Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Boernetoejs butik

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Jan 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 03:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, behoever det at koste en "formue" at opstarte en boerne-toejs butik?. Hvor vigtigt er det med en opstarts-kapital?

Haaber meget at hoere fra nogen

AnneJanne

Fra Århus
Tilmeldt 14. Jan 11
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 06:58

Tænker du på en murstens butik eller en webshop?

Hvor pengene kommer fra kan diskuteres, men det er helt sikkert, at der skal være penge til:

At have nogen varer, man kan sælge, på lager.
At have et sted at sælge, om det så er i en butik eller på en webshop
At kunne leve, før der kommer omsætning
At kunne markedsføre din forretning

Det sidste punkt er især vigtigt for børnetøj, da der er ekstrem meget konkurrence!

Hvor meget hver post kommer til at koste, er næsten op til dig selv, hvor meget tid vil du poste i det?

Mit bud på en 'mellem' børnetøjswebshop:

Lager: 20000
Webshop: 10000
Mad til dig selv og husleje (1 måneds udvikling): 7000 Smile
Markesføring: Der er aldrig nok, men jeg siger 5000

Og husk på, så skal du selv lave regnskab, produktbilleder osv. osv.
Du kan selvfølgelig også få andre til det, det koster bare penge.

...Er lidt spændt på at se om de andre aminoer er enige.

Og mht. til hvor meget opstarts-kapital du behøver, så kan du starte med et forholdsvis lille beløb, sålænge du kan 'sælge' din ide til banken. Kan du ikke det, skal du betale alting selv.

Med 'sælge' til banken mener jeg, at vise bla. likviditetsbudget, driftsbudget, opstartsbudget, realistiske salgsprognoser, gå-på-mod og en masse andre gode argumenter.

PS: Tryk SHIFT + ALT for at få æøå tilbage, hvis du er kommet til at skifte til engelsk sprog

Min webshop: www.sleek.dk - Dansk mikromærke der designer t-shirts med store motiver.

Tilmeldt 8. Jan 11
Skrevet kl. 22:48

Hej Jeppe

(jeg bor i udlandet, derfor mangler jeg de 3 bogstaver paa mit tastatur desvaerre, men tak for det :o) )

Tusind tak for dit svar - det saetter jeg meget stor pris paa og kan bestemt bruge det. Mange siger at online salg af toej er vejen frem, men jeg er nok af den gammeldags slags og vil gerne i butikken for at se varen, men jeg afviser bestemt ikke en webshop og det ender muligvis med det valg?.

Min tanke er en "mustens" butik - og jeg er spaendt paa hvad dine raad er i den forbindelse og haaber meget at du vil bruge lidt tid paa at skrive endnu et svar til mig. Jeg vil importere dansk boernetoej til Australien. Har du/andre gode raad og ideer i den forbindelse?.

Paa forhaande mange tak

AnneJanne

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 23:53

Hej AnneJanne.

Det er en fin beregning som Jeppe kommer med, og den giver et fint overblik. Thumbs up, Jeppe! :)

Men så er der altså også alle de andre ting, man glemmer i farten. 10.000 for en webshop er måske ok for designet - hvad med betalingsgateway, PBS aftale osv. Her koster det nærmest 5.000 kr. for sig selv.

Hvorfor børnetøj AnneJanne? :-) I DK er der SÅ mange børnetøjsbutikker, men i AUS kender jeg ikke til markedet, så det kan jo være der er et hul dernede, men jeg tvivler må jeg indrømme.

Tilmeldt 8. Jan 11
Skrevet kl. 02:19

Hej Casper,

Tusind tak for dit aerlige svar. Det har jeg brug for idet jeg ikke vil starte en butik op som ikke faar succes og som er doemt fra opstart.

Ja jeg kan godt se at der er mange tind der skal overvejes og at det hele koster, uanset hvordan man vender og drejer det.

Hvorfor boernetoej?, fordi jeg synes at her mangler kvalitets toej, samt cool og sjove designs hernede. Der er konkurrence hernede helt sikkert, men ikke som derhjemme (DK) i det omraade hvor jeg bor. Konkurrence kommer fra Target, Kmart og Big W = BILKA, og de koerer med billige priser men kvaliteten er ikke saerlig hoej. Jeg er klar over at den globale finans krise har meget indflydelse paa markedet i oejeblikket.

