige anbefalinger du kan få med på vejen. Simple as that!  

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 20. Jun 07
Indlæg ialt: 430
Fra  BIZON Skrevet kl. 11:54

Jeg ville måske overveje at lave en solid platform, og derefter satse på linkbait fremfor manuel linkbuilding - Så har du et rigtig godt spil skal linkene nok komme af sig selv.

Har du overvejet sociale medier som platform, eksempelvis i en Facebook app?

Fra København
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 775
Skrevet kl. 12:32

Mark:
Har du en ide til noget man kunne optimere efter? At gå i krig mod en 1.000.000 mio links gorilla er nok en halvtung oplevelse uden RIGTIG mange organiske links! :D

Michael:
Det er jo heldigvis det gode når man kørere på servere! Det er bare at skrive til udbydere at de skal skrue op for CPU kraft, også kører den hurtigere! Men det er en god pointe.

Allerup:
Det tror jeg er en rigtig fornuftig holdning. Jeg har ikke tænkt mig en Facebook app, men jeg har tiltænkt en meget stærk brug af Facebook via deres API (kort sagt, udfordre dine venner i en 1 vs 1 slåskamp i spillet uden en bruger).

Tak indtil videre til alle! 

Jeg bygger verdens første "Invoice Management Platform" hos Likvido.

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 16:19
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Lars.

Spændende problemstilling.

Hvis jeg stod i en lignende situation, så ville jeg gøre følgende.

Jeg ville sørge for at bygge en platform, således at sitet ville ranke fint i Google. Jeg ville få bygget et par links, ikke overvældende, men sørger for at siden trods alt var fuldt ud indekseret. Jeg ville nok ikke satse på specifikke søgeord, men blot tænke 100 % på hvordan forbrugeren ville have det nemmest, med det der stod i titlen.

Du får jo selvfølgelig Analytics på, og når du så efter 1/2 år kan se at folk begynder at komme på nogle sjove søgninger, så ville jeg optimere efter dem :)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)