Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

MOTIVATION :O ???

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Fra Kbh
Tilmeldt 13. Jan 11
Indlæg ialt: 400
Fra  Nordic Race Skrevet kl. 19:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey guys..

Jeg er ved at udarbejde en artikel som omhandler motivation, og derfor kom jeg lige til at tænke på alle jer Amino'er:)

Artiklen handler om den mængde motivation store mål kræver, og altså ikke det jeg kalder den underbevidste motivation, som kan være ting som at komme op på arbejde, tage ned at træne osv, men store mål som ofte kræver stress, lange arbejdsdage, hårdt fysisk arbejde, at oversrkide grænser osv osv.

Jeg vil gerne høre hvad der motivere jer(da motivation kan være meget individuel) til at opnå jeres store mål her i livet. Og også meget gerne hvad målet har været.

På forhånd mange tak :) 

PS. Motivation skal ikke være penge, og i det hele taget helst ikke have noget med iværksætteri at gøre, med mindre i virkelig har brugt motivation som værktøj.

Fra Egå
Tilmeldt 17. May 10
Indlæg ialt: 293
Skrevet kl. 19:18

Du spørg om motivation, i et forum for iværksætter og erhvervsdrivende og vil ikke have et svar der omhandler penge eller iværksætteri.

Tror du måske ikke at der er det lidt forkerte sted at spørge så?

Venlig hilsen - Martin G. Larsen

Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 975
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 19:21

“We choose to go...not because it is easy, but because it is hard, because that goal will serve to measure and organize the best of our energies and skills, because that challenge is one that we are willing to accept, one we are unwilling to postpone, and one which we intend to win.”

Tilmeldt 24. Jul 07
Indlæg ialt: 832
Fra  Ulrik Rode Skrevet kl. 19:28

For mig handler "opnåelsen af det store mål" om, at få "det store mål" delt op i mindre delmål på vejen.. For vejen mod det store mål kan være lang og sej, - og dermed demotiverende.. Men får du den "store mundfuld" delt op i mindre bidder, og dermed får de små sejre på vejen, er det for mig enormt motiverende, fremfor at miste modet fordi "målET" fortaber sig i tågerne..

vh/ Ulrik

Fra Aarhus
Tilmeldt 15. Aug 08
Indlæg ialt: 557
Skrevet kl. 19:32
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

Jeg beklager, hvis mit svar er for tæt på "iværsætteri". Sagen er den, at jeg motiveres ved tanken om at skabe noget, som alle kan bruge, og som andre ikke har lavet eller gjort før. D.v.s. at imødekomme udfordringer, der får andre til at give op, og så finde en måde at passere dem på.

Det der motiverer mig, er at være foran, om det så kræver at stå tidligt op, arbejde i weekenden eller hoppe i en nederdel bare for at få omtale, er for mig ligemeget, hvis det er det der skal til.

Og nej, selvom "at være foran" er et mål og en ambition i sig selv, så er det netop den stræben efter målet, der puster energi i mig om morgenen.

Jeg håber du kan bruge svaret, ønsker dig god fornøjelse med artiklen og ser frem til at læse den, hvis du gør den tilgængelig for os iværksættere, hvilket jeg selvfølgelig håber på.

Fra Kbh
Tilmeldt 13. Jan 11
Fra  Nordic Race Skrevet kl. 19:33

Martin Larsen:

Du spørg om motivation, i et forum for iværksætter og erhvervsdrivende og vil ikke have et svar der omhandler penge eller iværksætteri.

Tror du måske ikke at der er det lidt forkerte sted at spørge så?

Næhh det tror jeg såmænd ikke.. Bare fordi man er iværksætter, kan man da godt have andre mål her i livet. Det håber jeg da i hvertfald for dig.. Jeg tænker på ting som Marathon, at miste en man holder af, nogle der har været ude for en ulykke mm..

Fra Kbh
Tilmeldt 13. Jan 11
Fra  Nordic Race Skrevet kl. 19:41

Edit: fejl

Fra Kbh
Tilmeldt 13. Jan 11
Fra  Nordic Race Skrevet kl. 19:48
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Rune Jensen:
Det der motiverer mig, er at være foran, om det så kræver at stå tidligt op, arbejde i weekenden eller hoppe i en nederdel bare for at få omtale, er for mig ligemeget, hvis det er det der skal til.

Et rigtigt brugbart svar, som slet ikke er for tæt på Iværksætteri.. Specielt det med at imødekomme udfordringer som får andre til at give op, er noget der også motivere mig helt utroligt meget.

Selvom det har noget med iværksætteri at gøre,kunne jeg godt tænke mig hvilket mål der kunne ligge bag "Det der motiverer mig, er at være foran, om det så kræver at stå tidligt op, arbejde i weekenden eller hoppe i en nederdel bare for at få omtale, er for mig ligemeget, hvis det er det der skal til."

Jeg kender overstående fra mig selv, men hvilket mål driver dig til disse handlinger?

Jeg vil selvfølgelig offentligøre artiklen når den bliver lagt op på min fremtidige affiliate-blog/website..

Igen, tak..

Fra Kbh
Tilmeldt 13. Jan 11
Fra  Nordic Race Skrevet kl. 19:49

Ulrik - mensbasic.dk:

For mig handler "opnåelsen af det store mål" om, at få "det store mål" delt op i mindre delmål på vejen.. For vejen mod det store mål kan være lang og sej, - og dermed demotiverende.. Men får du den "store mundfuld" delt op i mindre bidder, og dermed får de små sejre på vejen, er det for mig enormt motiverende, fremfor at miste modet fordi "målET" fortaber sig i tågerne..

vh/ Ulrik

Godt svar, men kan du komme lidt ind på nogle redskaber som motivere dig til dine mindre delmål? og hvad disse delmål kunne være..

Fra København
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 775
Skrevet kl. 19:50

Jeg tvivler på min vinkel er "særlig acceptabel" for mange, men jeg har det i hvert fald fantastisk med den.

Jeg ser på verdenen, og ser så mange ting der ikke virker: Regeringer, produkter, systemer, folk osv. (Hey, lad os ignorere peak oil & coal!).

Min motivation er så at bruge 24/7 på at ændre det. Min motivation er at ændre så meget af det som der er galt i den tid jeg kan.
(Første mål: Revolutionere uddannelsessystemet) 

Ting som forhold, motion, marathonløb og familie.. Det skal der være plads til - og jeg dyrker det personligt på et fint niveau - men min motivation vil aldrig komme derfra.

Igen, du kan ikke lave en sådan artikel uden at forstå enneagrammet dybt. Jeg har en kæreste der efterhånden har et par coach uddannelser, og motivation kommer fra MEGET forskellige steder, alt efter hvilken type vi er.

Jeg bygger verdens første "Invoice Management Platform" hos Likvido.

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)