Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

MOTIVATION :O ???

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)
Fra Kbh
Tilmeldt 13. Jan 11
Indlæg ialt: 400
Fra  Nordic Race Skrevet kl. 20:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars:

Jeg tvivler på min vinkel er "særlig acceptabel" for mange, men jeg har det i hvert fald fantastisk med den.

Jeg ser på verdenen, og ser så mange ting der ikke virker: Regeringer, produkter, systemer, folk osv. (Hey, lad os ignorere peak oil & coal!).

Min motivation er så at bruge 24/7 på at ændre det. Min motivation er at ændre så meget af det som der er galt i den tid jeg kan.
(Første mål: Revolutionere uddannelsessystemet) 

Ting som forhold, motion, marathonløb og familie.. Det skal der være plads til - og jeg dyrker det personligt på et fint niveau - men min motivation vil aldrig komme derfra.

Igen, du kan ikke lave en sådan artikel uden at forstå enneagrammet dybt. Jeg har en kæreste der efterhånden har et par coach uddannelser, og motivation kommer fra MEGET forskellige steder, alt efter hvilken type vi er.

Fedt projekt du har taget fat i, respekt for det..

Og ja, jeg er helt enig med dig i at motivation er en meget individuel ting, og det er også derfor jeg har oprette denne tråd, da jeg ikke kun vil tage udgangspunkt i hvad der motivere mig.  

Jeg synes din motivationsfaktor er meget overordnet, hvis man kan sige sån.. Kan du prøve at præcisere og uddybe lidt? Er det at se en tilfredsstillelse hos andre der motivere dig? er det at skabe noget som ikke er set før? er det at løse opgaver, som andre ikke kan løse?

På forhånd tak 

Fra Aarhus
Tilmeldt 15. Aug 08
Indlæg ialt: 557
Skrevet kl. 20:11

Hej Jonas.

Jeg vil prøve at besvare dit dybdegående spørgsmål, så godt jeg kan.

Det jeg skrev i mit tidligere indlæg, er ganske enkelt det der motiverer mig. Det er idéen om at være foran, og fremme i skoene.

Som du meget rigtigt pointerer, er der ikke nogle materielle mål forbundet med motivationen, som også er et mål i sig selv. Det betyder selvfølgelig ikke, at jeg ikke har ønsker, som først kan blive opfyldt i fremtiden, fordi at få opfyldt disse, kræver flere økonomiske midler end jeg har.

Hvis jeg skal dele min motivation op, bør det gøres i mål. For at nævne et eksempel, motiveres jeg af at have en liste med opgaver, som jeg planlægger at færdiggøre før dagen er omme. Det er et mål at nå at udføre alle opgaverne, så jeg kan få tid til at gennemføre tiltag, der er planlagt til den efterfølgende dag. Men det er samtidig en motivation for mig at have planlagt min dag, så jeg er bevist om hvad der skal til, for at blive tilfreds med min forretning.

Så for at gøre det kort, så motiverer det mig at være bevist om hvad der skal til, og det er målet at gøre det der skal til.

Tilmeldt 24. Jul 07
Indlæg ialt: 832
Fra  Ulrik Rode Skrevet kl. 22:29

Jonas:

Godt svar, men kan du komme lidt ind på nogle redskaber som motivere dig til dine mindre delmål? og hvad disse delmål kunne være..

Nu er det jo så langt fra raketvidenskab.. Men for mig handler det om, at få fundet ud af hvilke opgaver der skal udføres for at nå målet, og få dem prioriteret.. Og få dem gjort til delmål.. Derefter "glemmer" jeg egentligt det store mål.. Delmålene skriver jeg ned, og hvis det er

muligt finder jeg en sparringspartner. Det kan være en kollega, en ven, noget familie eller lign, så der bliver sat ord op, og der er en som kan hjælpe med at holde mig til "ilden". 

Det korte af det lange er, for mig hele tiden, at få delt mål og nogen gange også delmål op i mindre dele, så jeg hele tiden har følelsen af at jeg nærmer mit mål, så jeg får de små sejrer, og måske også har lagt  mig en plan B, hvis plan A mislykkes, så jeg pludseligt ikke står uden mål.  For det er vel nok det værste der kan ske, hvis der virkeligt er noget jeg gerne vil opnå.

Ulrik

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 22:42

Motivere mig vil altid være nummer 1 og når nummer 1 så endnu bedre nummer 1 , det altid blive bedre

Motivere jeg vil bevise jeg kan holde mig i form

Det motivere når jeg kan gå spilt så vil jeg gerne længere ned , end helt for alt kan blive bedre

Motivere mig da løb sidste gang københavn marathon kunne jeg se de første så måtte beholde den placering i dette løb

Motvivere mig jeg skal videre formidle min viden for alt hvad jeg ved skal alle vide for jeg har selvtillid

Det motivere mif vis nogle snakker ned til så vil jeg bevise jeg har ret

Vis nogle siger jeg ikke har ret og mener jeg har ret prøver jeg at finde beviser

Vis det viser sig at jeg dummer at  jeg ikke har ret siger jeg undskyld for det motivere mig at vise mig som et menneske der kan lave fejl

Motivere at mig at vise jeg kan leve af mit erhverv som første stripper i danmark for jeg vil bevise jeg er god

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra København
Tilmeldt 23. Oct 08
Indlæg ialt: 1165
Fra  Ildsjæl v/ Tommy Krabbe Skrevet kl. 22:44

Hej med dig :-)

Fra Kbh
Tilmeldt 13. Jan 11
Fra  Nordic Race Skrevet kl. 23:11

Ulrik - mensbasic.dk:

Jonas:

Godt svar, men kan du komme lidt ind på nogle redskaber som motivere dig til dine mindre delmål? og hvad disse delmål kunne være..

