Nu må jeg have det ud.Jeg har tænkte længe over danske lægers kvalifikationer/dygtighed. Det er ikke en hemmelighed, at vi i Danmark er mega stolt af at have verdens bedste sygehus og velkvalificeret læger'' .- Men det er BARE VORES opfattelse.! Dagens sandhed er, at læger fra de fattige lande såsom Indien,Pakistan, tyrkiet osv er langt bedre til behandle mennekser end danske læger. Jeg kender personligt mange mennesker i Danmark, som danske læger ikke kunne helbrede, de blev helbredt i udlandet. Findes der ikke en statistik for hvordan danske læger klare sig i forhold til udlandet?
|
Jeg kan kun tale ud fra egne erfaringer med de læger som min kone har mødt.
Mit indtryk er, at de fleste er hamrende dygtige, men samtidig er de, de mest luddovne mennesker, der kan gå på denne jord.
Jeg har ikke lyst til at uddybe med for mange eksempler, men det sidste eksempel, er fra Rigshospitalet, hvor vi af en overlæge, fik at vide, at min kones sygdom, ikke var skyld i at hun ikke kunne gå, men at hun var psykisk syg.
Dette kastede os ud i en ny kamp, da vi ville have en anden vurdering, samt skulle til distrikts psykiatri, grundet at kommunen ellers ville kunne bruge det imod hende.
Den anden vurdering vi fik på Glostrup, gjorde at min kone blev opereret og derefter kunne gå, samt at psykiatrien tilbageviste hans påstand om at hun var psykisk syg.
Så alt i alt, føler jeg at lægerne kan deres kram, de gider bare ikke, hvis ikke der er 110% sikkerhed for helbredelse.(og den påstand kan bevises, når det gælder Rigshospitalet)
/Flemming