Hvad gør du når ting ikke lige sker, som du havde planlagt eller forestillet dig?
Selv de bedste og mest velovervejede planer kan gå i vasken eller tage en drejning, som du ikke kunne forudsige. Du kender det sikkert fra dit eget liv.
For mig skete det for ganske nyeligt, da det projekt jeg troede jeg skulle arbejde på hele januar blev cancelleret - bare sådan fra den ene dag til den anden og uden yderligere forklaring. Så stod jeg der, med alle mine talenter og uden den indkomst som jeg havde regnet med....
Tjah, hvad gør man så? Opgiver, bliver endnu mere besluttet på at lykkes eller noget tredje?
Uanset din reaktion, opfordrer jeg dig til at se tilbage på planlægningsprocessen og evaluere din indsats. Var der noget, du ville have gjort anderledes og hvordan? Sørg for at acceptere de omstændigheder, du ikke havde indflydelse på - det vil sige faktisk alt udover dine egne handlinger.
Uanset, hvor sort en situation ser ud, er der altid en gave og/eller lektion i den - det er bare at gribe den.
Efter at være kommet mig over den første overraskelse, blev det startskuddet til mig for at få set på nogle andre projekter, som havde ligget i davle et par måneder. Der er nu fornyet liv i Fra Godt til Fantastisk, som er mit fællesprojekt med Signe Fjord, og der er mange nye idéer på tegnebrættet. Tid til Fra Godt til Fantastisk var gaven i cancelleringen. Lektionen for mig var vigtigheden af at sikre min indkomst fra flere forskellige kilder.
Planer er netop planer - og derfor kan det være svært altid at "regne den ud". Netop derfor har rigtig mange fået øjnene op for at have et "ekstra ben" i deres forretning.
Jeg arbejder med mange selvstændige konsulenter o.lign. som kan se mulighederne for at opbygge en passiv indkomst, netop for at sikre indkomsten.
Det er spændende at arbejde med, og jeg har selv en baggrund som regnskabskonsulent hvor jeg byttede tid for penge, hvilket jo kan give en ganske god indtægt men det kneb med friheden.
Håber du Lucy finder den rigtige måde at opbygge en passiv indkomst på.