Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det bare en generel tendens, at fragt stiger helt vildt??

Side 2 ud af 4 (32 indlæg)
Tilmeldt 2. Sep 10
Indlæg ialt: 539
Fra  Minutdesign Skrevet kl. 10:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Lasse og Jesper

Jeg er da også bekymret over konkurrence evnen. Jeg ved at hvis min bil stiger 1 krone på fabrikken skal jeg betale 3 kroner mere for min bil. Hvis prisen på benzin stiger 20 øre hos raffinaderiet skal jeg betale 50 øre ved benzinstanderen.

Det skyldes de danske afgifter, som finansierer det danske velfærd. Som forretningsmand ved jeg, at skal vi sænke afgifterne og samtidigt bevare velfærden, så skal vi sælge mere for at få det samme beløb i Statskassen.

Så er jeg ikke overbevist om, at måden det sker på er ved at have en hel branche hvor virksomhedslederne råber på statsstøtte fordi de har overset at leveringen af deres varer er en del af deres konkurrence evne, og derfor har sat deres levering til at være afhængig af en enkelt leverandør.

Det er faktisk ved lov bestemt, at hvis virksomheder ønsker at slå sig sammen så de bliver markedsdominerende, så skal de søge tilladelse til det. Når man ligefrem har måtte lave en sådan lov, så er det fordi det er usundt for konkurrencen og dermed priserne hvis noget enkeltfirma har markedsdominansen.

Hvordan kan ejere af webshops have tilladt at Post Danmark har denne markedsdominans. Har de ikke været klar over hvor usundt det har været for deres egne forretningers konkurrenceevne?

At være på forkant med udviklingen er et must, hvis man vil konkurrere.

Måske skal en del af forklaringen findes i, at vi som ejere udnævner os selv til jobs vi ikke er kvalificeret til. At vi påtager os opgaver vi burde have overladt til andre. 

Hvad hedder et firma der der forhandler fragtomkostninger? Eller de findes måske ikke? Hvorfor? 

Tilmeldt 11. Dec 06
Indlæg ialt: 506
Fra  Duftladen - Vi er billig med parfume Duftladen.dk Skrevet kl. 11:10

Her helt enig er også meget bekymret angående den danske konkurrence evne. Nu sælger jeg også fødevarer, og faktum er, at hvis jeg flyttede min virksomhed til Tyskland så ville jeg have fordel af den lave tyske fødevaremoms på 7 % (mener jeg det er). Jeg kan så sender pakke til Danmark med dhl, og for en pakke op til 2 kg. der skal jeg give lige omkring 80 kr. (mig bekendt så er det Post Danmark der kommer med pakken)

Jeg vil med andre ord kunne spare momsen eller tjene det mere på mit salg. Kender godt reglen om at hvis jeg sælger for over 250.000 til Danmark med en tysk virksomhed så skal jeg moms reg. men det er der vist ingen der fører kontrol med.

En anden ting - Er der nogen der kan fortælle hvorfor portopriser ser sådan ud:

Pakke fra Danmark til Tyskland (2 kg.) koster 213,00
Pakke fra Tyskland til Danmark (2kg.) koster 80,00

Det er altså noget af en forskel

Fra Rask Mølle
Tilmeldt 16. Nov 09
Indlæg ialt: 271
Fra  Team Annasminde Skrevet kl. 11:17

Jeg kan godt følge dig i meget af det du skriver.

Mit mål var også med denne tråd at skabe en dialog om hvordan vi sammen kan arbejde mod en målrettet løsning for at give forbrugerne billigere varer. Hvis kunderne var ligeglade med fragten, ja så satte jeg den da bare op i pris! Men det er de ikke. Nogle af mine kunder kommer fra en af konkurrenterne som netop satte prisen op.

Jeg vil gerne, forhåbentlig også andre aminoer udnytte det netværk vi har. Få skabt noget dialog måske nogle mulige løsningsforslag. 

