Fik du kigget på "Kurts kassekladde? Så vidt jeg har kunne skimme mig frem til, så er det samme funktionalitet man får med "Kurts Kassekladde" - det er så bare uden "øjen-guf". For jeg indrømmer blankt, at rent designmæssigt ville jeg også hellere bruge kassekladde.dk Men jeg er lidt betænkelig ved at bruge et online program, hvor man ikke aner om det eksisterer om 6 måneder. (til gengæld skal man selvfølgelig huske selv at tage backup hvis man bruger "Kurts kassekladde)
|
Hej Stefan,
Excel er ganske udmærket til at holde styr på den daglige momsangivelse. Især når der ikke er tale om mange bilag.
Kurts Kassekladde kan også fint dække dit behov.
Kassekladde.dk tilbyder et ganske udmærket system, men som det også antydes kan du ikke være sikker på dine data. Det er ikke muligt at finde information om firmaet, og ved søgning i CVR-registeret, giver søgningen intet resultat.
Det er altså umuligt ud fra deres hjemmeside at finde ud af hvem som står bag hjemmesiden, udover et der henvises til "© SpecialProduction 2010-2011".
Konklusion:
Jeg vil anbefale dig at tage kontakt til en bogholder. De kan hyres for 250 - 400 kr. i timen, og de kan indtaste rigtig mange bilag i timen.
Brug Excel til at holde styr på momsregnskabet, og lad bogholderen klare årsopgørelsen.
Så er du sikker på, at hvis du har lavet nogle fejl (du har måske overset nogle fradrag, eller betalt for meget i moms), så vil bogholderen finde disse fejl ved årsafslutningen.
Jeg har netop fundet en momsfejl på ca. 3.000 kr., som en af mine kunder havde glemt at trække fra. Det var vel at bemærke en mindre kunde, som driver et firma ved siden af et almindeligt arbejde.
Jeg har også lige hjulpet en kunde med at tjene ca. 8.500 kr. ved at optage et lån i firmaet (igennem virksomhedsskatteordningen) frem for at optage lånet privat.
Ved sådanne fejl er udgiften til bogholderen tjent ind, og bogholderen har måske ligefrem tjent penge ind til dit firma.
Det kan derfor ikke altid betale sig at gøre alting selv.