Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kurts kassekladde eller Saldi?

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 12:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin E. Jensen:

Jeg vil derfor sige, at Kurts Kassekladde ikke er anvendeligt som bogføringssystem, men kan være ganske udmærket til at holde styr på momsen.

Det var lige det svar jeg havde håbet på. Wink På nær, at så står jeg uden faktura-program, men de kan jo downloades her på Amino - har jeg lige fundet ud af.

Martin E. Jensen:

Men hvorfor ikke lade din bogholder følge med i løbet af året, og lade ham/hende om at afregne moms?

Alle bilag skal alligevel bogføres ved årets udgang, og så kan det jo lige så godt gøres løbende igennem året.

Det er jo fordi jeg prøver at være økonomisk ansvarlig. Wink

Jeg regner med, at med mit beskedne antal varekøb/varesalg, så bliver det ikke raketvidenskab at holde styr på momsen.

Og så var bagtanken jo, at så behøver jeg kun forstyrre (læs: betale) bogholderen en gang om året.

Men du vil måske mene, at det giver det samme timeforbrug hos bogholderen under alle omstændigheder, fordi vedkommende alligevel skal tjekke mine momsafregninger - eller hur?

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra Hadsten
Tilmeldt 15. Mar 08
Indlæg ialt: 462
Fra  Vesterskov Bogføring Skrevet kl. 12:44

Allan I:

Men du vil måske mene, at det giver det samme timeforbrug hos bogholderen under alle omstændigheder, fordi vedkommende alligevel skal tjekke mine momsafregninger - eller hur?

Din bogholder skal taste det hele ind uanset om det sker over en eller flere gange. Så at du selv taster det ind i KK vil kun være dobbelt arbejde, hvis du vælger at få en bogholder til at hjælpe dig med den endelige momsafstemning og årsregnskab til sidst.

mvh
Michael

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 12:58

Haha... det er altid en god indgangsvinkel, at være økonomisk ansvarlig! Det var der mange kommuner og erhvervsledere, som kunne lære af... Big Smile

Allan I:

Jeg regner med, at med mit beskedne antal varekøb/varesalg, så bliver det ikke raketvidenskab at holde styr på momsen.

Og så var bagtanken jo, at så behøver jeg kun forstyrre (læs: betale) bogholderen en gang om året.

Med mindre du har meget få bilag, så er det ikke noget som påvirker timeforbruget ret meget, om der er tale om én stor indtastning efter årets afslutning, eller fire mindre indtastninger igennem året.

Forskellen ligger i, at din sag lige skal åbnes. Det drejer sig maksimelt om 45 ekstra minutter på årsbasis, som du kommer til at betale (3 ekstra åbninger af din sag á 15 min), alt efter hvilken bogholder som varetager sagen.

Jeg vil ikke mene, at det var afgørende i din sag, hvis det var 123Regnskab.dk, som lavede dit regnskab.

...og i så fald ville der maksimalt være tale om 45 min á en timepris på 250 kr. = 187,50 kr.

Til gengæld vil den person som varetager årsafslutningen ikke skulle rette forkerte momsangivelser, eller andre bilag (i dit tilfælde er det ikke sikkert at disse eksisterer).

Denne person arbejder til en højere løn (hos os 395 kr. i timen), så der er mindre end 30 min til at lede efter og rette kundens fejl i bogføringen, som er sket i løbet af året.

Det kan altså godt blive dyrere, ved at sidde og bogføre selv igennem hele året.

Der kan også være mulige fradrag eller andre problemer (såsom listeangivelser ved salg til udlandet, eller korrekt momsafregning ved køb fra udland), som fanges af bogholderen, når tingene gennemgås løbende.

Men du har da helt klart ret i, at jo flere gange man kommunikerer, jo flere gange tikker regningen.

I dit tilfælde lyder det dog som om du har rimeligt godt styr på momsafregningen, og hvis du bruger Kurts Kassekladde, så er der ingen "is på koen".

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 13:01

Enig med Michael. Det er uden tvivl dobbelt arbejde, og kan kun betale sig, hvis man antager at ens egen timeløn = 0 kr.

Så det skal kun gøres fordi du virkelig selv har lyst til at lave momsafregningen. Regningen bliver i sidste ende stort set den samme fra bogholderen.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 13:16

Martin E. Jensen:

Enig med Michael. Det er uden tvivl dobbelt arbejde, og kan kun betale sig, hvis man antager at ens egen timeløn = 0 kr.

Så det skal kun gøres fordi du virkelig selv har lyst til at lave momsafregningen. Regningen bliver i sidste ende stort set den samme fra bogholderen.

DAMN!!! Så kunne jeg have sparet mange timers søgning på nettet samt afprøvning af diverse programmer og oprettelse af prøveregnskaber! Stick out tongue

Det er sgu hårdt at forsøge at være økonomisk ansvarlig! Måske er det derfor det ofte går så galt for kommunerne? Big Smile

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 13:27

Haha... ja, det har du nok ret i. Big Smile

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 13:53

Tusind tak for jeres svar i øvrigt!

Det er rart når samtlige svar peger i samme retning. Smile

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 14:29

Du er altid velkommen Smile

Fra Albertslund
Tilmeldt 17. Jan 06
Indlæg ialt: 633
Fra  AgerCon Skrevet kl. 15:51

Jeg har læst hele tråden igennem og synes, der mangler nogle åbenlyse fordele ved brug af online-regnskabssystemer sammen med sundfornuft.

Det er muligt for den eksterne bogholder tilgå samme regnskab, som du fakturerer fra.

Du kan scanne bilag ind og lægge dem op, så bogholderen efterfølgende kan bogføre dem.

Nogle systemer giver mulighed for udligning af åbne poster (fakturaer som ikke er registreret betalt) ved at indlæse bankposteringer og automatisk finde dem, som passer med fakturanr og beløb.

Egen sikkerhedskopiering er for de fleste online-systemer på det danske marked ikke nødvendigt, da de sørger for at sikkerhedskopiere flere gange dagligt og til flere lokationer. Med SALDI er det også muligt selv at tage en fuld sikkerhedskopi og indlæse den igen, så du kan være helt sikker.

Da du også har varer, så er der fuld lagerstyring i SALDI, hvor du kan indsætte en minimumsbeholdning pr. varer. Når beholdningen er kommet under grænsen, så kan der automatisk omdannes til en indkøbsordre.

For 1.900 er det muligt at få 3 timers selvstændigt kursus og et års SALDI-abonnement med 1.000 årlige posteringer og to samtidige brugere samt hotline. Så kan du bagefter selv bogføre og har derved helt styr på økonomien.

I SALDI har du adgang al funktionalitet og betaler kun for det omfang, at du benytter SALDI (antal posteringer og antal samtidige brugere). Når du får succes, så kan du let vokse uden, at det bliver meget dyrere.

Ring gerne til mig på 31 66 98 60.

Med venlig hilsen
Claus Agerskov

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 16:03

Hej Claus,

Tak for det uddybende svar. Jeg var i princippet kommet til nogenlunde samme konklusion + du får nævnt et par flere fordele.

Jeg er dog bange for, at det er overkill i mit tilfælde, da jeg med stor sandsynlighed ikke vil få mere end 2 - 4 posteringer om måneden.

Jeg har allerede oprettet et prøveregnskab i SALDI - og ville hjertens gerne sætte mig ind i både programmet - og dobbelt bogføring, men hvis det ikke reducerer min bogholder-regning efterfølgende, så er det måske lidt omstændigt at begynde på.

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)