Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det bare en generel tendens, at fragt stiger helt vildt??

Side 3 ud af 4 (32 indlæg)
Tilmeldt 26. May 09
Indlæg ialt: 656
Skrevet kl. 13:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2011/01/18/105418.htm

xxx

Fra Rask Mølle
Tilmeldt 16. Nov 09
Indlæg ialt: 271
Fra  Team Annasminde Skrevet kl. 13:16

Jeg kan godt se der er mange ting i hele systemet fra webshop og ud til kunden. Men det må da stadig være billigere med fyldte biler, også mellem terminaler!

Men er det ikke at få sat det hele i system?

Jeg er ikke så klog på fragt området, så der er nok en del ting jeg ikke har tænkt på:)

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 13:33

PJEDSTED:

Som en familie med kone og 2 børn, ser jeg helst pakkerne leveret på adressen...

Vi har ikke tid til at komme ned og få en kop kaffe, og hente varen ;)

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 13:37

Det er sgu penge, det er det der er spørgsmålet.... hvertfald når det kommer til de mindre transportfirmaer...

og en anden ting...

Mange webshops har levering dagen efter politik.

Så hvis man bestiller inden kl 22,00- er pakken ved kunden dagen efter...

Skal man kunne konkurrere mod dette, kræver det at det er en af de store drenge(fragt firmaer) der prøver lykken mod PostDk

Tilmeldt 2. Sep 10
Indlæg ialt: 539
Fra  Minutdesign Skrevet kl. 13:44

Jeg vil gerne anbefale Pjedsteds link. Det er jo netop den slags kreativ tænkning man som webshopejer bør gøre sig mere umage med. Det er jo en vinder situation at tænke kunderne.

Jeg kan ikke lade være med at tænke på,  hvor mange webshops der egenligt benytter Post Danmark fordi det er mest bekvemt - for webshoppen! Hånden på hjertet, kan jeres systemer udskrive andet en PD labels?

Jeg er blandt de ældre forretningsdrivende her på Amino, og med fysiske butikker var logistik kontra storindkøb (hvor varerne ikke kunne være i den fysiske butik) jo noget helt naturligt.

Handelstandsforeningen, handelsgadeforeningen, centerforeningen havde netværk og snart blev der sampakket en palle i Padborg og leveret i Vestergade, og butikken i Østergade hentede så lige den ene kasse eller to som var til dem.

Da jeg startede webshop (og det er ikke for at spille smartere end jer andre) så var det jo en naturlig ting at tænke på fragtdelen på den måde. Jeg har siden 1998 været i et netværk hvor vi er 50 medlemmer med ca. 120 netbutikker, og vi har fælleslager og distribution. Ikke fordi vi var fremsynede, men fordi det var en naturlig del af godt købmandsskab.

At der er lavet standarder i webshops af programmører uden købmandserfaringer og at bestyrere af webshops er vokset op med disse automatiserede løsninger, kan være en del af problemet. Måske har man i virkeligheden glemt kunderne lidt, midt i al automatikken.

Nu brænder lokummet, og det er da møgærgerligt, men at Post Danmark alene har ansvaret, - det passer ingen steder.  

Så jo, - find sammen og udnyt jeres netværk til nye løsninger, og kom videre. Jeg havde ikke tænkt på det som Pjedsteds link omtaler, men hvorfor har i andre ikke? Er i måske ikke yngre end mig og knapt så senile *smiler*

Tilmeldt 26. May 09
Skrevet kl. 13:45

Pakke-Manden:

PJEDSTED:

Som en familie med kone og 2 børn, ser jeg helst pakkerne leveret på adressen...

Vi har ikke tid til at komme ned og få en kop kaffe, og hente varen ;)

Vås.  I Sverige henter man f.eks altid sine pakker i supermarkedet eller på et pakkecenter.

xxx

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 13:50

Vås og vås ... AH...

Så du mener jeg tager fejl???-

Så ifølge dig , så den 1 april, har PostDanmark ingen privat leveringer, fordi folk hellere vil hente pakkerne nede i supermarkedet?

Bliver spændende så!...

Hvis man lavede det til regel at man kun kunne hente ens pakker nede i brugsen, så var det jo noget andet.!..

Men er sikker på mange hellere vil have leveret hjemme end et andet sted.

Tilmeldt 26. May 09
Skrevet kl. 13:53

Pakke-Manden:

Vås og vås ... AH...

Så du mener jeg tager fejl???-

Så ifølge dig , så den 1 april, har PostDanmark ingen privat leveringer, fordi folk hellere vil hente pakkerne nede i supermarkedet?

Bliver spændende så!...

Hvis man lavede det til regel at man kun kunne hente ens pakker nede i brugsen, så var det jo noget andet.!..

Men er sikker på mange hellere vil have leveret hjemme end et andet sted.

Kunder køber det de får at vide de skal købe. Hvis du fortæller dem at de kan hente pakken i GLS shoppen i deres by, så gør de det.

xxx

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 13:56

hvordan du end vender og drejer det . så vil folk helt sikkert helst have det leveret hjemme.

Min kone køber meget på nettet, hun får ca 10 pakker om måneden .....

Vi fortrækker da helt klart at det bliver leveret her....

Men hver sin holdning.

Fra Rask Mølle
Tilmeldt 16. Nov 09
Indlæg ialt: 271
Fra  Team Annasminde Skrevet kl. 14:06

Der er mange der tilbyder billigere pakker hvis det skal leveres til firma adresser.

MEN det er jo ikke alle, blandt andet folk i indre kbh uden bil osv, der kan slæbe en halv gris med hjem på cykel eller i s-tog

Derfor ser mange det som en fantastisk service, at de kan få det leveret lige til døren!

Jeg tror ikke det er alle der selv ville hente det. Så skal det jo næsten være gratis!

Side 3 ud af 4 (32 indlæg)