Fedt projekt du har taget fat i, respekt for det.. Og ja, jeg er helt enig med dig i at motivation er en meget individuel ting, og det er også derfor jeg har oprette denne tråd, da jeg ikke kun vil tage udgangspunkt i hvad der motivere mig. Jeg synes din motivationsfaktor er meget overordnet, hvis man kan sige sån.. Kan du prøve at præcisere og uddybe lidt? Er det at se en tilfredsstillelse hos andre der motivere dig? er det at skabe noget som ikke er set før? er det at løse opgaver, som andre ikke kan løse? På forhånd tak |
Hej Jonas.
Jeg vil prøve at besvare dit dybdegående spørgsmål, så godt jeg kan.
Det jeg skrev i mit tidligere indlæg, er ganske enkelt det der motiverer mig. Det er idéen om at være foran, og fremme i skoene.
Som du meget rigtigt pointerer, er der ikke nogle materielle mål forbundet med motivationen, som også er et mål i sig selv. Det betyder selvfølgelig ikke, at jeg ikke har ønsker, som først kan blive opfyldt i fremtiden, fordi at få opfyldt disse, kræver flere økonomiske midler end jeg har.
Hvis jeg skal dele min motivation op, bør det gøres i mål. For at nævne et eksempel, motiveres jeg af at have en liste med opgaver, som jeg planlægger at færdiggøre før dagen er omme. Det er et mål at nå at udføre alle opgaverne, så jeg kan få tid til at gennemføre tiltag, der er planlagt til den efterfølgende dag. Men det er samtidig en motivation for mig at have planlagt min dag, så jeg er bevist om hvad der skal til, for at blive tilfreds med min forretning.
Så for at gøre det kort, så motiverer det mig at være bevist om hvad der skal til, og det er målet at gøre det der skal til.