Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sælger Facebook fansider

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Fra 8800
Tilmeldt 21. Dec 10
Indlæg ialt: 255
Skrevet kl. 17:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg har efterhånden fået en hel del store fansider på Facebook og da jeg alligevel ikke kan holde helt styr på alle mine sider vælger jeg nu at sælge ud af siderne.

De Facebook fansider jeg sælger er IKKE spam sider, har høje medlemstal og gode visningstal.

De er rigtig velegent til Affiliate og kan give et rigtig god fortjeneste, hvis man kan finde ud af at målrette ens kampagner

- Er du interesseret eller har yderligere spørgsmål, så skriv en PB.

/Martin Dyrhøj

Fra København
Tilmeldt 3. Jan 11
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 17:45

Hvilken størrelse har siderne? Er det sider med 100/1.000/10.000 medlemmer vi snakker om?

Fra 8800
Tilmeldt 21. Dec 10
Skrevet kl. 17:47

Tobias:

Hvilken størrelse har siderne? Er det sider med 100/1.000/10.000 medlemmer vi snakker om?

Det er meget forskelligt.

Det ligger fra 8000-62000 medlemmer

/Martin Dyrhøj

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. May 08
Indlæg ialt: 1513
Fra  Blogtrend.dk Lepong.dk Skrevet kl. 21:39

Har egentlig to spørgsmål:

Er det lovligt at sælge sådanne sider? Kan ikke se hvorfor ikke det skulle være, men hvad, kender heller ikke alle love og bestemmelser :)

Er det muligt at modtage en PM med grupperne samt et eventuelt prisleje for de forskellige?

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 21:56

Martin Dyrhøj:

Hej.

De er rigtig velegent til Affiliate og kan give et rigtig god fortjeneste, hvis man kan finde ud af at målrette ens kampagner

/Martin Dyrhøj

jeg ved så meget har hørt Affiliate sider på facebook er lukket nogle gange jeg ved ikke om det  gælder alle måder med facebook og  Affiliate

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 19. Jan 11
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 14:20
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg er ret sikker på at det er ulovligt at sælge Facebook sider - Forbrugerombudsmanden har udstukket nogle Facebook guidelines, hvor han bl.a. gør klart at brugeren skal gøres opmærksom på hvem afsenderen er bag Facebook siden (Fx. "Denne side bliver administreret af [virksomhed]...". At sælge/overdrage en side er i mine øjne det samme som at sælge nyhedsbrevstilmeldinger/e-mail adresser - og er derfor ikke bare ulovligt, men hamrende dårlig stil :-)

Det var lige et lille input herfra ;-)

Fra 8800
Tilmeldt 21. Dec 10
Skrevet kl. 15:12

Rune Hven:

Jeg er ret sikker på at det er ulovligt at sælge Facebook sider - Forbrugerombudsmanden har udstukket nogle Facebook guidelines, hvor han bl.a. gør klart at brugeren skal gøres opmærksom på hvem afsenderen er bag Facebook siden (Fx. "Denne side bliver administreret af [virksomhed]...". At sælge/overdrage en side er i mine øjne det samme som at sælge nyhedsbrevstilmeldinger/e-mail adresser - og er derfor ikke bare ulovligt, men hamrende dårlig stil :-)

Det var lige et lille input herfra ;-)

Hej Rune.

Tak for dit input.

- Det vil jeg selvfølgelig lige få tjekket op på.

/Martin Dyrhøj

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 15:20

Martin Dyrhøj:

Tobias:

Det er meget forskelligt.

Det ligger fra 8000-62000 medlemmer

/Martin Dyrhøj

Interessant at høre hvordan du oparbejdet sider med så høje medlemstal.... må formode det er utrolig random, og dermed er medlemmerne meget spredt i demografi - og dermed svært at målrette siden til det område man selv arbejder med...?

Lasse Burholt

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Tilmeldt 25. Dec 06
Indlæg ialt: 396
Fra  NDXmedia Skrevet kl. 15:41

Umiddelbart lyder det også ulovligt og såfremt ikke ulovligt - så moralsk forkert. Men jeg kan tage fejl.Smile

Hvertfald så længe at konceptet/indholdet ændrer karakter, må det overskride § 6 i markedsføringsloven, da fansene har givet samtykke om at modtage andet end det der bliver leveret.

Såfremt at konceptet fortsat er det samme, er det stadig ikke samme virksomhed der driver det og dette må også være en af forudsætningerne for at være fan af siden.

Og ja som Lasse skriver, kunne det være interessant at vide hvordan det er lykkedes at få så mange medlemmer?

Mvh

Leger med  affiliate på Tilhusoghave.dk.

Tilmeldt 19. Jan 11
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 15:42

Hej Martin,

Det var så lidt. Er medlem af en erhvervsret gruppe på LinkedIn, hvor den samme problemstilling var oppe, og der var rådet også at det skulle man holde sig langt fra (både som sælger og køber). Bliver man f.eks. efterfølgende dømt af spamlovgivning, kan det jo i teorien koste 100 dkk x fans x status updates man sender ud*.

* disclaimer: jeg er ikke jurist, og kan derfor tage fejl.

Held og lykke med det - hvad end du beslutter dig for! :-)

//Rune

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)