Tilmeldt 8. Jan 11
Skrevet kl. 02:27

Hej Casper,

Tusind tak for dit aerlige svar - det har jeg brug for idet jeg ikke vil starte en butik op som paa forhaand ikke vil faa succes.

ja, jegkan godt se at der er meget der skal overvejes at at det hele koster kroner uanset hvordan man vender og drejer det.

Hvorfor boernetoej?, det er fordi at jeg kan se at markedet i det omraade hvor jeg bor mangler sjove, soede og cool designs - fra DK. Der er helt sikkert konkurrence, og den kommer fra Target, Kmart og Big W = BILKA som koerer med billige priser men kvaliteten er ikke i top. Men det er der maaske mange forbrugere som har det fint med det i og med at boern meget hurtigt vokser ud af deres toej og man vil muligvis ikke bruge saa mange penge paa toej til de smaa?.

Jeg er klar over at den globale finanskriser stadig spiller ind i forhold til forbrugerne og markedet?

AnneJanne

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 11:13

Hej AnneJanne.

Okay, jeg vil blot gøre dig opmærksom på at det kan være en virkelig svær branche. Så hvis jeg var dig ville jeg lige bruge 14 dage på at researche markedet - hvilke søgeord skal du øverst på? Hvor skiller du dig ud? Er der et marked for dine produkter?

Tilmeldt 8. Jan 11
Skrevet kl. 22:56

Hej Casper,

Tak for det - det vil jeg goere. Tak for din hjaelp.

AnneJanne

Fra København Ø
Tilmeldt 8. Jan 10
Indlæg ialt: 317
Fra  Projektledelsen Skrevet kl. 23:10

Hej AnneJanne,

Jeg startede selv for en del år siden en webshop med børnetøj, og det kom bag på mig, hvor svært det var at få tingene løbet i gang, selv på det tidspunkt, hvor konkurrencen ikke var så hård på nettet. Til gengæld var der ikke så mange dengang, der handlede på nettet. Jeg tror desværre, at markedsføringen risikerer at blive ret dyr hvis du vælger webvejen, men det er klart, at hvis du vælger at lave en fysisk butik, er det helt andre forhold, du skal overveje. Placeringen af butikken er jo så alfa og omega, og det kan du jo kun finde frem til ved at undersøge området. Hvis butikken skal ligge i udlandet, ville jeg tage hen i det område hvor du overvejer at lægge butikken og simpelt trevle hele området igennem og danne dig et overblik. Desuden ville jeg lege researcher selv og spørge en masse fra målgruppen på gaden om hvor de køber børnetøj og hvilke ting de går efter (pris, kvalitet, osv) Det koster ikke noget at gøre og det kan give dig et lille indtryk af, om du har fat i noget af det rigtige. Ellers har jeg ikke den store erfaring med fysiske butikker, men der kommer jo en del poster oven i budgettet såsom indretning, evt. istandsættelse af lokaler, kasseapparat, osv.

Mange hilsener Lise

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:44

Hej AnneJanne

Når du går med overvejelser omkring opstart af en børnetøjsbutik er nogle af de faktorer du skal overveje skal ses i lyset af om du forventer og leje et fysisk butikslokale eller kører salg online alene. Under forudsætning af du forventer og sælge tøjet fra et fysisk butikslokale vil der være overvejelse omkring du skal overtage en eksisterende børnetøjsbutik eller starte en for bunden. Alt andet lige koster det jo og drive forretning idet du enten skal betale for overtagelse af en eksisterende eller ud og købe inventar m.v. og have likvider til køb af et varelager m.v.

Der er flere elementer i det og det hele afhænger også af hvad du forventer og hvad du har af penge til og skyde i projektet.

Du er velkommen til at kontakte mig her eller pr tlf hvis jeg kan være behjælpelig med yderligere.

Er selv revisor og såfremt du ikke har styr på hvordan du skal forholde til til bogføringen osv og om du skal starte i selskabsform eller i personlig regi kan du give mig et prej

Anders

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)