Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Var det noget med et alternativ til e-mærket?

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 11. Nov 06
Indlæg ialt: 375
Skrevet kl. 21:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Problemet som jeg ser det er at hvis jeg som forbrugerer handler hos en webshop som er e-maerket/amino-marked, saa er jeg ikke bedre stillet end hvis forretningen ikke havde dette maerke.

Jeg mener hvis en e-maerked forretning bryder reglerne saa er jeg lige saa daarligt stillet som hvis den ikke havde noget maerke.

Som jeg ser det er eneste mulighed for at lave et bedre alternativ at organisationen som udsteder det paagaeldende maerke faktisk daekker kundens tab(Op til x kroner) hvis en kunde bliver daarligerer stillet fordi en forretning bryder reglerne for maerket.

Lige nu er et e-maerke bare et "Vi lover forretningen opfoere sig ordentligt og overholder vores regler, men hvis den ikke goer det er det bare syndt". klistermaerke.

Keywords: xkcd tautology

Qr-marketing med mobil optimerede hjemmesider.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15009
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 23:49

Hvis man kan lide emblemer, fine mærker osv så bør man samle på Pokemon-kort... De har sku det hele ;D

Anyway for at være lidt konstruktiv, så forstår jeg stadigvæk ik pointen med alle disse mærker. At sælge falsk tryghed gavner hvem? De eneste som tjener på dette, er firmaerne bag mærkerne...

Lige meget hvor strænge krav man opstiller, så kan en webshop/website nemt snyde flere hundrede/tusinde kunder før, der evt sker en reaktion fra firmaet bag mærket. E-mærket har vist sin svaghed overfor dette, og derfor mener jeg ik, at disse mærker har en seriøs og brugbar funktion i forhold til nethandlen...

Men det skal selvfølgelig ik afholde andre fra at lave et mærke, men måske du/I skulle overveje mærkets reele funktion...

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

https://shop.cosmos-co.eu/da/

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 23:50

Martin T:

Problemet som jeg ser det er at hvis jeg som forbrugerer handler hos en webshop som er e-maerket/amino-marked, saa er jeg ikke bedre stillet end hvis forretningen ikke havde dette maerke.

Jeg mener hvis en e-maerked forretning bryder reglerne saa er jeg lige saa daarligt stillet som hvis den ikke havde noget maerke.

Som jeg ser det er eneste mulighed for at lave et bedre alternativ at organisationen som udsteder det paagaeldende maerke faktisk daekker kundens tab(Op til x kroner) hvis en kunde bliver daarligerer stillet fordi en forretning bryder reglerne for maerket.

Folk kan bare lære at betale med Visa eller Mastercard, så er de sikret i hoved og røv... Selv ved en evt konkurs!

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 00:04

Jakob Ingeberg:

Jeg tror nu ikke du skal forklejne de psykologiske aspekt i e-mærket!

Hvis man sidder som fru. Poulsen og skal bestemme sig for hvor man ligger sine dankort oplysninger, og hvor man jo ikke kender det pågældende firma. Så er en "blåstempling" fra et kendt firma en vindende faktor. Dvs mærket virker som en ekstra tryghed. På samme måde hvis du går i netto og kun køber produkter med "ø" mærket - du kigger kun på ø-mærket og tænker "fedt denne pakke futtelihut er ø-mærket, så er den nok sundere" selvom den kan være fyldt med alt muligt, sålænge den har ø-mærket er den økologisk og dermed sund. Man stoler kort sagt på et andet firmas blåstempling (ok at sammenligne med "fair trade" mærket er nok bedre da det jo også er et privat firma) 

Hvorfor tror du at firmaer betaler for e-mærket? fordi det ser godt ud? eller fordi de kan se et bedre salg med det?

Det kaldes falsk tryghed... Har kunden eller websitet noget ud af det?

Jeg ser stadigvæk kun en vinder, og det er udbyderen af mærket...

