Jeg er blevet bedt om at lave en autodialer til et firma i Italien. De vil gerne have en applikation, der kan kobles sammen med et telefonanlæg og ex. have 10 udgående kald. Når applikationen ringer en op, vil der blive afspillet en fil i telefonen, som der så skal tages stilling til. Hvis der bliver trykket 1 i telefonen skal det gemmes i databasen og der afspilles en "Tak for dit svar". Hvis man undlader at svare eller trykker 2 skal der ikke gemmes noget.
Er sådan en autodialer lovlig? Det betragtes vel som spam? Når brugeren ikke selv er blevet bedt om at blive ringet op? Eller gælder der andre regler for telefoner?
Det kan du have fuldstændig ret i :-) Jeg er også hyret til det, så er gået i gang med at kode det, men det er mere den juridiske del i det jeg er interesseret i.
her i Spanien er det helt lovligt, ALT for lovligt vil jeg sige, vi har opkald HVER dag af disse irriterende "robotter" nogle gange ret sent om aftenen, er super irriterende :)
Ikke hvis du har aftale med din kunde om at vedkomende kan ringes op af et automatisk system - så er der jo en aftale i specifikt har indgået. Tvivler på at mange siger ja til det - det er meget irriterende og jeg er glad for at vi har en lov der ikke tillader dette i Danmark.