Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Enkeltmandsvirksomhed i Danmark & Fast Arbejde i Sverige - Problemer?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Feb 10
Indlæg ialt: 186
Skrevet kl. 00:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amino'er....

Jeg er lidt i hårdknude her...

Det drejer sig om regler når man har fast arbejde i ét land (Sverige) og en enkeltmandsvirksomhed i et andet land (Danmark)

Stiftelse osv. er ikke noget problem.

Der er dog problemer med den sociale sikring og noget der hedder "Arbetsgivaravgifter" det er noget virksomheder i Sverige indbetaler til Staten/Försäkringskassen til dækning af pension og alt muligt andet gøgl.

Men jeg kan forstå, at hvis man tar lønnet arbejdet i Sverige samtidig med at man har en andet job i Danmark - så vil Staten/Försäkringskassen i Sverige opkræve "Arbetsgivaravgifter" hos det danske firma man er ansat hos...

Er der nogen der har kendskab til dette, eller som muligvis kan henvise til en kyndig person ?

Jeg er interesseret i at vide om min enkeltmandsvirksomhed i Danmark skal betale "Arbetsgivareavgifter" til staten i Sverige hvis får lønnet arbejde i Sverige hvor jeg også bor...

Brandt Logistics - Skindergade 15 - 1159 København K - Tel: (+45) 7199 0315 - Fax: (+45) 5555 0325 - info@brandt-logistics.net - www.brandt-logistics.net

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 00:14
Tilmeldt 20. Feb 10
Indlæg ialt: 186
Skrevet kl. 00:27

Kanon, mange tak for det...

Fandt svaret her (Til andre interesserede)

http://www.oresunddirekt.dk/Arbejde/Arbejde%20i%20begge%20lande/Arbejde%20i%20begge%20lande.aspx

Brandt Logistics - Skindergade 15 - 1159 København K - Tel: (+45) 7199 0315 - Fax: (+45) 5555 0325 - info@brandt-logistics.net - www.brandt-logistics.net

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)