Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan er din hverdag?

Side 1 ud af 4 (38 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 15. Aug 08
Indlæg ialt: 557
Skrevet kl. 19:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej kære iværksættere.

Jeg kunne godt tænke mig at høre, hvordan jeres hverdage ser ud, da jeg er meget interesseret i at finde ud af, hvor forskelligt det er fra én iværksætter til en anden.

For at starte ud kan jeg afsløre, at jeg står op kl. 05:00 hvér hverdag og sparker dagen igang med at indtaste ordrer og besvare e-mails, der måtte være kommet hen over natten. Derefter logger jeg på Skype, skulle der være bud efter mig, og fortsætter eventyret med kundeservicetelemarketing og salg, betjening af ordrer og korrespondance med kollegaer, afhængig af travlheden den respektive dag. Kl. 16:00 begiver jeg mig ud i optimering af webshoppen, bogføring og anden administration, programmering, mens jeg holder linjen åben til kundeservice, som jeg i øvrigt sørger for at pleje, til jeg går i seng omkring 22:00 til 23:00. Er der tidsmæssigt overskud til en god film og et godt glas rødvin, kan dette godt presses ind til sidst i dagens program.

Jeg er spændt på at høre, hvordan jeres hverdage hænger sammen. Min typiske hverdag er jo, i modsætning til mange iværksættere jeg kender, ret forudsigelig.

Fra Odense
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 280
Skrevet kl. 19:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Rune,

Du dør af stress, hvis du fortsætter sådan...

Jeg arbejder alt mellem 20 og 40 timer om ugen - alt efter deadlines mv.

Køb dit juletræ på nettet, leveret til døren og afhentet efter jul...

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14995
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 19:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvornår nyder du så livet?

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 24. Jul 07
Indlæg ialt: 832
Fra  Ulrik Rode Skrevet kl. 19:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes også, som de andre, at det lyder noget i overkanten.. Sådan kan man godt køre i en periode.. Men fortsætter du  over længere tid brænder du ud.. Der skal også være tid til andet, - og tankerne skal også drejes væk for din forretning indimellem.. Prøv at tvinge dig selv til det fra tid til anden,  - det vil komme både dig og din forretning tilgode..

vh/ Ulrik

Fra Aarhus
Tilmeldt 15. Aug 08
Indlæg ialt: 557
Skrevet kl. 19:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:

Hvornår nyder du så livet?

Når jeg arbejder og deltager i møder med kollegaerne, kommer jeg som regel i godt humør, fordi jeg synes at mine projekter er både spændende og udfordrende.

Nogle spiller computerspil, andre går i biografen og mange drikker sig fulde i weekenderne. Jeg arbejder og får til tider en god øl med andre iværksættere og kollegaer. Sig endelig til hvis I er i Århus, og trænger til en god snak. (tlf. +45 28 40 69 90)

Men det skal ikke handle om mig. Jeg kunne godt tænke mig at høre, hvordan jeres hverdage hænger sammen.

Fra Aarhus
Tilmeldt 8. Aug 10
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 20:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tror i bund og grund det handler om hvordan man planlægger sin hverdag. Nu har jo æren af at snakke med dig ofte Rune, hvilket også fortæller mig at du er god til at variere mellem arbejdsopgaver. Det er ikke alle der kan gøre det, og der giver jeg ovenstående aminoer ret i at det er fysisk og psykisk hårdt at arbejde på den måde specielt hvis man aldrig kobler fra. 