Nu er det jo så langt fra raketvidenskab.. Men for mig handler det om, at få fundet ud af hvilke opgaver der skal udføres for at nå målet, og få dem prioriteret.. Og få dem gjort til delmål.. Derefter "glemmer" jeg egentligt det store mål.. Delmålene skriver jeg ned, og hvis det er

muligt finder jeg en sparringspartner. Det kan være en kollega, en ven, noget familie eller lign, så der bliver sat ord op, og der er en som kan hjælpe med at holde mig til "ilden". 

Det korte af det lange er, for mig hele tiden, at få delt mål og nogen gange også delmål op i mindre dele, så jeg hele tiden har følelsen af at jeg nærmer mit mål, så jeg får de små sejrer, og måske også har lagt  mig en plan B, hvis plan A mislykkes, så jeg pludseligt ikke står uden mål.  For det er vel nok det værste der kan ske, hvis der virkeligt er noget jeg gerne vil opnå.

Ulrik

Tak for dit svar, det var rigtig brugbart :)

Fra Kbh
Tilmeldt 13. Jan 11
Fra  Nordic Race Skrevet kl. 23:13

Tommy Krabbe:

Jeg har skrevet flere blogindlæg om motivation, og du er naturligvis velkommen til at lade dig inspirere, låne, gradbøje og stjæle, hvis du kan bruge det til noget :-)

Der er blandet andet dette: Alt det du skal vide om motivation - på tre minutter.

God fornøjelse med skriveriet!

Er helt vild med den måde du simplicere tingende på, det var rigtig brug viden..

Tak

Fra Kbh
Tilmeldt 13. Jan 11
Fra  Nordic Race Skrevet kl. 23:16

Rune Jensen:

Hej Jonas.

Jeg vil prøve at besvare dit dybdegående spørgsmål, så godt jeg kan.

Det jeg skrev i mit tidligere indlæg, er ganske enkelt det der motiverer mig. Det er idéen om at være foran, og fremme i skoene.

Som du meget rigtigt pointerer, er der ikke nogle materielle mål forbundet med motivationen, som også er et mål i sig selv. Det betyder selvfølgelig ikke, at jeg ikke har ønsker, som først kan blive opfyldt i fremtiden, fordi at få opfyldt disse, kræver flere økonomiske midler end jeg har.

Hvis jeg skal dele min motivation op, bør det gøres i mål. For at nævne et eksempel, motiveres jeg af at have en liste med opgaver, som jeg planlægger at færdiggøre før dagen er omme. Det er et mål at nå at udføre alle opgaverne, så jeg kan få tid til at gennemføre tiltag, der er planlagt til den efterfølgende dag. Men det er samtidig en motivation for mig at have planlagt min dag, så jeg er bevist om hvad der skal til, for at blive tilfreds med min forretning.

Så for at gøre det kort, så motiverer det mig at være bevist om hvad der skal til, og det er målet at gøre det der skal til.

Rigtig godt svar, præcis sådan noget jeg ledte efter, mange tak for det :)

Tilmeldt 16. Feb 10
Indlæg ialt: 77
Skrevet kl. 11:08

Motivation kan også være at udfordre "store" veletablerede virksomheder og finde muligheder i en red ocean strategy som Telmore så smukt gjorde det med TDC eventyret.

SikkertHjem.dk - Billigt. Simpelt. Sikkert.  »Komplet Alarmsystem kun 99,- /mdr.«  Besøg: www.SikkertHjem.dk

Fra cvcvc
Tilmeldt 21. Jan 11
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 11:29

Hey Jonas

For mig handler det om at yde mit bedste i service. Sådan at kunderne får den bedste service og at de føler at de ikke er blevet takseret med en vanvittig pris.

Derfor yder vi Stor-Københavns billigste levering af Pakker Cool. Og jeg er ligeglad med hvad konkurrenter siger, nogle vil mene det er vanvittigt men jeg mener det når jeg siger, at jeg vil yde den bedste service for kunderne.

Dette er min motivation, at gøre kunderne tilfredse. En god arbejdsdag består ikke på hvormange ordre jeg får kørt eller hvor mange penge jeg får tjent, men at se kunden smile og sige " tak for super service " Så kan jeg ikke lade vær med at smile, og får det helt godt inde mig selv Big Smile Dette er hvad der får mig til at stå op hver dag.

Men det store plus ved min virksomhed er, at jeg har det privilegium at 2,5 % af overskuddet går til velgørenhed. Smile

Mvh Abdellah, Grøn Transport

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)