Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan er din hverdag?

Side 4 ud af 4 (38 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 8. Aug 10
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 21:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Rigtig fedt at se nogle af Jer som bor i andre lande og stadig giver den fuld gas. Jeg tror det er en rigtig gode ide at gøre sig den erfaring at få nogle indtryk med fra andre lande når det gælder iværksætteri - Håber jeg selv jeg får mulighed for at flytte til udlandet og arbejde derfra.

Til alle de helt unge herinde som stadig går i folkeskole mv. så er mit råd klart at i forsøger at få en masse viden, find ud af hvad i brænder for og husk det ikke altid er ideen der tæller. Det er lige så meget hvor meget energi man har og hvor meget man ønsker at arbejde. De fleste aner ikke hvor mange timer der skal arbejdes i døgnet når man er iværksætter. Det er selvfølgelig spændende at høre om alle de store iværksættere der har skabt det ene og det andet og nu nyder livet, men husk på vejen er lang. Færdiggør folkeskolen, find ud af hvad I ønsker at lave, og hvad i brænder for, og så er det altid en god idé at se om man kan finde nogle at alliere sig med. Søg information på Amino og lyt til andre brugere, men vær kritisk, husk på meget af det man læser derude er salgstaler for bøger eller produkter. Og held og lykke til jer alle, uanset hvad i vælger.

Derudover vil jeg lige tilføje at jeg sagtens kan følge jer der også snakker om at det er vigtigt at nyde livet. Jeg kan rigtig godt lide musik når jeg arbejder, specielt fordi jeg arbejder alene i hverdagen (dog over skype), men musik er for mig en god måde at komme i stemning og hyggelig baggrundsmusik er lækkert. Hertil bruger jeg Snoost som jeg synes fungerer upåklageligt mht. musikafspilning. Den får også fuld skrald under madlavningen hvor jeg nyder at lave noget mad mens musikken fylder rummet, det er for mig at slappe af og hygge mig efter en god dag med arbejde.

Hvis nogle af Jer andre har fede vaner eller gode tips / tricks vil jeg meget gerne høre dem, altid fedt at prøve noget nyt.

God aften herfra :) 

Livet er hvad du gør det til - Følg mig på min hjemmeside - Micky Weis

Tilmeldt 1. Jan 10
Indlæg ialt: 234
Skrevet kl. 21:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Kører et ganske normalt 9-17 job og bruger vel nok min. et par timers arbejde om aftenen på egne personlige projekter

Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 535
Skrevet kl. 21:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg startede e-moms mens jeg arbejdede i et konsulent bureau. Faktisk ret smart, da jeg således kunne smide 10k ind i firmaet om måneden, som støtte til mine banklån, og så havde jeg mad på bordet imens.

Det var lange måneder uden andet end arbejde.

Jeg startede alene i min lille lejlighed på Frederiksberg og fik først senere partnere på projektet. Og vil klart anbefale følgende til alle der starter noget op:

START MED EN PARTNER

Det kan være rigtig surt når arbejdet knuser dig under sin vægt, og der ikke er nogen til at hjælpe. Familie og venner støtter dig måske, men de fatter ik hvad du går og laver. Når alt i DK er bestemt udfra hvor mange penge man tjener, så er man ingenting det første lange stykke tid, indtil man får rejst projektet.

Giv projektet 2 år, før du vurderer om det kan blive til noget stort. Giv det så 3 år mere for at opnå den "reelle succes" (penge under hovedpuden).

Iværksætteri er en holding, en livsstil, ligesom at gå til fodbold på professionelt plan.

Slutteligt vil jeg sige at jeg selv blev forpustet da jeg i sin tid læste om Thorborg og andre succesfulde om hvor meget tid de havde brugt. Men når man selv står i det, så finder man ud af at det faktisk er skide sjovt, og ikke føles som reelt arbejde. Men husk at give dig selv tid. Du er dit vigtigste asset.

God vind!

 

Fra Aarhus
Tilmeldt 8. Aug 10
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 22:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Rigtig fedt indlæg Thomas, og du har helt ret, specielt i det med at man i Danmark ikke er speciel før man har fået noget op og køre, også ford janteloven huserer så meget her hjemme i mine øjne. Der er selvfølgelig ingen grund til at være en blærerøv, men derfor må man gerne tro at man kan skabe noget, og det er den tro man skal have som iværksætter. Fordi der vil være rigtig mange der siger "det kan du ikke", i realiteten burde man spørge dem om det er fordi de ikke selv tror de kan, at de siger at man ikke kan gøre det, men sådan er Danmark nu engang, og det skal man lære at leve med.

Uanset hvor spændende et projekt man arbejder med vil man altid møde mennesker der forsøger at sige at man ikke kan - så derfor BLIV VED OG STÅ FAST. Hvis du ikke selv tror på produktet, hvorfor skulle andre så gøre det?

Og som du siger Thomas så kan en partner være uundværlig i mange situationer, der er dog ikke mange i Danmark der i mine øjne ved hvad det kræver. Hvis der ikke vælter kroner ind i noget tid, eller de ikke kan have en livsstil med dyre gode så gider de ikke mere. Det gælder iøvrigt også erfarne iværksættere som nemt bliver dovne når pengene vælter ind, også går forretningen altså hurtigt den anden vej! - så vælg dine partnere med omhu, og lær af de fejl du laver. 