Men vi er også forskellige fra person til person, nogle slapper af med træning, andre med programmering, nogle måske med noget 3D-redigering. Jeg tror personligt det handler om at finde en beskæftigelse, herunder tænker jeg både på dem der er iværksættere og dem der har et normalt job, som man nyder at lave. Mht. iværksætteri er der ofte mulighed for at varetage forskellige processer for at virksomheden er i vækst og for at sørge for at tingene spiller, derfor tror jeg også på det er muligt at arbejde meget mere som iværksætter - man laver ofte noget man elsker og man kan se resultater når man arbejder på den måde. Jeg ved fra egne erfaringer at det handler om at holde fokus - specielt hvis man sætter sig for at der er nogle ting man skal nå inden et hvis tidspunkt, altså deadlines. Hvis man formår at holde fokus, vil der senere på dagen og ugen også være tid til at koble fra og lave nogen af de ting man måske også nyder. Det kan som sagt være alt fra træning, til programmering. 

Er sikker på vi kan få meget ud af sådan en tråd her - der er allerede en masse gode guldkorn, så jeg ser frem til at følge lidt mere med. 

Livet er hvad du gør det til - Følg mig på min hjemmeside - Micky Weis

Fra Herning
Tilmeldt 28. Feb 09
Indlæg ialt: 613
Fra  Totalenergi Skrevet kl. 20:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Martin Tychsen:
Hej Rune,
Du dør af stress, hvis du fortsætter sådan...

Jeg arbejder alt mellem 20 og 40 timer om ugen - alt efter deadlines mv.

 

Jeg er helt enig med Martin!!! Smile

Tilmeldt 2. Sep 10
Indlæg ialt: 539
Fra  Minutdesign Skrevet kl. 20:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har arbejdet som minimum 60 timer om ugen de sidte 35 år som serie-iværksætter, så det er udelukkende et spørgsmål om træning :)

Jeg har til gengæld ingen rutiner, - men performancekrav. Jeg har et lille program på computeren som random stiller nogle små opgaver. Lidt ligesom officeassistenten. Når antallet af forkerte svar når et vist niveau, kobler tastaturet fra. Jeg har en touchscreen hvis nu det sker mens Google kommer med et opkøbstilbud, - men ellers er det om ikke at snyde.

Det handler om,

- at enten spilder du din tid og så kan du lige så godt holde fri, - det er bedre og måske endda billigere end hvis du træffer dårlige valg.

- eller at du får hjernen i omdrejninger igen og rent faktisk udretter noget.

Der kan være mange måder at gøre det på. Skriv 5 linjer med venstre hånd hvis du er højrehåndet, lav et puzzle (små trick i stål eller træ der skal skilles) eller lign.

Fejler jeg igen inden for den næste time stopper arbejdsdagen på kontoret. Da børnene var små hentede jeg dem, og så tog vi på museum eller zoo, og idag går jeg ærinder i byen.

Så kan det være jeg arbejder til langt ud på natten i stedet.

Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 535
Skrevet kl. 20:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan godt li ideen med at få tilrettelagt dagen, dette gør at man får udrettet noget, specielt i opstartsfaser, men jeg gør det nu mere på uge basis, hvad jeg skal nå i ugen.

Min dag hedder 7 morgen. Starter med meditation, ja, den er sgu god nok det virker, så over på kontoret, hvor opgaverne kan variere meget. Mails og optimering er den kortfattede udgave. Hjem mellem 17-19 og lave lidt mad, og så er det umuligt for mig ikke lige at rode med mails/optimering/ideer hen ad aften. Jeg giver også plads til en god film, men også fx at skrive de ting ned jeg ikke har gjort så godt på dagen/perioden for at blive bedre fremover.

Dertil ryger der noget sport ind og turer ud i det fri. Sidstnævnte oftest i weekenden. Men jeg har som iværksætter aldrig rigtig skelnet mellem hverdag og weekend, lørdag er derfor også halv arbejdsdag for mig. Søndag er dog total chillout.

Når det er sagt så kan jeg sagtens tage en dag hvor jeg kobler helt fra og ikke rør min mail, mere end et par minutter. Et godt langt karbad fx får det meste stress ud af kroppen, og så er meditation godt.

Jeg kan også have dage på kontoret hvor jeg ikke er produktiv, så går jeg rundt og roder med ting som jeg ellers ikke ville rode med, og finder ting som jeg kan optimere. Hvis jeg er absolut uduelig en dag, tager jeg hjem.

