Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til regneark / kopier indhold fra leverandør

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Aabenraa
Tilmeldt 18. Jan 11
Indlæg ialt: 501
Fra  DC-Invest Skrevet kl. 12:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej amino'er,

Jeg vil høre om der er nogen her inde som kan hjælpe mig med en smart metode.

Jeg er igang med at lægge vare ind på min nye webshop, men der er over 6000 artikler fra min leverandør. De har alt materialet liggende på deres side, under været varenr. og jeg har så en liste fra dem af med alle varenr. og hvad de koster.

Så er jeg vil høre om der ikke er en smart metode, som kan gå ind og finde alle varene og kopier teksterne til de forskellige vare og lægge dem ind i mit regne ark, så jeg ikke skal side og tage hver enkelt varenr.
Hvilket jeg gør lige nu og det tager mig rigtig lang tid for dette. Og ligeledes kommer der også nye vare hele tiden.

Håber at der er en her inde som kan hjælpe mig.
Hvis i mangler noget uddybet, så skriv endelig, da det er lidt svært at forklare.

Med venlig hilsen
Danny

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 12:35

Tror du bliver nødt til at fortælle hvilket system du kører på...

Fra Aabenraa
Tilmeldt 18. Jan 11
Indlæg ialt: 501
Fra  DC-Invest Skrevet kl. 12:48

Det skal jeg ikke bruge til noget her.

Det eneste jeg skal er at kopire teksten fra leverandørens hjemmeside over til regnearket ud for korekte varenr.

Så sidder jeg bagefter og går teksterne igennem, hvor jeg retter dem, så de ikke ligner leverandørens.

Så jeg arbejder ikke i noget system, ud over et regne ark og en hjemmeside :)

Men hvis det er, så køre jeg med PrestaShop

Fra Farum
Tilmeldt 2. Jun 10
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 11:32

Hey.

Hvis teksten du kopierer fra hjemmesiden indeholder varenummeret i forbindelse med den beskrivende tekst, OG hvis du kan Paste det ind i Excel, således at både din prisliste med varenumre og hjemmeside data findes i Excel, så burde det kunne lade sig gøre med en simpel VLOOKUP formel i arket.

Evt. efter udtræk af varenummeret fra vareteksten og over i egen kolonne hvis de ikke automatisk lander i egen kolonne. Dette kan gøres vhja. RIGHT/LEFT eller MID formlerne alt efter hvordan det ser ud.

Det er mit eneste bud, ud over den meget lange vej med copy/paste.

Skal du virkelig til at omskrive 6000 varetekster??

Det er ambitiøst! Håber der er MANGE penge i det? :)

Pøj, pøj med det.

/Jacob

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)