Jeg vil gerne anbefale Pjedsteds link. Det er jo netop den slags kreativ tænkning man som webshopejer bør gøre sig mere umage med. Det er jo en vinder situation at tænke kunderne.
Jeg kan ikke lade være med at tænke på, hvor mange webshops der egenligt benytter Post Danmark fordi det er mest bekvemt - for webshoppen! Hånden på hjertet, kan jeres systemer udskrive andet en PD labels?
Jeg er blandt de ældre forretningsdrivende her på Amino, og med fysiske butikker var logistik kontra storindkøb (hvor varerne ikke kunne være i den fysiske butik) jo noget helt naturligt.
Handelstandsforeningen, handelsgadeforeningen, centerforeningen havde netværk og snart blev der sampakket en palle i Padborg og leveret i Vestergade, og butikken i Østergade hentede så lige den ene kasse eller to som var til dem.
Da jeg startede webshop (og det er ikke for at spille smartere end jer andre) så var det jo en naturlig ting at tænke på fragtdelen på den måde. Jeg har siden 1998 været i et netværk hvor vi er 50 medlemmer med ca. 120 netbutikker, og vi har fælleslager og distribution. Ikke fordi vi var fremsynede, men fordi det var en naturlig del af godt købmandsskab.
At der er lavet standarder i webshops af programmører uden købmandserfaringer og at bestyrere af webshops er vokset op med disse automatiserede løsninger, kan være en del af problemet. Måske har man i virkeligheden glemt kunderne lidt, midt i al automatikken.
Nu brænder lokummet, og det er da møgærgerligt, men at Post Danmark alene har ansvaret, - det passer ingen steder.
Så jo, - find sammen og udnyt jeres netværk til nye løsninger, og kom videre. Jeg havde ikke tænkt på det som Pjedsteds link omtaler, men hvorfor har i andre ikke? Er i måske ikke yngre end mig og knapt så senile *smiler*