Spændende emne. Som pioner er det ikke KUN penge, der driver mig. Jeg uddyber gerne, hvis du vil vide mere. Jeg arbejder blandt andet som dyretræner og adfærdsterapeut og formidler viden, redskaber og råd til ejere. Du er velkommen til at kontakte mig, hvis det har din interesse. Jeg arbejder meget bevidst med den ikke-økonomiske del af min pioner-motivation MVH Helle |
Motivation er mange ting men som grundregel så er det i noget man gerne man have. Ønsket om en ny bil eller at tabe sig o.s.v.
Men kunsten er at få vedvarende motivation. Der er rigtig mange der vil stoppe med at ryge, men falder i . Det handler lidt om at målet om at stoppe kommer længere væk hvis man lige snupper et sug. Så hvis man give sig selv gave fx hvis man ikke ryger i en uge. Plus en straf hvis man ryger. Fx. pusse vinduer, bil eller en anden ting men ikke syndes om.
Nogen bliver drevet af glæden ved at nå noget og andre af frygten for fx. at blive syg.
Så kan du lave målet som et del mål men det kan du læse på min blok om her http://net-nyt.blogspot.com/2011/01/fra-b.html
Hvis du ønsker at sælge for xx kr i 2011 så bliver de fleste også motiveret af at sælge zz i januar . Men helt ned i det enkelte salg giver det motivation. Hvem kender ikke det at ikke sælge noget en hel dag så begynder man og tvivle om at sælge xx på et år. Men lige pludselig bliver der solgt meget en dag og så kommer motivationen tilbage. Hvis man kan få sådan et kick, mindst hver anden dag så hjælper det utroligt meget.
Det du gør i dag giver dig motivation i morgen.