Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det SPAM når?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra København N
Tilmeldt 2. Aug 10
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 17:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino's

Har brug for at få klarhed over lidt spørgsmål jeg har grublet lidt over.

Rent konkret drejer det sig om at jeg gerne vil opsøge nogle potentielle annoncører til banner reklamer på mit website. Sitet har en meget specifik målgruppe og det er min søgning til annoncører ligeledes.

• Betragtes det som Spam når jeg som firma uopfordret kontakter et andet firma via email med et tilbud? Eller er det kun ved firma til privatperson at der er et problem?
  • Er der er noget ulovligt i at lave en venlig forespørgelse om ovenstående og bede om lov inden man sender et tilbud?
  • Hvad nu hvis man skriver et godt gammeldags brev med et tilbud eller ringer først? Jeg bliver så ofte kontaktet pr. telefon fra andre firmaer med tilbud om alverdens ting.

Mikkel.

Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 975
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 17:39

1. Ja,

2. Ja, hvis det er på e-mail. Telefon og brev er ok.

3. Det må du gerne.

Tilmeldt 8. Jun 10
Indlæg ialt: 566
Skrevet kl. 17:49

Ja det er spam. Men du kan ringe til dem først og spørge om du må sende dem e-mail med tilbud.

Hvis virksomheden anmelder dig for spamme, får du en stor bøde..!

Markedsføringsforum - kom og være med!

Fra København N
Tilmeldt 2. Aug 10
Skrevet kl. 18:04

Ok, mange tak for jeres svar. Jeg må igang med frankerings maskinen, det drejer sig om ca. 80 potentielle kunder.

Kan godt forstå grunden til reglerne, men de 5 kilo reklamer der havner i min postkasse hver lørdag er fan fisme da også spam på en måde? Ved godt at jeg kan vælge dem fra via post.dk men har da ikke bedt om dem.

Mikkel.

Fra Randers
Tilmeldt 9. Apr 10
Indlæg ialt: 114
Skrevet kl. 22:05

Er helt enig i at alle de reklamer vi får ind af postkassen hvis vi ikke eksplicit siger NEJ TAK, det er sgu da spam... Man burde i stedet skulle have et Ja Tak Til Reklamer-skilt på sin postkasse :) det ville spare rigtig meget papir, men tvivler på virksomhederne vil gå med til det forslag.

Full-service webburea: WebPilots.dk

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 22:15
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 22:17
Fra Albertslund
Tilmeldt 17. Jan 06
Indlæg ialt: 633
Fra  AgerCon Skrevet kl. 22:31

Oscar Eg Gensmann:
2. Ja, hvis det er på e-mail. Telefon og brev er ok.

Det er også spam, hvis det er pr. telefax eller SMS.

Med venlig hilsen

Fra København N
Tilmeldt 2. Aug 10
Skrevet kl. 06:11

95% af alle firmaer har jo deres email adresse stående på deres hjemmeside med teksten, "kontakt os gerne med spørgsmål og henvendelse" eller noget i den retning.

Men ved eftertanke giver det jo en helt klar bedre positivt approach hvis man kontakter dem pr. brev eller telefon.

Fra København N
Tilmeldt 2. Aug 10
Skrevet kl. 06:13

95% af alle firmaer har jo deres email adresse stående på deres hjemmeside med teksten, "kontakt os gerne med spørgsmål og henvendelse" eller noget i den retning.

Men ved eftertanke giver det jo en helt klar bedre positivt approach hvis man kontakter dem pr. brev eller telefon.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)