Hvorfor svarer du ikke på PB? :) |
Så synes jeg lige diskussionen er helt magen til den vi kører i en parallel tråd
Se mit lange og grundige input her: købe fans på facebook
Tendensen er i øjeblikket, at der dukker mange tilbud om overtagelse af sider frem, og jeg kan kun pege på at det skyldes, at ejerne af siderne ikke har succes med at omsætte tingene til klingende mønter.
Både her på amino, men i den grad også på internationale fora om affiliate marketing.
Hvis skidtet er godt, hvorfor er det så til salg.
Det var land of milk and honey sommeren 2010, hvor jeg selv huserede, og lærte størstedelen af det jeg i dag ved om adfærd og teknik bag facebookmaskinen. Henover efteråret har det været stadig sværere at skabe de store facebooksider.
------------
Det er min klare overbevisning at man ikke er i konflikt med dansk lovgivning.
At levere reklamer til brugernes forsider/newsfeed, som de er tilmeldt via synes-godt-om-knappen - er en langt langt mildere handling i forhold til at sende en besked uopfordret via facebooks beskedsystem.
En passende, og ikke for søgt malerisk analogi, er at man ved at trykke på en knap tænder for en nyhedsstrøm, hvorom det gælder at du som individ ikke kan vide - ej heller har krav på at vide - hvad der sendes til din forside/newsfeed.
Man kan ikke klandre Animal Planet for at sende en reklame for slik, når der står i TV-guiden at det er en TV-kanal om dyr... Du har accepteret Animal Planet ved at tænde for kassen... sluk, hvis du er utilfreds med hvad der kommer din vej.
Det er min mening om jura-aspektet. Al ære og respekt for dem som laver reglerne, men hvis de mener noget andet er de efter min mening enten ikke helt raske - eller også er de for lidt på facebook.
Som Jokeren siger i en af sine tekster:
"Jeg er skyldig indtil det modsatte er bevist."
/thomas bigum
Ekspert, indtil det modsatte er bevist
Besøg min facebookside om at håndtere facebooksider
- man ved aldrig hvad jeg sender ud, men jeg lover det er godt