Udforme et brev til en virksomhed med henblik på at sælge sin idé? Man bør vel starte med en ultra kort presentation af sig selv og meningen med henvendelsen. Ingen specifikke detaljer, men alligevel skrive således at interessen bibeholdes, men hvordan??? Jeg har 4-5 ud af i alt 12 brætspil hvor jeg hellere vil sælge idéerne, fremfor selv kæmpe med forbindelser, startkapital, markedsføring o.s.v. Jeg har også nogle andre, og langt mere avancerede opfindelser hvor jeg grundet manglende kompetance, ikke kan udvikle prototyperne og hvorfor jeg hér også ønsker at sælge idéerne. Forslag modtages med kyshånd ;-) |
Har du erfaring el. idé til hvordan man kan.....
- 1
Hej sue Har du prøvet opfinderforeninger? |
Nej det har jeg ikke... kender ikke nogen opfinderforeninger, men hvordan skulle de kunne hjælpe mig? Jeg går ud fra at min advokat i sidste ende skal hjælpe mig med alt det juridiske og sende breve frem og tilbage... men i første omgang tænkte (av!) jeg at jeg ville forsøge at skrive til de forskellige virksomheders marketingafdelinger. Eller er det en tosset idé...? Kigger på google efter disse foreninger du taler om - måske finder jeg en der passer godt til mig. Takker ;-) |
Jeg mener der findes 2 foreninger som vil kunne være behjælpelige med erfaringer osv. Jeg kan ikke huske hvad de hedder, søg efter dem på google Selvfølgelig er det fint med din advokat, men hvis du selv skal skrue breve osv. sammen vil det måske være godt med andre erfaringer ;-) Held og lykke |
Den første jeg fandt på google var interessant. Tak :) P.s. Hvis der er nogen der har lyst til at skrive et forslag, enten stikord til hvad sådan et brev kunne indeholde af førstegangsoplysninger eller lign. er i stadig velkomne .) Er p.t. igang med 200 siders læsning omkring det at starte som iværksætter. ;-) Kærligst Sue |
Hej Sue Prøver iøvrigt at lave en brochure til netop opfinderforeningen.dk, se mere : http://www.amino.dk/idealbb/jumptoreply.asp?topicID=11631&replyID=80278 Vedr. kontakt til potentielle virksomheder, burde du overveje telefonen. Mvh. |
Tak Ole - for links m.v. Hvad er begrundelsen for at det er mere attraktivt at benytte telefonen fremfor en mail/et brev? Jeg har snakket med en enkelt i tlf. Det var ingen rar oplevelse.. :) Derfor - kan man formulere sig bedre via brev/mail... kunne man måske undgå de værste "nærvøse trækninger" som nemt kan høres gennem tlf. :))))) Kærligst Sue |
Hej Sue Personligt ser jeg fordel i at have en beslutningstager i røret og aftale et møde , fremfor at skrive rundt. Vedr. angrebsvinklen.. Flemming Lund skrev 12/9-06 et meget sjovt eksempel. "Jeg kender en person, der begyndte at sælge ergonomiske kontorstole! Han havde det ligesom dig - meget svært ved at fange virksomhedernes interesse - deres argumenter var ofte, at de jo allerede havde en leverandør til kontormøbler eller dem de havde var gode nok! Så lærte han en anden indgangsvinkel - nu ringede han til personalechefen og sagde: Statistikken siger, at kontorer har X% sygefravær grundet dårlig ryg og lign. hvilket ofte skyldes dårlige kontorstole - er det noget du kender til? Svar: ja - er du så klar over, en korrekt kontorstol faktisk kan nedbringe sygefraværet og spare jer for x DKK - hvornår skal vi tage mødet....? Han ramte lige i "hjertet" på personalechefen - så ved at tale om en "afledt" effekt af eksisterende stole og pege på besparelsen (direkte udbytte) så var møderne pludselig i hus!" Syntes godt man kan bruge eksemplet, selvom det ikke er en opfindelse der omtales. Hvilke fordele har dit spil for virksomheden: billigt at lave Stor målgruppe lærerigt for børn let at sælge handicapvenligt større avance rykke markedsandele osv,..osv.. Find indgangsvinkelen, og skrue charmen på ;) Mvh. |