Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er min shop mon blevet hacket?

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Stenløse
Tilmeldt 8. Apr 06
Indlæg ialt: 1584
Fra  NordicCall.dk Skrevet kl. 23:20
Hvor mange stjerner giver du? :

susrog:

Ja det kan jeg godt se. Jeg har kigget lidt på Elance og mine behov til mine eksisterende shops vil for det meste være ret specifikke, så i de tilfælde kan de nok godt bruges.

Her på siden fandt jeg dog også hjælp ganske hurtigt :-)

Det er det måske, men en ting er at forklare en dansker det - En anden ting er at forklare det til en supervisor i kina der kan dårlig engelsk og ikke selv er udvikler, men blot tager imod bestillinger :)

Men som jeg skrev er der mange gode folk derinde, men det med at outsource er altid godt hvis man har mod på det...

Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Sep 06
Indlæg ialt: 954
Skrevet kl. 09:02

Michael Kjærsgård:
I "gamle dage" brugte man altid .htaccess som sikkerhed for admin-adgang på oscommerce, men efter oscommerce fik sin egen loginløsning er mange gået væk fra dette. Jeg har de seneste dage tilføjet .htaccess login på flere oscommerce webshops der havde fået kompromitteret login-adgangen, og har ikke oplevet problemer på disse siden.

Seneste updates til osCommerce og derivater heraf, foreslår næsten alle .htaccess login ..

Underordnet hvilket shopsystem man kører med, kan det altid godt betale sig at følge med i opdateringer, og som min. får kigget på sikkerhedsopdateringerne.

Jimmy

Fra Varde
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 1772
Fra  LinkCentralen.dk Skrevet kl. 17:24

Jeg mente 10$ for at oprette og skrive siden.

Linkportalen med de gode links - Et godt sted at starte

Fra Århus
Tilmeldt 23. Dec 10
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 17:36

Jeg har også prøvet at have haft en del problemer med "hackere" på en oscommerce shop, specielt ældre udgaver af dem. Men som der også er blevet sagt her, så få en .htaccess beskyttelse på din admin folder.

Det kan også hjælpe at ændre navnet på din admin folder, og hvis du vil gøre det rigtig teknisk, så få en IP trap på din gamle standard admin folder :-)

Fra Århus
Tilmeldt 23. Dec 10
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 17:43

Glemte lige at sige at grunden til at du fik en besked om "en potentiel sikkerhedsrisiko" på din side, så er det fordi en hacker har ændret i nogle af dine filer og lagt malware ind. Muligvis har de også lagt nye filer ind. Tjeck specielt din image folder.

Forhåbenlig har du en backup af alle dine filer, for så slet alt, og upload din shop igen. Og derefter lav de ændringer jeg nævte før, for at sikre dig bedre i fremtiden.

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)