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 00:21

Jakob Ingeberg:

Jeg vælger at tro på mærket som forbruger - skal jeg vælge mellem 2 websites hvor jeg kan købe samme produkt, vil jeg vælge det med e-mærket. Ud fra tanken - der er sikkert mere styr på tingene her. Det er selvfølgelig op til den enkelte hvad man vil tro på, lidt ligesom at gå i en stemmeboks på en valgaften, hvem tror man mest på. Selvfølgelig kan der snydes med mærket etc, men alt andet lige skulle det give mere tryghed med disse mærkningsordninger, fx de kendte smileys (som måske ikke er det bedste mht pålidelighed)

Jamen nu bekræfter du så det, som jeg skriver... ;D

Det er falsk tryghed, og hvem gavner det så? Og hvori ligger der en bedre sikkerhed hos en E-mærket shop?

Som skrevet tidligere, så er den eneste måde, hvorpå man kan sikre sig online meget simpelt. Betal ALTID og jeg gentager lige ALTID med Visa eller Mastercard... Så er du sikret i hoved og røv, også ved evt konkurs!

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 00:27

Jakob Ingeberg:

Jeg skulle nok bare have haft hele den tankegang inden jeg begyndte at skrive, men sådan kan en ide fange inden man når at tænke den om et par gange :-)

...i det mindste nåede jeg ikke at starte photoshop op

Hahahaha ;D

Nogle gange lyder en ting fantastisk oppe i ens hoved, men så snart man siger ideen højt, eller fortæller den til andre, så forsvinder det fantastiske... Har selv gjort det alt for mange gange hehe

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 04:30

Rasmus Lindgren:

Godt at se at der er kommet lidt gang i debatten Smile

Lad mig starte med at sige at jeg ikke havde tænkte mig at lave noget der "beskytter forbrugeren". Som det allerede er nævnt er man ret godt beskyttet såfremt man betale med kort.

Det jeg ville frem til er at e-mærket desværre pt ses som en blåstempling af en webshop og alle uden "er nogle vilde banditter som man skal passe på" (eget citat, men det er generelt hvad e-handelsfonden pusher for at sælge mærker).

Og forbrugerne har købt budskabet.

Der er selvfølgelig et kommercielt hensyn og ja, lige som alle andre herinde ønsker jeg at tjene penge. Men lige nu står man i en situation, hvor man med få midler kan give samme tryghed og endda større tryghed en e-mærket ved en simpel lille online løsning, samtidig med at man giver de små webshops der knokler i det, mulighed for at få et "eksternt blåt mærke".

Er det åndsvagt at der er behov for dette? Ja absolut. Hvis e-handelsefonden ellers gad at sænke deres priser til et realistisk leje og derved blive den "fond" de er, istedet for at kræve uhyrlige summer for - let's face it - ingenting, og blev shops der gentagnende gange tog røven på forbrugerne frataget deres mærke, ja så var der slet ikke behov for dette.

Der er mange shop ejere her på Amino og også mange små. Det kunne sgu da være fedt om vi tog kampen op (i stedet for bare at trashe e-handelsfonden i de mange tråde) og rent faktisk lavede en ordning der funkede og som var tilgængelig for også den lille shop!

And for the record... Jeg synes at mærkningsordninger er 112% tumpede. Man bør tage ansvar for sit eget liv. Så når man handler et sted man ikke har handlet før, burde forbrugeren måske lige se en ekstra gang på shopen. Men nu står vi i en situation hvor der er en stor spiller på markedet der bruger marketing kræfter på at svine alle dem uden et af deres (kommercielle) mærker til, og det er derfor jeg synes der er behov for dette initiativ!

Jeg har talt...

Hatten af for din ærlige udlægning, hvor pointen ik gemmes væk bag en sort sky af gode søforklaringer ;D

Markedet er der, for både i UK og DE findes der et hav af mærker, som alle er fine emblemer til ens shop. Og kan I brande det rigtigt, så kan I nemt tage markedsandel fra E-mærket og evt Truspilot...

Så mener du ideen skal testes af, så held og lykke! Men lad nu vær med at sælge mærket på en løgn om, at det sikre forbrugeren eller andet sludder! Do it straight!

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)