Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Porto og sikkerhed for varen kommer frem

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:57
Hvor mange stjerner giver du? :

I min lille webshop, som jeg er ved at starte op skal jeg jo kunne fremsende varen til kunden via Post Danmark.

Værdien af de varer som jeg i første omgang skal sælge er ikke særlig høj – rundt regnet kr. 300,- og kan ligge i et brev til maks 50 g.

Men hvordan vil i gribe det an?

Pakke kr. 75 eller almindelig brev?

Ved almindelig brev kan jeg jo komme i den situation, at kunden kan påstå ikke at have modtaget varen. Omvendt så er 75,- kr meget at lægge oveni prisen

Hvad gør i rundt omkring?

/Benny

Fra Odense C
Tilmeldt 24. Jul 10
Indlæg ialt: 823
Fra  tersef Skrevet kl. 15:08

Hvorfor skulle kunden dog gøre det?

Tror ikke på at folk er sådan nogle svin, iøvrigt i de fleste tilfælde overgår risikoen til første fremmede fragtføre, det vil sige Post Danmark. Så hvis kunden af en eller anden grunde ikke får sin vare, er det Post Danmark der hænger på den i sidste ende. Hvis jeg ikke tager meget fejl

Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 15:16

Seiven:

Hvorfor skulle kunden dog gøre det?

Tror ikke på at folk er sådan nogle svin, iøvrigt i de fleste tilfælde overgår risikoen til første fremmede fragtføre, det vil sige Post Danmark. Så hvis kunden af en eller anden grunde ikke får sin vare, er det Post Danmark der hænger på den i sidste ende. Hvis jeg ikke tager meget fejl

Det er forkert, hvis der handles med private så er det forretningens ansvar at varen kommer frem til kunden. Jeg ville sende det som brev, da jeg er for nærrig til at betale så meget for at sende det som pakke - især når værdien ikke er højere. Du vil nok miste et par breve, men mon ikke det er finansieret af den lavere porto/mersalg ved at du ikke opkræver så meget fra dine kunder?

Fra Glostrup
Tilmeldt 18. Aug 10
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 15:22

Jeg sender altid med Post Danmark. Det giver en god sikkerhed for, hvor pakken er henne i verden. Ved køb over 500,- har jeg fragtfri levering. Kunderne kan også følge pakken hele vejen, da der automatisk sendes en mail til køber med stregkodenr osv.

Har du lavet en erhvervsaftale med Post Danmark? Bare et forslag....

/Karina

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:40

Hej alle

En erhversaftale? Nej, og det er fordi jeg ingen ide har om hvor meget jeg kommer til at sælge, idet det er en bibeskæftigelse.

Erhversaftaler er vel mere for virksomheder der har mange forsendelser, og det tror jeg ikke er tilfældet her - om ikke andet endnu :-)

Der er båder plusser og minusser ved både den ene eller anden løsning kan jeg læse ud fra jeres indlæg.

Jeg må lige gå i tænkeboks

Benny

Tilmeldt 19. Mar 07
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 17:21

Du kan jo regne lidt på det hvor mange breve der skal gå tabt, før besparelsen i breve ik længere er tjent hjem. Er forskellen 60 kr. og et tabt brev koster 300 kr. Så er det hver 5. brev der skal blive væk... og det er jo normalt ik tilfældet...

MVH
Hans

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)