Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

43% af danskerne har afdragsfrie flekslån!

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 02:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Alle som har fulgt lidt med, ved også at der snart kommer en tvangsauktions bølge i DK...

Alt for mange er stavnsbundet eller sidder med en økonomi, som slet ik hænger sammen på kort sigt, og som vil sprænges i atomer, hvis renten først begynder at flytte sig lidt mod et mere normalt niveau...

Fra Aalborg
Tilmeldt 20. Jan 10
Indlæg ialt: 96
Skrevet kl. 03:29

God og interessant artikel du har fundet Troels.

Bankernes rolle er heller ikke uvæsentlig. Jeg har kendskab til en del banker, hvor alle kreditvurderinger i forhold til kunderne tager udgangspunkt i et lån med afdrag. Om kunderne efterfølgende vælger 10 års afdragsfrihed kan være ok, hvis det ellers passer til deres økonomiske situation, idet det giver dem mulighed for at nedbringe boliglånet (den dyre gæld) først.

Ligesom dig Troels, tror jeg også, at mange desværre mangler en buffer i deres privatøkonomi til eventuelle rentestigninger. Ikke på grund af manglende indtægter, men på grund af det merforbrug personerne har opdraget sig selv til, da de har en billig husleje i form af flekslån og afdragsfrihed.

Fra Aalborg
Tilmeldt 20. Jan 10
Indlæg ialt: 96
Skrevet kl. 03:31

I forlængelse af mit forrige indlæg, så viser en undersøgelse fra Finanstilsynet desuden, at bankerne yder en god rådgivning vedrørende boliglån. Hvis det har interesse, har jeg skrevet lidt om det på mit eget site - se her.

Fra Søborg
Tilmeldt 22. Nov 10
Indlæg ialt: 229
Skrevet kl. 09:14

Problemet er vel også, at den højere rente vil få boligpriserne til at falde, da mange som tidligere nævnt, køber bolig efter hvad de skal slippe i afdrag+renter/måneden. Høj rente og det månedlige beløb stiger, og der kan købes ind for mindre.

Dem som har købt bolig i en periode hvor renten er lav, kommer nok til at vente rigtig rigtig mange år før de kan sælge med profit. For hvad skal presse priserne op andet end inflation? Lån kan ikke blive billigere!

Så ja, er vel tale om en de facto stavnsbinding som anden bruger nævnte tidligere.. For selvom boligejere rent faktisk har lagt en buffer i deres privatøkonomi til at klare en rentestigning, så kan de ikke slippe af med det uden tab.

Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 1504
Skrevet kl. 09:25

Troels:

Problemet er vel også, at den højere rente vil få boligpriserne til at falde, da mange som tidligere nævnt, køber bolig efter hvad de skal slippe i afdrag+renter/måneden. Høj rente og det månedlige beløb stiger, og der kan købes ind for mindre.

Dem som har købt bolig i en periode hvor renten er lav, kommer nok til at vente rigtig rigtig mange år før de kan sælge med profit. For hvad skal presse priserne op andet end inflation? Lån kan ikke blive billigere!

Så ja, er vel tale om en de facto stavnsbinding som anden bruger nævnte tidligere.. For selvom boligejere rent faktisk har lagt en buffer i deres privatøkonomi til at klare en rentestigning, så kan de ikke slippe af med det uden tab.

+ færre penge til forbrug = højere arbejdsløshed = endnu færre penge til forbrug = lavere boligpriser så cirklen er fuldendt.

Danmark går en ekstrem hård tid i møde da:

1: Mange skal på pension og der er ingen til at betale

2: Stigende arbejdsløshed pga faldende forbrug og folks generelle tilbageholdenhed

3: Faldende lønniveau, skal ned med ca 35% for at være (rigtig) konkurrencedygtig

4: Stigende skat generelt, fedt skat er en af de nye påfund

5: Stigende renter

Danmark har ikke, som eksempelvis Norge og Sverige nogle rigtige naturressourcer at eksportere, så ja, det ser sort ud.

Fra Søborg
Tilmeldt 13. Dec 10
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 09:59

Hmm vi glemmer at vi har akkumuleret en enorm gæld både i dk og resten af den vestlige verden. Det betyder kort sagt at det er resten af verden der skal købe flere af vores vare og vi skal importere færre af deres så vi kan tjene penge til at betale vores gæld af. En ting er sikkert. Mere gæld er ikke svaret selvom det desværre ser ud som om det er den vej politikerene går i realiteten både rød og blå blok. Jeg tror vores største problem er at vi er for dårlige til at prioritere. Vi skal bruge flere penge på uddannelse og forskning og færre penge på stort set alt andet. Hvis vi bliver dummere så vil udviklingen bare accelerer men ja det gør vi jo faktisk. Det bliver meget spændende og se hvordan vi kommer ud af denne situation. Det kan meget let blive meget lidt morsomt. Vi har dog en fordel i forhold til asien og det er at alt kreativitet og innovation kommer fra at stille spørgsmålstegn ved hvordan vi har besluttet at gøre tingende tidligere og det er vi gode til i Danmark/Vesten og i en verden hvor det i højere og højere grad handler om gode ideer så har vi en fordel. I hvert fald endnu!