Jeg tager rigtig meget tid til mig selv, og ved hvor vigtigt det er at værne ligeså meget om den mentale som den fysiske del. Det primære er at have det sjovt, og det har jeg :)

 

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 21:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

  Jeg havde faktisk planer om at lave dette som et blog-indlæg, men indtil da er så her mit indspark i denne tråd:

Det er svinger hvordan min arbejdsdag ser ud. Den er bl.a. afhængig af min kones arbejdstider og hvad vi har af projekter i MediaMouse. Nogle af de projekter vi har, f.eks. i forbindelse med klargøring og opbygning til messer, udsalg m.m., giver nogle lange arbejdstider, men til gengæld er der så nogle kortere arbejdstider andre dage.

- Normalt står jeg op kl. 5 eller 6 - afhængigt af hvornår min datter er oppe.
- kl. 7 eller 8 møder jeg ind i MediaMouse, med mindre jeg har en aftale med en kunde og derfor kører direkte til kunden.
- Frem til kl. 10 plejer jeg at koncentrere mig om at besvare diverse emails og tilbud fra den foregående eftermiddag, samt planlægning af diverse opgaver til resten af dagen og den efterfølgende formiddag.
- Fra kl. 10 til 12 står den typisk på produktion.
- Omkring kl. 12/13 er det så tid til frokost.
- kl. 13-14/15 er det så igen tid til emails, tilbud, ringe til kunder m.m.
- Derefter er jeg typisk på produktionen igen da vi normalt er ret pressede frem til fragten afgår kl. 16:00 og posten kl. 17:00. Vi kapper derfor også med vilje telefonen kl. 16:30, for simpelthen at få ro til at få det sidste ud af døren.
- To dage om ugen henter jeg min datter, hvilket typisk er kl. 16 eller 16:30. Derefter er det hjem.
- Så står den ellers på familien frem til omkring kl. 20:00 hvor jeg så ca. halvdelen af dagene bruger 1-2-3 timer på emails der ikke haster, kigge på diverse interne projekter, inspiration samt noget af det andet jeg er indblandet i foruden MediaMouse.

Gennemsnitligt set er jeg på arbejde indtil omkring midnat én dag om ugen. Der er det enten vores akutte opgaver jeg er på, eller også er det vores interne projekter som jeg koncentrerer mig om, når der er fred og ro - Det er fordelen ved at være på arbejde uden for normal arbejdstid. Nogen gange "veksler" jeg den sene arbejdsdag til en arbejdsdag i dagtimerne en af dagene i weekenden. Andre gange møder jeg først senere i MediaMouse i løbet af dagen og så bliver der længere om aftenen. Det kommer an på om der er noget konkret som der skal laves, om det er noget der kan vente, om jeg skal hente min datter eller har andre private aftaler som der ikke kan rykkes rundt på.

Så det er nogenlunde sådan min "arbejdsdag" firkantet ser ud.
Men som sagt, så har jeg planer om at lave et blogindlæg hvor jeg tager og kigger på hvordan mine arbejdsdage konkret har set ud i en hel uge - inklusiv weekenden Geeked.

Jeg vil dog lige komme med den løftede pegefinger om at jeg ikke på nogen måde syntes det virker smart at sige noget i stil med "37 arbejdertimer om ugen er for tabere - man skal køre med minimum 60 timer for at være en ægte iværksætter". For som andre skriver, så slår det altså en ihjel til sidst hvis man ikke passer på. Jeg har været helt nede i ligge under gulvbrædderne, så jeg ved godt hvad der er lagt i kakkelovnen til, hvis jeg ikke passer på. (læs eventuelt Anders Helbo's interview med mig, hvis du vil læse lidt mere omkring dette: http://www.a-helbo.dk/jesper-norbll-mediamouse-dk/ ).

/Jesper

Side 1 ud af 4 (38 indlæg)