Der sidder allerede nogle iværksættere og arbejder med dette emne. Støt op omkring disse folk, hjælp dem til at kunne strikke et ordentlig produkt sammen. Det nytter jo ikke som du også selv skriver at brokke sig og over postdanmarks nye priser. 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 11:41

Problemet er jo også at vi små transportfirmaer, slet ikke kan få økonomien til at hænge sammen hvis vi skal til f.eks Samsø med 2 pakker :-s.

man kan jo sagtens være negativ når det kommer til prisstinger, men er man villig til at sænke servicen?... Nej vel...

Tilmeldt 11. Dec 06
Indlæg ialt: 506
Fra  Duftladen - Vi er billig med parfume Duftladen.dk Skrevet kl. 11:49

Pakke-Manden:

Problemet er jo også at vi små transportfirmaer, slet ikke kan få økonomien til at hænge sammen hvis vi skal til f.eks Samsø med 2 pakker :-s.

man kan jo sagtens være negativ når det kommer til prisstinger, men er man villig til at sænke servicen?... Nej vel...

Kunne man ikke forestille sig, at et lille pakkefirma som dig vælger ikke at leverer til fx. Samsø, anholt, Bornholm etc og så bare leverer til resten af landet ?

Fra Rask Mølle
Tilmeldt 16. Nov 09
Indlæg ialt: 271
Fra  Team Annasminde Skrevet kl. 11:50

Jeg er godt klar over at det koster mere at sende til øerne. Jeg har allerede fravalgt disse. Netop pga. af den høje ekstra pris.

Jeg ved også godt at de små vognmænd ikke kan klare disse opgaver ligesom de store, men der må da kunne laves en noget ligesom Danske Fragtmænd hvor de små vognmænd kan få nogle ruter, de giver også flere stop pr tur. Det må da også gavne jer små vognmænd.

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 12:08

Klaus Egebjerg:

Pakke-Manden:

Kunne man ikke forestille sig, at et lille pakkefirma som dig vælger ikke at leverer til fx. Samsø, anholt, Bornholm etc og så bare leverer til resten af landet ?

Jo sagtens!...

Men så er det heller ikek samme service som med post Danmark. ...

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 12:11

Jesper Riel:

Jeg er godt klar over at det koster mere at sende til øerne. Jeg har allerede fravalgt disse. Netop pga. af den høje ekstra pris.

Jeg ved også godt at de små vognmænd ikke kan klare disse opgaver ligesom de store, men der må da kunne laves en noget ligesom Danske Fragtmænd hvor de små vognmænd kan få nogle ruter, de giver også flere stop pr tur. Det må da også gavne jer små vognmænd.

Forstår ikke helt?

Tilmeldt 18. Nov 09
Indlæg ialt: 200
Skrevet kl. 13:09

Jesper Riel:

Hej Jesper

problemet er ikke at levere ud til kunderne - problemet bliver at forbinde pakkerne i et netværk.

altså

Fra kunde til terminal - fra terminal til terminal - fra terminal til kunde.

det er disse håndteringer som koster penge - ikke så meget at køre med med disse hubs bliver det dyrt.. det tror jeg er hele kerneproblemet..

Tilmeldt 18. Nov 09
Indlæg ialt: 200
Skrevet kl. 13:11

kandetpasse:

Jesper Riel:

Hej Jesper

problemet er ikke at levere ud til kunderne - problemet bliver at forbinde pakkerne i et netværk.

altså

Fra kunde til terminal - fra terminal til terminal - fra terminal til kunde.

det er disse håndteringer som koster penge - ikke så meget at køre med med disse hubs bliver det dyrt.. det tror jeg er hele kerneproblemet..

Desuden ligger et stort problem - i at adskille tørgods og kølegods.. der er udfordringer nok. scannere - track and trace - kundeservice... hvem skal betale.. - der er kun en kunderne..

Side 2 ud af 4 (32 indlæg)