Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO - Subdomæner

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Haderslev
Tilmeldt 7. May 09
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 22:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Jeg meget ny inderfor SEO, har prøvet at søge lidt her på siden, men kan ikke finde svar på mit spørgsmål.

Hvordan ser det ud SEO mæssigt hvis jeg ny ejer et domænenavn, lad os kalde det verden.dk

Nu opretter jeg så et subdomæne der hedder skovlguiden alt skovlguiden.verden.dk her vil jeg skrive nogle artikler og guides omkring skovle og sælge skovle gennem affiliate links.

Der efter går jeg det samme med fx badedyr, så siden hedder badedyr.verden.dk med guides og artikler og forsøger at sælge gennem affiliate links.

Hvordan ligger jeg SEO mæssigt hvis jeg kører normalt linkbuilding osv ? Mit hoveddomæne har som sådan ikke noget at gøre med subdomænet, men regner google badedyr.verden.dk som en del af verden.dk eller som sit eget website?

Står du og skal bruge en ny barbermaskine? Så læs vores barbermaskine test.

Tilmeldt 6. Dec 10
Indlæg ialt: 175
Skrevet kl. 22:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Følger lige med Smile

FREELANCERBASEN - KLIK HER FOR AT FÅ BESKED

- Gratis portal for virksomheder & freelancere, kommer snart.

Fra Charlottenlund
Tilmeldt 14. Jan 09
Indlæg ialt: 513
Skrevet kl. 22:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Den regner det som et nyt website :) Så det kan du sagtens.

Men hvis du laver det som en folder /badedyr/, så kan du få linkjuice fra forsiden til undersiden. Det kan du ikke hvis du har subdomæner, da det bliver regnet for nyt website.

Arbejder til dagligt med Affiliate Marketing og SEO i mit firma CR Marketing ApS. Derudover tilbyder jeg SEO-artikler, kontakt via pb for mere info om priser.

Fra Haderslev
Tilmeldt 7. May 09
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 13:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok, Tak for dit svar.

Kunne jeg i realiteten få linkjuice til badedyr.verden.dk fra verden.dk fordi google ser dem som 2 forskellige domæner?

Står du og skal bruge en ny barbermaskine? Så læs vores barbermaskine test.

Fra Charlottenlund
Tilmeldt 14. Jan 09
Indlæg ialt: 513
Skrevet kl. 15:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan godt få linkjuice ved at linke til den.

Men hvis du har det som en folder verden.dk/badedyr/, så vil den også få styrken fra verden.dk, men hvis det er badedyr.verden.dk vil den ikke få styrken fra verden.dk

Arbejder til dagligt med Affiliate Marketing og SEO i mit firma CR Marketing ApS. Derudover tilbyder jeg SEO-artikler, kontakt via pb for mere info om priser.

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 17:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har haft lavet et website for en kunde på et subdomæne. Alene i kraft af links fra hovedomænet fik det indekseret 8.000+ sider og 300 daglige besøgende i løbet af 5 dage. Det er mulgt andre har anderledes erfaringer, men mine erfarinbger viser at autoritet nedarves fra hoveddomænet til subdomæner

TV2 bruger subdomæner på alle deres Hovedmenupunkter - ikke at det beviser noget i sig selv.

__________________________________________________________

Microplane rivejern

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 17:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Subdomæner nedarver IKKE linkpopularitet fra hoveddomænet, men hvis der linkes fra dette til sub-domænerne giver det naturligvis den linkværdi der nu engang er i de pågældende links.

Jesper Jørgensen:
TV2 bruger subdomæner på alle deres Hovedmenupunkter - ikke at det beviser noget i sig selv.

DR bruger omvendt sub-directories - og de klarer sig LANGT bedre i søgemaskinerne end TV2 :)

 

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 22:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Subdomæner nedarver IKKE linkpopularitet fra hoveddomænet, men hvis der linkes fra dette til sub-domænerne giver det naturligvis den linkværdi der nu engang er i de pågældende links.

http://www.demib.com/ordbog/ordbog_beskrivelse.asp?ord=Linkpopularitet

Linkpopularitet er et begreb der handler om hvor mange der linker til dit website og hvor god kvaliteten af disse links er.

Lad os være sikre på at vi taler om det samme. Et subdomæne nedarver linkpopulartitet fra de links der peger på det, også eventuelle links fra hoveddomænet.

Taler vi derimod om "domain authority", som inkluderer trustrank, domænets alder m.m. (og som måske er det Mikkel mente ovenfor), så er der to skoler, en der mener det slet ikke nedarves til subdomæner og en der mener at det delvist nedarves til subdomæner under visse forhold. Du skal ikke regne med at et subdomæne til blogger.com nedarver nogen domain authority fra hoveddomænet.

seoMOZ som af mange anses som nogle af de mest metodiske har dette at sige:

http://www.seomoz.org/blog/understanding-root-domains-subdomains-vs-subfolders-microsites 

Men til dit konkrete formål, skal du ikke regne med at få andre fordele af at køre det som subdomæner (frem for helt separate domæner), end det du sparer i at købe ekstra domæner.

Mvh Jesper Jørgensen

 

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 22:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jesper Jørgensen:
Et subdomæne nedarver linkpopulartitet fra de links der peger på det, også eventuelle links fra hoveddomænet.

Sorry, men det er altså noget retorisk vrøvl :)

Hvis der linkes er der jo netop IKKE tale om nedarvning. Nedarvning er når der overføres værdi UDEN at der linkes - som det f.eks. er tilfældet med et subdirectory eller enhver anden side på et populært domæne.

Der er efterhånden flere år siden du kunne trigge en lille smule nedarvet værdi fra et hoveddomæne til et subdomæne ved at linke dem tæt sammen.

Jeg ved godt du er glad for SEOMoz. Det er jeg også - de spørger mig tit om netop detaljer indenfor teknisk SEO :)

Men hvis du skal bruge dem som reference i den her type sager, så husk lige at se på datoen. Det indlæg du henviser til er 2 år gammelt!

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)