Prøv en gratis personlighedstest på coreprofile.com

Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 1504
Skrevet kl. 10:06

asgerfro:

Hmm vi glemmer at vi har akkumuleret en enorm gæld både i dk og resten af den vestlige verden. Det betyder kort sagt at det er resten af verden der skal købe flere af vores vare og vi skal importere færre af deres så vi kan tjene penge til at betale vores gæld af. En ting er sikkert. Mere gæld er ikke svaret selvom det desværre ser ud som om det er den vej politikerene går i realiteten både rød og blå blok. Jeg tror vores største problem er at vi er for dårlige til at prioritere. Vi skal bruge flere penge på uddannelse og forskning og færre penge på stort set alt andet. Hvis vi bliver dummere så vil udviklingen bare accelerer men ja det gør vi jo faktisk. Det bliver meget spændende og se hvordan vi kommer ud af denne situation. Det kan meget let blive meget lidt morsomt. Vi har dog en fordel i forhold til asien og det er at alt kreativitet og innovation kommer fra at stille spørgsmålstegn ved hvordan vi har besluttet at gøre tingende tidligere og det er vi gode til i Danmark/Vesten og i en verden hvor det i højere og højere grad handler om gode ideer så har vi en fordel. I hvert fald endnu!

klart, derfor dem med de rigtigt gode ideer daffer til udlandet med deres penge, mange "gode ideer" ødelægger betalingsbalancen yderligere, hvad nytter det at du har en god ide, opbygger en forretning for derefter at trække danske penge ud af landet til eksempelvis Dubai eller andre lande med lav eller nul skat.

Tilmeldt 7. Sep 09
Indlæg ialt: 166
Skrevet kl. 10:15

Ronnikc:

El-manden:

Det bør være boligejernes eget ansvar, at prioritere deres økonomi således, at de kan servicere deres gæld ved en stigning i flexrenten til 5%.

Ja og så kan vi andre skatteydere så få lov at betale resten af gildet for rentefradraget. (10 milliarder per 0,5%).

Du mener vel, at skatteyderne får lov til beholde en smule mere af deres egne penge, ved at trække en del af deres renteudgifter fra. Et rentefradrag, som i øvrigt nedsættes fra 33% til 25% for renteudgifter på over 50.000 kr.
Desuden beskattes udlånerens (banken eller realkreditforeningens) overskud, hvilket primært består af købers bidragssatser på disse lån, så det boligejeren trækker fra, betaler banken reelt i skat.

Og nej, lad mig tage sorgerne på forskud (da jeg kan se, hvor debatten bærer henaf) og nævne, at der ikke bør laves særbeskatning for bankerne. Statskassen har endnu ikke tabt en eneste krone på bankpakker m.v. I stedet har disse Bank"Pakker" givet staten en enorm fortjenste:
http://politiken.dk/tjek/penge/dinepenge/ECE1017408/staten-tjener-milliarder-paa-bankpakkerne/
http://www.finansraadet.dk/politik/kommentarer/2010/regnestykkerne-for-bankpakkerne-%E2%80%93-juli-2010.aspx
http://sputnik-dyn.tv2.dk/play/17-finans-26735/

Troels:

Reelt set er det korrekt, at ejendomspriserne vil falde, såfremt renten stiger. Danske Banks cheføkonom siger vist, at deres beregninger viser, at boligpriserne falder 10%, når renten stiger 1%-point. Dette er umiddelbart overdrevet.

Desuden skal der tages højde for, at vi pt. er i en lavkonjuktur, hvor bankerne har en ekstrem stram kreditpolitik og der stilles langt højere krav til købers økonomi ift. tidligere.

Så snart vi rammer en ny højkonjuktur - Evt. med en rente en smule større - Vil bankernes kreditpolitik ændres og folk der pt. vurderes som ikke-egnede, får nu lov til at købe bolig, hvilket driver markedet op igen. Der findes historiske tal for dette.

Fashion-Seller:

Alle som har fulgt lidt med, ved også at der snart kommer en tvangsauktions bølge i DK...

Alt for mange er stavnsbundet eller sidder med en økonomi, som slet ik hænger sammen på kort sigt, og som vil sprænges i atomer, hvis renten først begynder at flytte sig lidt mod et mere normalt niveau...

Vi har allerede en tvangsauktionsbølge i DK, og henter man salgsopstillinger til disse, er det i en del tilfælde folk der har købt ejendom i halvfemserne og i l midten af nullerne så har øget belåningen til maks. Det er dog ikke ualmindeligt er der er udlæg i ejendommene (efter realkreditpantebreve) til eksempelvis Ikano Finans, SKAT samt øvrige hurtiglån. Så det er vist ikke kun bankerne, der har haft en kedelig kreditpolitik.

