Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal du har noget rigtigt bank?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Jul 07
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 09:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer,

Der søges svar og tips til at kunne navigerer rundt i en finansjungle!

Jeg står overfor en snarlig oprettelse af et APS med et holding selskab "ovenpå". Vi er 2, fra Århus, som skal splitte "kagen" 50/50 i alle henseende omkring selskabet. Vi skal have produceret vores produkter i sydarmerika/bolivia, derfor påregner vi at skulle have muligheden for remburser mv. således at vi beskytter os en anelse når der skal foregå transaktioner.

Vi budgetterer med en negativt cashflow på ca. 250.000 over 4-5 måneder, derfor skal vi have mulighed for en god aftale på en kassekredit.

Udover dette skal vi naturligvis have nogle regulere bank produkter, såsom netbank, personlig kontakt og dankort mv.

Vores problem er, at vi har "gebyr skræk" ligesom vi mangler erfaring i med valg af bank ( i 50 år sammenlagte liv, er der blevet skiftet bank én gang).

Er der nogen som har nogle gode erfaringer, ideer eller konkrete iværksættertilbud i kikkerten som vi og flere kan benytte os af :-)

Mange hilsner,

Rasmus Studstrup

(denne tråd ligger, fejlagtigt, et andet sted på sitet, det var en fejl)

Tilmeldt 17. Jan 11
Indlæg ialt: 111
Skrevet kl. 10:02

Hej Rasmus

1.

Det lyder som et spændende projekt. Angående oprettelse af holding selskab skal I jo være opmærksomme på, at der så er krav om revision. Revision kan snildt koste 10.000 kr. eller mere om året eks. moms. Så det skal helt sikkert med i overvejelserne. Et alternativ er blot at splitte 50/50 på driftsselskabet og så senere skyde et holdingselskab ind vha. skattefri aktieombytning. Det er helt klart den løsning jeg ville foretrække hvis jeg var jer. Det handler jo om at holde omkostningerne nede i starten.

Jeg kan helt sikkert godt se fordelen ved at have hvert sit holdingselskab på sigt, fordi man så selv kan styre hvad man udlodder til sig selv som udbytte og hvordan man bruger overskuddet fra virksomheden.

Indtil videre synes jeg I skal anvende en freelance bogholder / økonomikonsulent som også kan klare regnskab og selvangivelse.

2.

Angående finansiering så er der et par dokumenter der er alpha omega:

Jeg har før hjulpet selvstændige der selv har været i banken flere gange uden held, men efter vi har struktureret en god forretningsplan og et velunderbygget budget har der været bingo!

Jeg vil gerne høre noget mere om jeres overvejelser, i kan kontakte mig (gratis) på:

22 30 35 55.

eller på:

Emil@lifaco.dk

Med venlig hilsen

Emil Linde

Lifaco - personlig rådgiver og revisor for selvstændige og iværksættere

Fra Herning
Tilmeldt 8. Dec 09
Indlæg ialt: 585
Skrevet kl. 10:26

Hej Rasmus.

Jeg har kontor i Lystrup, og har gode erfaringer med at medvirke til bankskifte for iværksættere. Jeg har nogle gode kontakter i finansverden.

Jeg vil anbefale jer at vente med at oprette et holding selskab til i har behovet. Det drejer sig om at holde udgifterne på et minimum de første år som iværksætter.

Jeg kan hjælpe jer med selskabskonstruktion og bogføring/regnskab, såfremt det kunne have Jeres interesse.

De bedste hilsener

Anders Mikkelsen

Nr1 Økonomikontoret

www.Nr1-Okonomikontoret.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:40

Hej.

Hvorfor skulle trådstarter da vente med at oprette holding til senere.

Det er trods alt betydelig nemmere...og ikke særlig omkostningstung at oprette holding-

konstruktion fra start.

MvH

Peter

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 11:29

Husk at I skal stifte et holdingselskab hver, så der bliver to holdingselskaber, som hver ejer 50% af anparterne i driftselskabet.

Ja, det vil koste jer ekstra revision, men der kan også opnås en række andre fordele ved at stifte holdingsselskab nu.

Bemærk også, at en skattefri ombytning senere ikke er helt uden forbehold. Dog kan der også være fodele ved at vente med at stifte holdingselskaberne.

I bør derfor vurdere, hvad der passer bedst ind i jeres situation, inden I beslutter jer for at gøre det ene eller det andet.

Læs evt. dette link, hvor en skattefri ombytning er beskrevet på en god måde:
http://www.landbrugsinfo.dk/Oekonomi/Selskaber/Sider/Aktieombytning.aspx

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)