Findes der noget statistik over annonce-klik? Jeg kunne rigtigt godt tænke mig at vide hvordan internet-brugeres tilbøjelighed til at klikke på annoncer er. Fx. hvor mange procent af et websites besøgende, der gennemsnitligt klikker på en Google annonce osv. Skal man have 100, 1.000 eller 10.000 visninger, for at få et klik - eller kan man overhovedet ikke lave en gennemsnitsklik-statistik på den slags? Og vil brugere hellere klikke på "almindelige" bannere der kommer direkte fra annoncører - end på Google-annoncer?
Det afhænger af mange ting. For eksempel hvor godt din hjemmeside er optimeret i forhold til placering af annoncerne og om annoncerne har relevans i forhold til dine brugere. Ligeledes betyder annoncens budskab også en hel del i forhold til hvor mange som klikker på den.
Men jeg vil nu sagtens mene at det er muligt at få én eller to klik ud af 10 besøgende, måske endda også mere. Det afhænger meget af de de faktorer som jeg lige har skrevet.
Det er jo her webstatistik er så fantastisk. Men til dit spørgsmål: Det kan man ikke sige noget om. Der er jo en verden til forskel på AdWords og bannere. Så er der spørgsmålet om, hvor store bannerne er - hvordan de er udformede, om de rammer målgruppen m.m.
Du kan jo selv sætte nogle AdWords-annoncer op og se din CTR. Så ved du, hvor mange der klikker. Men det er i DIT tilfælde. Din konkurrent kan sagtens have en dobbelt så høj CTR eller kun halvdelen af din. Du må ud at gøre dig nogle erfaringer og optimere dine annoncer ;)