"Why do fall master Wayne?" - "So we can learn to pick ourselves up"

Livet er hvad du gør det til - Følg mig på min hjemmeside - Micky Weis

Tilmeldt 25. Dec 10
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 00:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Hvor har I ret Thomas og Micky... Det er rart at læse andre sige det som jeg selv har sagt til familie og venner LÆNGE, uden den helt store forståelse. Jeg kan starte med at sige at jeg er ret ny her på amino, men er begyndt at være fast bruger :-) Jeg er 31 år (lige rundt om hjørnet) og startede selvstændigt i 2004 for første gang sammen med en veninde jeg har haft igennem mange år. Det hele startede perfekt, og det gik også fint ca 1 år frem. Virksomheden var i rivende udvikling med god omsætning mv. Dog gik tingene galt og min daværende veninde fik storhedsvanvid og kunne ikke sanse andet end kr. og øre. VI drev en servicevirksomhed hvor kunderne selvfølgelig var i centrum, men det glemte hun hen ad vejen. Hun "glemte" alt om "lov og orden", så vores ønsker, mål og visioner blev derfor for forskellige. Jeg valgte derfor at trække mig ud da jeg sætter en stor ære i mit arbejde og min måde at arbejde på. Jeg kan ikke foretage folk der snyder og bedrager og glemmer hvem de er og hvorfor de bla. startede selvstændigt. Der blev lagt hårdt arbejde i virksomheden, ja næsten i døgndrift, for at bygge det op og få et godt navn. Jeg valgte derfor ca. 3 måneder efter at starte op igen, men denne gang for mig selv. Jeg syntes at jeg havde fået nok af "partnere". Jeg startede op hjemme i min stue med en pc og fax. Søgte om de godkendelser jeg skulle bruge og startede det stille, roligt og sikkert op. Det tog hurtigt fart og 1 medarbejder blev til 40 :-) Jeg arbejdede også 24/7 alle ugens dage, men det var det værd. jeg elsker at være iværksætter og nyder det drive/kick der er i at bygge noget op fra bundet og få det til at vokse. Dog har alt en pris som skal betales enten på den ene eller den anden måde. Gudskelov har jeg altid haft baglandet iorden via bla. min mand som altid har ladet mig føre mine drømme ud i den virkelig verden, med god støtte. DET kræver sin MAND, da en ivrig ivæksætter nok ikke altid er nem at bo sammen med. Det har været utrolig hårdt, men brænder man for det, giver det 'en noget igen som man aldrig ville være foruden. Jeg valgte dog ultimo 2010 at sælge min virksomhed, da jeg følte tiden var inde til at "prioritere" min tid anderledes og for at i 2011 give mig i kast med et nyt projekt. Så her står jeg så nu 2 mdr. senere med fornyet energi til et nyt og fantastisk 2011. Hvad jeg skal give mig i kast med har jeg ikke besluttet endnu, jeg ved bare at jeg SKAL være selvstændig igen, og hvem ved måske med en ny samarbejdspartner. Jeg har ihvertfald valgt at give det en chance såfremt der det rigtige projekt og den/de rigtige mennesker dukker op. Mange vil gerne en helt masse, men næsten ingen er villige til at ligge de kræfter, den energi og tid samt evt. kapital i et projekt som det kan være påkrævet. Mange har et fuldstændigt forkert billede af hvad det vil sige at være selvstændig desværre. Nå men vi kom jo fra hvad dagen går med.... Det blev vist nogetvaf en historie.....beklager. Som skrevet så har jeg endnu ikke gang i et nyt projekt så dagene lige pt. går med at "udforske" nye mulkterer, få slappet af og være sammen med familie og venner så meget som muligt, indtil det "rigtige" projekt dukker op. :-) Tak for tålmodigheden med alt mit skriveri og tak for gode "historier".
Tilmeldt 25. Dec 10
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 00:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Hmmmm alle afsnit mv. fik den ikke med... Så det blev vist en ordentlig omgang. Jeg beklager endnu engang... Og prøver at undskylde med at jeg er ny :-) Ej jeg ved ikke lige hvad der skete..... Men jeg håber da at der er nogen der orker at læse det.
Fra Aarhus
Tilmeldt 8. Aug 10
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 14:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Rigtig lækkert indlæg Moon. Virkelig spændende at læse, og ja det kræver virkelig meget at være i nærheden af iværksættere, dog handler det også om at finde ud af hvad man vil. Jeg kender mange som stadig kalder sig selv iværksættere, men som ikke yder nær nok, i forhold til hvad de egentlig burde. 

Det er som om, som du siger, at nogle gange mister folk deres fokus, og går egentlig mere op i at blive kaldt iværksættere end de går op i at knokle og vise at de egentlig er noget værd. Jeg elsker iværksætteri, men om jeg er en iværksætter vil jeg lade op til folk selv at bestemme. Jeg arbejder og knokler for de projekter jeg tror på, så tror egentlig bare det handler om at leve det liv man ønsker og knokle for de ting man tror på, og så lad være med at høre på alle dem der siger man ikke kan, det er ofte fordi de ikke selv tør. 

Rigtig god weekend alle sammen :)

Livet er hvad du gør det til - Følg mig på min hjemmeside - Micky Weis

Tilmeldt 29. Sep 10
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 09:33
Hvor mange stjerner giver du? :

nu er jeg begyndt at stå op kl 6 som er to timer før skolen begynder. så kan jeg tænke over hvad jeg skal efter skole. er os begyndt at skrive planer ned i timerne, for exempel en god ide til en blog.

Side 4 ud af 4 (38 indlæg)