Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvornår begynder det at være ulovligt?

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 23:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Pakke-Manden:

Velhavende kan man da sagtes blive på at sælge ting til småpenge...

Jeg må bakke Thomas TT op... Det er godt nok begrænset, hvor meget man kan tjene på det...

Det er faktisk lige før, at der er mere økonomi og mindre risiko i at samle flasker...

Fra Struer
Tilmeldt 15. Jun 10
Indlæg ialt: 106
Skrevet kl. 02:49

Fashion-Seller:

Pakke-Manden:

Velhavende kan man da sagtes blive på at sælge ting til småpenge...

Jeg må bakke Thomas TT op... Det er godt nok begrænset, hvor meget man kan tjene på det...

Det er faktisk lige før, at der er mere økonomi og mindre risiko i at samle flasker...

Og dog....

For mange år siden, da tryksager skulle laves på et trykkeri (før printeren var opfundet) lavede jeg iværksætter.pakker med firmatryksager, (faktura med kopi, brevpapir, visitkort og kuverter) med iværlsætterens eget logo og tryk.

Jeg tilbød pakker med oplag fra 100 stk af hver til en vanvittig lav pris - kan ikke huske den?

Men den var så lav at alle andre trykkerier rystede på hovedet.

Men alle nystartede elskede pakkerne, for i opstarten er pengene jo små, og behovet heller ikke til de store oplag. Resultatet var at jeg fik rigtig mange bestillinger, og ved at samle produktionen i puljer og systematisere opgaverne, kunne jeg faktisk tjene flere penge om dagen ved at lave disse pakker, end ved at lave andre tryksager.

Så det gælder om at tænke lidt "ud af boksen"

Det samme gælder iøvrigt indenfor webhosting, hvor priserne ligepludseligt røg i bund da surftown og onecom kom på markedet med deres 10kroners hoteller(eller var de endnu billigere)

"det gør ikke noget at fortjenesten på salg af en bil kun er en krone, hvis man sælger flere mill. om året pr ansat"

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 04:24

SEO-manden:

Og dog....

For mange år siden, da tryksager skulle laves på et trykkeri (før printeren var opfundet) lavede jeg iværksætter.pakker med firmatryksager, (faktura med kopi, brevpapir, visitkort og kuverter) med iværlsætterens eget logo og tryk.

Jeg tilbød pakker med oplag fra 100 stk af hver til en vanvittig lav pris - kan ikke huske den?

Men den var så lav at alle andre trykkerier rystede på hovedet.

Men alle nystartede elskede pakkerne, for i opstarten er pengene jo små, og behovet heller ikke til de store oplag. Resultatet var at jeg fik rigtig mange bestillinger, og ved at samle produktionen i puljer og systematisere opgaverne, kunne jeg faktisk tjene flere penge om dagen ved at lave disse pakker, end ved at lave andre tryksager.

Så det gælder om at tænke lidt "ud af boksen"

Det samme gælder iøvrigt indenfor webhosting, hvor priserne ligepludseligt røg i bund da surftown og onecom kom på markedet med deres 10kroners hoteller(eller var de endnu billigere)

"det gør ikke noget at fortjenesten på salg af en bil kun er en krone, hvis man sælger flere mill. om året pr ansat"

Nu er problemstilling i trådstarters eksempel bare meget simpel. Han køber voksen der, hvor alle andre også kan købe den.
4 venner kan opnå endnu billigere vokse ved at købe sammen, end ved at handle enkeltvis ved trådstarter.

Med andre ord, så fokusere trådstarters ide på en meget smal målgruppe, som jeg vil påstå ik er tiden værd... Man kan sikkert sælge nogle vokse, men når timelønnen gøres op i sidste ende, så er det næppe en forretning, som kan hamle op med selv de mest basale supermarkedsjobs eller flaskesamleren...

Fra Slagelse
Tilmeldt 20. Oct 10
Indlæg ialt: 342
Skrevet kl. 09:56

Tak for de gode svar alle sammen :)

Jeg må sige, at jeg sagtens kan se det nu. ;)

Det er en lille virksomhed "meget lille" hvis man kan sige det.

Men igen tak for de gode svar! 

Mvh.

Kristian Lim Andersen

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)