Jeg er opsagt i mit job som serviceleder i rengøingsbrancen og har planlagt at starte eget rengøringsfirma. Som udgangspunkt og opstart havde jeg planlagt at "stjæle" nogle få kunder med mig fra det tidligere job. Har så opdaget at det er forbudt i følge markedsføringsloven § 19, stk. 2. Hvad jeg har hørt, fortolkes loven således at det er forbudt at kontakte tidligere kunder i op til 3 år. Ja det er nok moralsk forkert, men det er det bestemt lettere når man føler sig dårligt behandlet i det tidligere job. er det korrekt? og hvordan kan jeg omgå disse regler så jeg er sikret?
er der tidligere sager der danner præcedens? jeg kan umuligt ikke være den første der forsøger dette inden for rengøring Håber på hjælp. på forhånd tak
/Gumle |
overtage kunder fra tidligere job.markedsføringsloven § 19, stk. 2
- 1
|
Klubmodul - 600000 danskere, 800+ organisationer kan ikke tage fejl
Har noget familie inkl. mig selv der købte en virksomhed og ejeren var omfattet af en konkurrenceklausul, de måtte ikke tage kontakt til tidligere kunder. Det valgte de så, at gøre alligevel og de blev "fanget" og dømt, men det var kun held fordi de sikret sig beviset og fordi den tidligere ejer ikke var forsigtig nok. Men det var klart, at det næsten er umuligt, at bevise at der er sket en overtrædelse medmindre du er fanget med fingerne i kagedåsen. Du kan jo vælge at sætte din ægtefælle til at være afsender på brevet, hvis de sendes, så er det ikke dig mere - Hvis du ikke sender breve, men ringer, så er det ikke forbudt at kunden tager kontakt til andre leverandører og derved dig.. Så på den måde kan man vende det lidt om også er det pludeslig ikke så forbudt mere. Dette er de erfaringer der blev lært under den retsag der blev kørt. |