Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til at undgå at blive kopieret

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 31. Mar 10
Indlæg ialt: 28
Fra  Koishop.dk Skrevet kl. 21:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg har bemærket at en del af de artikler og beskrivelser jeg laver i min shop, bliver kopieret af konkurenter. Har i nogle forslag hvordan jeg kan minimere det eller helt undgå det.

Det er i dag skrevet helt normalt, kan det spæres, nogle har sagt at jeg skal tydeliggøre copyright, og så kontakte kopisterne, men det er vel lidt svært at dok. hvem der har skrevet det først.

Noget er kopieret direkte, og andet er der ændret en lille smule.

Kom gerne med gode råd.

Tilmeldt 7. Dec 10
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 21:51
Hej Hvilken slags shop, artikler og beskrivelser laver du? Det kunne jeg godt tænke mig at vide, før jeg kommer med mit bud Hilsen Javed
Tilmeldt 31. Mar 10
Indlæg ialt: 28
Fra  Koishop.dk Skrevet kl. 21:55

Hus og Haveudstyr og senere også tøj. Det er varebeskrivelser, samt artikler om arbejdsgange, gode råd mv.

Fra Københavnsområdet
Tilmeldt 24. Feb 10
Indlæg ialt: 69
Skrevet kl. 21:59

Man kan ikke "spærre" for at andre kopierer ens arbejde, og at tydeliggøre din ophavsret på webstedet kan have en virkning på nogle, men langt fra på alle.

Men, hvis du tager kontakt til kopisterne, og konfronterer dem med, at de har kopieret dine tekster, så kan du muligvis minimere antallet af fremtidige "lånerier" fra dem (kopiering af andres arbejde er i nogles øjne helt "uden konsekvenser" indtil de bliver konfronteret med det).

Hvis de websider, hvor du har teksterne er godt indekseret i Google m.fl., så vinder dine konkurrenter ikke noget synderligt på at kopiere teksterne, da det af Google vil blive opfattet som "Duplicated Content".

Din linkguide til steder på nettet med viden, information og ressourcer

Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Oct 07
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 22:46

Hej,

Du skal helt klart kontakte synderne og gøre dem opmærksom på problemet. Det er ikke i orden at kopiere dit arbejde. Det er direkte ulovligt hvis det er en tro kopi af dine tekster, der ligger på dine konkurrenters sider.

God vind! Smile

Med venlig hilsen
Anders Pedersen

Vil du øge omsætningen i din webshop? Vubla hjælper dine kunder med at finde produkterne de søger.

Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 964
Skrevet kl. 21:37

koien:

Hej Aminoer

Jeg har bemærket at en del af de artikler og beskrivelser jeg laver i min shop, bliver kopieret af konkurenter. Har i nogle forslag hvordan jeg kan minimere det eller helt undgå det.

Det er i dag skrevet helt normalt, kan det spæres, nogle har sagt at jeg skal tydeliggøre copyright, og så kontakte kopisterne, men det er vel lidt svært at dok. hvem der har skrevet det først.

Noget er kopieret direkte, og andet er der ændret en lille smule.

Kom gerne med gode råd.

Tag fat i Kristian Holte (er også her på Amino). Han har firmaet Simply Law - med speciale i IP-rettigheder.

mvh

Jan

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)