Jeg er enig i, at det ser rimelig sort ud i dansk økonomi, blandt andet når Venstre gennem 10 år har øget den offentlige sektor så markant, som det har været tilfældet. Og nu ser det ud til, at Venstre ikke engang har lyst til at mindske skatteindbetalingerne og den offentlige sektor på sigt.
Det er derimod kun to partier, der pt. ønsker at sænke skatte og mindske den offentlige sektor, Konservative og Liberal Alliance, og vil de få nogen markant magt i en eventuel borgerlig regering? - Jeg tvivler.

Så lige nu er det pest eller kolera, medmindre vi får et jordskredsvalg til de to førnævnte partiers fordel.

Det er min mening, at vi nu er så langt ude, at vi enten skal skrotte en markant del af det nuværende funament for den danske velfærdsstat, eller som det mindste skal igang med viskelæderet, så vi kan få skåret det unødvendige fedt væk. Der er så mange uhensigtsmæssige ordninger, foruden det faktum at vi har den langt største offentlige sektor ift. BNP samt at skattetryk (både direkte samt indirekte) er uhørtligt højt. Behøver jeg nævner marginalskatten, at 2/3-dele af benzinpriseren er afgifter & moms eller at biler fortsat beskattes uhørt højt?

1. Efterlønnen afskaffes
2. Der laves en reform af førtidspensionen
3. Der sættes fokus på forbedrede arbejdsvilkår, så arbejderne kan være længere tid på arbejdsmarkedet
(Nr. 2+3 bør i første omgang lukke munden på kritikerne, der nævner, at totalt nedslidte arbejdere vil være tvunget til at afvente pensionsalderen, som følge af punk 1)
4. Der gøres op med en lang række erhvervstilskud
5. Personbeskatningen ændres således, at den bliver proportional (flad skat) - Evt. indledningsvis 45% (inkl. Arbejdsmarkedsbidrag) - Det kan diskuteres om bundfradraget skal fjernes helt.
6. Iværksætterskatten fjernes (dette gøres ved at gøre avancer på anparter og aktier ved ejerandele på under 10% skattefri efter 3 år - Ligesom før forårspakken)
7. Der indføres skrappe sanktioner mod kommuner, der ikke kan overholde budgetterne. (evt. opsigelse af bestyrelsen, borgmesteren m.v. uden opsigelsesfrist)
8. Der laves kraftige effektiviseringer i det offentlige og derefter nedskæringer og brugerbetaling.

Personligt har jeg aldrig forstået, hvorfor man selv skal betale for tandpleje af en bygningsfejl i en tand, når staten gerne finansierer brækkede lemmer som følge af diverse "Jackass-eksperimenter)
Noget endnu mere mærkeligt er, at man som dansker fortsat skal tegne en lang række af forsikringer (herunder ulykkesforsikring) - Forsikringer, der også skal tegnes som beboer i eksempelvis England eller USA - Men hvad er forskellen så lige her, bortset fra, at der er forskel på skattestørrelsen og forsikringspræmien.

Det der med, at de venstreorienterede går ind for lighed har jeg heller aldrig forstået. Er det lighed, at skatten stiger jo mere man arbejder? - Er det lighed, at de samfundsnassere bidrager mindre til skattekassen end andre? - Er det lighed, hvis alle betalte det samme beløb i skat?

Elbutik - Salg af Fuga Stikkontakter m.v.

Fra Søborg
Tilmeldt 13. Dec 10
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 10:31

Jeg deler ikke helt din bekymring omkring Dubai. Der er selvfølgelig nogen der gør det men rigtig mange bliver i Danmark og gør det til eksporteventyr. Lego, Novo osv. Der er altid nogen der flytter men jeg ville ikke flytte til Dubai om så jeg tjente 1 mia om året. Hvad skulle jeg lave i Dubai. For at være ærlig syndes jeg mest det minder om en meget glorificeret røverrede hvor alle de folk der laver international økonomisk kriminalitet gemmer sig. Jeg gider ikke bo i en by hvor jeg ikke kan tage en øl offentligt på en cafe eller uden alle de kulturtilbud som findes i vestlige byer. Du vil også blive overrasket over hvor mange arabiske prinser der bor i en by som Paris. Det er en trafik der går begge veje. Sandheden er bare at folk fra hele verden kigger på vesten og ville ønske at de kunne bo der. Vi har noget som arabiske såvel som mange andre samfund mangler nemlig social mobilitet. Kort sagt er du dygtig og har gode ideer så kan du blive rig i vesten. Danmark har selvfølgelig et særligt problem da vi er et udkantsområde men hvis vi spiller vores kort rigtigt kan vi godt klare den udfordring.

Prøv en gratis personlighedstest på coreprofile.com

Fra Gistrup
Tilmeldt 13. May 09
Indlæg ialt: 2189
Fra  Tex-tryk Broderi og tryk på tøj i Aalborg Skrevet kl. 10:32

Det kan siges med få ord. 

Vi er fuckt :) 

Mine hjemmesider: Fodboldtøj -  Tryk på t-shirts

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)