Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Føler mig snydt af låsesmed.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Odense C
Tilmeldt 24. Jul 10
Indlæg ialt: 823
Fra  tersef Skrevet kl. 17:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen,

(det her topic burde ligger i hygge hjørnet, men den melder fejl når jeg går ind på det forum.)

Jeg har brug for hjælp, situationen er den, at jeg fik lavet en lås der skulle skiftes ud af en låsesmed, handlingen forgik sådan her.

Handling

Dag1 : han kommer kigger på den, da han ikke har taget en ny lås med(hvilket han godt vidste). Han skruer det fra hinanden og tager det med.

Dag 5: Jeg går derned og siger, de ikke behøver at sætte den i, men nu hvor jeg har sagt de skulle bestille det, så vil jeg gerne købe det af dem. Han siger at deres låsesmed har den med sig, og spørger om han må komme forbi og aflevere den (jeg bor 30m, fra smeden så jeg kunne også have hentet den der, og det ved de godt)

Dag 6: han kommer med den, jeg tager den og han smutter igen, og jeg sætter den i døren.

Problemet

De har sendt en regning på låsen ca 300% dyre end man kan få den til på nettet (fair nok..)
Jeg skal også betale for et servicebesøg og en service vogn ca 400% dyre end låsen. Deres service består i at han kom og hentede låsen og kørte igen og jeg ikke hørte fra ham i 4 dage.

Hvad kan jeg gøre? - det her er helt urimeligt.

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 17:39

Havde du aftalt en pris med låsesmeden eller er du bare utilfreds over at det er dyrere end på nettet?

Som jeg læser det, så har du selv bestilt manden til at komme og kigge på opgaven, og ladet ham tage den gamle lås med, samt bestilt en ny..

Jeg kan dårligt se hvordan han kan have gjort noget forkert, naturligvis er hans produkt dyrere end i en webbutik, hvor de ikke lige kommer ud forbi for at se hvad det er for noget der skal skiftes, ikke har samme udgifter til biler, låsesmede osv.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 18:13

Hej

Jeg kender lidt til låsebranchen fra tidligere og jeg har nu også svært ved at se det urimelige medmindre at låsesmeden ikke overholder en aftale som i har indgået.

Det fremgår af det du skiver om handligsforløbet at det er en vare som er bestilt hjem til dig, hvilket kunne tyde på at det ikke er en helt normal lås eller det er en lås i et beskyttet system. Han kan jo af selvsamme årsager ikke tage låsen med ud til dig ved første besøg. Det er meget alm. at låsesmeden ikke kan skifte alle låse på stedet (der er mange varianter efterhånden og er det stifterne der skal skiftes er det ikke altid de kan det på stedet en lås er jo efterhånden et kompleks ting med sidespær osv.)

At låsesmeden har været på besøg efter aftale med dig og kan tilbyder at tage låsen med sig er vel for at sikre at det er den rigtige lås han bestiller hjem til dig.

At du vælger at han ikke skal komme og montere låsen alligvel men i stedet skal udlevere den til dig kan han jo ikke gøre for - har har jo brugt tiden på at afhente den. Jeg er sikker på at han nok kun havde taget for et service besøg og vogn, hvis han også skulle montere den.

Der er altid flere sider af samme sag.

Men håber det løser sig for dig - låse og låsesmede er meget kostbare specielt hvis det er kl 4 om natten en lørdag - av siger jeg bare ;-)

/Søren

Fra Odense C
Tilmeldt 24. Jul 10
Indlæg ialt: 823
Fra  tersef Skrevet kl. 18:22

Hej igen,

Jeg kan ikke se hvordan det på nogen måde er service at han kommer og går igen, iøvrigt oplyste han også at låsen kostede et par 100 og nævnte ikke noget om service da jeg sagde at det kunne være ligemeget.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)